1403/01/09 19:11


255524
تاریخ انتشار: 1397/09/17 23:46
تعدادی از نمایندگان مجلس امضای استیضاح بطحایی را پس گرفتند/اجرای ورود نمایندگان به مجلس با پول شبهه‌ناک اعدامی‌ها!/خودروی عامل انتحاری چابهار حاوی چند تن تی ان تی بود؟

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

یک ایرانی در سازمان ملل پست گرفت

کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین برای یک سال معاون اول و رئیس کمیته عمومی کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل شد. «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، در نشست شصت و یکم کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل، به مدت یک سال به عنوان معاول اول و همچنین رئیس کمیته عمومی این کمیسیون انتخاب شد. کمیسیون مواد مخدر با ٥٣ عضو در سال ١٩٦٤ تاسیس شد، نهاد اصلی بین المللی و محوری درخصوص سیاستگذاری های حوزه مواد مخدر است.

درخواست یک امام جمعه از رهبر انقلاب

امام جمعه بندرلنگه از مقام معظم رهبری درخواست کرد قانون بازنشستگی شامل ائمه جمعه هم بشود. حجت الاسلام رکنی، امام جمعه بندرلنگه گفت: استدعای ما از مقام معظم رهبری هم همین است که این قانون در مورد ائمه جمعه نیز اجرا شود و بنده حاضرم اولین کسی باشم که از همین تریبون نماز جمعه با مردم خداحافظی کنم. او گفت: حتی اگر این قانون شامل همه هم نشود برخی باید داوطلب باشند تا جوانان با نشاط و پرتلاش در این جایگاه ها قرار بگیرند. وی ادامه داد: امثال ما کارخودشان را کردند و الان هم بهترین از این نمی‌توانند کار کنند و این نیز طبیعی است و ما باید خودمان پیشقدم شویم.

لاریجانی دوباره به روحانی تذکر داد

علی لاریجانی، رئیس مجلس در نامه جدید خود به حجت الاسلام روحانی، با اشاره به مصوبه 17 مهرماه دولت در خصوص هزینه های دریافت شده از مردم توسط مراکز معاینه فنی، متذکر شده در حالی که بر اساس تبصره 17 قانون هوای پاک مصوب سال 1396، هزینه این مراکز باید به تصویب هیأت وزیران برسد، اما تصمیم جدید دولت، تعیین این هزینه را به سازمان حفاظت محیط زیست تفویض کرده که از حیث تغییر مرجع تصویب هزینه ها، مغایر با قانون است. /خراسان

توئیت کنایه آمیز ضرغامی برای روحانی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای که حق مسلم بود حفظ نشد، گفت: چرخه زندگی مردم نیز در این دولت نچرخید. عزت‌الله ضرغامی به برخی از مشکلات اقتصادی واکنش نشان داد و در صفحه توئیتری خود مطالبی برای این موضوع نوشت. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌نویسد: «افکار عمومی خواهان بازگشت وضعیت اقتصادی به سال ۹۲ است». وی در ادامه می‌آورد: «نه حق مسلم مردم (انرژی هسته‌ای حفظ شد) نه اینکه چرخ زندگی آنها چرخید. آقای رئیس‌جمهور به جای فراخوان مردم به مقاومت، وضعیت کشور را از حالت شرطی خارج کنید». رئیس اسبق سازمان صدا و سیما یادآور می‌شود: «برنامه روشنی برای بهره گیری از توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی کشور ارائه کنید».

نامه جهانگیری به رهبرانقلاب صحت دارد؟

رضا صالحی امیری وزیر پیشین ارشاد در یادداشتی در روزنامه شرق با اشاره به تخریب هایی که علیه دولت صورت می گیرد، انتشار محتوای نامه محرمانه احتمالی جهانگیری به رهبر معظم انقلاب را از نمونه های تخریب دانست. وی نوشت: نمونه‌ دیگر بداخلاقی انتشار نامه محرمانه منتسب به آقای جهانگیری است که در آن دغدغه‌های معاون‌اول نسبت به اوضاع حساس کنونی برای مقامات عالی نظام ارسال شده است. ایشان نسبت به تداوم وضع موجود اعلام نگرانی کرده و خواهان تصمیمات اساسی و بنیادی برای عبور از چالش‌های موجود شده‌اند. بر فرض صحت، این‌گونه اقدامات از سوی دولتمردان را باید نشان صداقت، شجاعت و صراحت آنان دانست، چون به ‌جای کار پوپولیستی و تبلیغاتی مسائل اصلی کشور را با عالی‌ترین سطوح نظام در میان می‌گذارند تا راهی برای عبور از انبوه چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی پیدا کنند.

کنعانی مقدم: اصولگرا و اصلاح‌طلب باید یک جا جمع شوند

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت آینده دولتی ائتلافی خواهد بود، می گوید: از دیدگاه من اگر دولت آینده قرار است، موفق عمل کند باید ائتلافی باشد در غیر این صورت باز هم آن قشری که ضرر می بیند مردم هستند و جنگ قدرت ادامه پیدا می‌کند. حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با «انتخاب» درخصوص تحرکاتی که اخیراً تحت عنوان شورای وحدت شکل گرفته و گویا قرار است جایگزین جمنا شود اظهار داشت: به نظر می‌رسد، تلاش‌هایی برای شکل‌گیری یک ائتلاف سیاسی در جریان اصولگرایی در حال انجام است؛ از آنجایی که وحدت در جریان های سیاسی کار سختی است باید مرحله به مرحله این روند را طی کنیم. وی افزود: در این رابطه نیاز است گروه های مختلف را شناسایی و دور یکدیگر جمع کنیم به طور مثال گروه های همسو و میانه‌رو را بشناسیم و آن هایی را هم که توانایی انجام کار تشکیلاتی دارند شناسایی کنیم. در واقع باید افراد را آماده کنیم و از ائتلاف های انتخاباتی به ائتلاف های سیاسی ورود کنند تا به سمت وحدت تشکیلاتی حرکت کنیم. این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: تا وحدت تشکیلاتی فاصله زیادی داریم اما می‌توانیم به ائتلاف‌های سیاسی نزدیک شویم.

اظهارات محسن هاشمی درخصوص تشکیل پارلمان اصلاحات

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره گمانه‌زنی‌هایی که درباره تشکیل پارلمان اصلاحات زده می‌شود، گفت: رهبران جریان اصلاحات اراده‌ای برای تشکیل پارلمان اصلاحات ندارند. محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که درباره تشکیل پارلمان اصلاحات زده می‌شود، گفت: عملی کردن طرح پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عمومی اصلاح‌طلبان کار سخت و پیچیده‌ای است. معمولا این رهبران جریان اصلاحات هستند که اینگونه طرح‌ها و پیشنهادات را باید با جدیت پیگیری کنند تا به سرانجام مشخصی برسد. وی افزود: با این تفاسیر تاکنون اراده‌ای در رهبران جبهه اصلاحات برای به سرانجام رسیدن طرح پارلمان اصلاحات مشاهده نکردم. رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: طرح ایجاد پارلمان اصلاحات هم اکنون در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح شده و احزاب عضو این شورا در حال بررسی آن هستند اما به اعتقاد من این طرح اصطلاحا در مرحله طوفان مغزی است و هنوز به مرز پختگی نرسیده است. هاشمی در پاسخ به این که آیا تا انتخابات سال آینده، طرح تشکیل پارلمان اصلاحات به مرحله عملیاتی و برگزاری جلسات می‌رسد؟ تصریح کرد: عرض کردم اگر اراده برتری پشت این طرح باشد، می‌توان امیدوار بود که سازوکار مجمع عمومی اصلاحات در انتخابات آتی مجلس نیز نقش‌آفرین باشد.

معاون دادستان: فیلترینگ تلگرام موفقیت‌آمیز بود

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور با بیان این که فیلترینگ تلگرام موفقیت آمیز بود، گفت: نباید یکباره از پیام رسان داخلی که عمر یک ساله دارد انتظار بالایی داشته باشیم. جواد جاویدنیا در خصوص این که آیا سیاست یکپارچه فیلترینگ تلگرام توانست به اهداف خود دست پیدا کند و چقدر توانست موفق باشد، اظهار کرد: اجرای فیلترنیگ تلگرام و میزان موفقیت آن را می‌توان از منظرهای مختلف بررسی کرد، از یک نظر فیلترینگ موفقیت آمیز بود زیرا شبکه‌های پیام رسان داخلی به معایب خود پی برده و آن‌ها را اصلاح کردند.

پیشنهاد زنانه ذوالقدر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد انجمن توسعه منطقه‌ای زنان برای پیگیری نقش زنان به شکل نظا‌م‌مند تشکیل شود. سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کمیته گسترش ارتباطات و تقویت همکاری‌های بین منطقه‌ای در حاشیه دومین دومین کنفرانس رؤسای مجالس شش کشور آسیایی (افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه) برای مبارزه با تروریسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می‌رسد، بهترین شیوه برای افزایش روابط اقتصادی، هماهنگی هیأت های پارلمانی شش کشور در مجامع پارلمانی و تأکید بر همگرایی این کشورها در مجامعی مثل Apa است که در مجمع عمومی اخیر آن در استانبول مباحث مهمی مطرح شد. وی افزود: توانمندسازی زنان و ایجاد شرایط برای کارآفرینی آنها قدم مهمی است. شما باید به نقش زنان در پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه اهمیت دهیم. پیشنهاد من تشکیل انجمن توسعه منطقه‌ای زنان است تا نقش زنان به شکل نظام‌مند پیگیری شود. نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: تلاش برای افزایش و رونق گردشگری بین کشورهای عضو و برداشتن موانع در این زمینه یکی از عوامل مهم توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی است. تحقق این امر نیازمند توجه ویژه مجالس و نهادهای متولی این حوزه است که می تواند نقش مهمی در توسعه پایدار و صلح و امنیت منطقه داشته باشد.

انتقاد مرجع تقلید به افکار غرب گرایانه برخی مسئولان

آیت‌الله نوری‌همدانی، مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه در میان مسئولان کسانی را می‌بینیم که افکار غرب‌گرایانه دارند، اما باید بدانیم که غرب به دنبال تحت سیطره قرار دادن ملت است و باید ملت و مسئولان هشیاری لازم را داشته باشند. آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور، با بیان اینکه 80 آیه از آیات قرآن کریم مربوط به علم و نشر مطالب علمی است، اظهار داشت: دشمن در نتیجه تهاجم فرهنگی دچار عقب‌ماندگی‌هایی شدیم اما بعد از انقلاب اسلامی باید بتوانیم کار نشر را رونق دوباره‌ای ببخشیم. وی خطاب به اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور گفت: مطالبی که منتشر می‌شود نباید برخلاف مبانی اسلامی باشد، در نشر علوم به‌خوبی عمل کرده‌اید اما در آموزشگاه‌ها گاهی مطالبی که بوی غرب می‌دهد، نشر پیدا می‌کند.

روایت یک نماینده مجلس از غارت ۱۶ هزار میلیارد تومانی از بانک سرمایه

امیر خجسته گفت: قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود به وزیر اطلاع دادم که 1128 کانتینر قاچاق وارد کشور شده و ایشان انکار کردند لذا با اکیپ پارلمانی به بندرعباس رفتیم و حکم این قاچاق صادر شد و وزیر استیضاح و عزل شد. 16 هزار میلیارد تومان در بانک سرمایه غارت شد. باید مسئولان پاسخ دهند که چرا دلار و ارز کنترل نمی‌شود و امروز استخوان‌های مردم زیر بار فشارهای اقتصادی در حال خورد شدن است. مگر می‌شود، یک مسئول در نظام 2 هزار میلیارد تومان دارایی داشته باشد. حکم خدا در مورد سران مفاسد اقتصادی اجرایی شود مجلس در مورد مفاسد اقتصادی سکوت کرده است. اگر قاچاق از مبادی رسمی متوقف نشود با مردم سخن می‌گویم./تسنیم

ترامپ با فحاشی از خجالت تیلرسون درآمد

واکنش رئیس جمهور آمریکا به افشاگری وزیر خارجه اسبق این کشور گفت: مایک پامپئو (وزیر خارجه فعلی آمریکا) خیلی عالی کار می کند، من بسیار به او غرور می کنم. سلف او، یعنی رکس تیلرسون، از ظرفیت روانی لازم برخوردار نبود. او (تیلرسون) مثل یک تخته سنگ کودن بود، و من نتوانستم به اندازه کافی سریع از شر او خلاص شوم. او به شدت تنبل بود.

سازمان هواپیمایی اجازه ارزان‌فروشی بلیت را نمی‌دهید

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یک بحث بسیار مهم و با اهمیتی است که باید برای آنرا ارزش قائل شد. تغییراتی که آزادسازی می‌تواند در صنعت حمل‌ونقل هوایی ایجاد کند، بسیار گسترده و ارزشمند است. از این رو باید دقت کنیم تحولاتی که قرار است صورت بگیرد به خاطر برخی رقابت‌هایی که می‌توانیم بگوییم تخریب‌گر است باعث ایجاد مشکل برای آزادسازی نرخ‌ها نشود. به هر گونه رقابت مضر چه از سوی آژانس‌ها، چه خطوط هوایی و چه مراکز عرضه کننده بلیت از طریق سیستم‌های الکترونیکی، رسیدگی و برخورد می‌کنیم.

تعدادی از نمایندگان مجلس امضای استیضاح بطحایی را پس گرفتند

وزیر آموزش و پرورش گفت : تعدادی از نمایندگان سوالاتی از بنده داشتند که این پرسش ها را قبلا مطرح کرده بودند و ظاهرا قانع نشدند و در قالب استیضاح به جریان انداختند. البته تعدادی از آنها طی چند روز اخیر با توضیحات ارائه شده قانع شدند و در حال پس‌گیری امضایشان هستند. اگر به هر دلیلی نمایندگان فرد دیگری را شایسته این کار بدانند و بنده را شایسته ادامه فعالیت ندانند، این حقشان است که استیضاح کنند و اگر قانع نشدند تصمیم خود را بگیرند.

خودروی عامل انتحاری چابهار حاوی چند تن تی ان تی بود؟

سردار قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: شدت انفجار به حدی بود که ترکش‌های وانت تا شعاع 500متری پخش شد. تحقیقات برای روشن شدن نوع و میزان مواد منفجره ادامه دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به‌شدت انفجار دست‌کم 500 کیلو تی‌ان‌تی در وانت نیسان جاسازی شده بود. /همشهری

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

سید محمد بیاتیان، مشاور کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت صنعت خودروسازی کشور به گفت: این شائبه وجود دارد که خودروسازان با عرضه قطره چکانی می خواهند قیمت حاشیه بازار بالا نگه دارند تا روزی که دولت و دستگاه های اجرایی تصمیم گرفته و در نتیجه قیمت خودرو را افزایش دهند. سلسله تصمیماتی که از جانب دولتی ها و دستگاه های تصمیم گیرنده در این مدت و در حوزه خودرو گرفته شده متأسفانه این شائبه را به ذهن متبادر می کند که مافیایی پشت این قضیه وجود دارد. در این مورد مجلس به عنوان دستگاه نظارتی باید محکم‌تر برخورد کند و اگر واقعا افزایش قیمتی وجود دارد منطبق بر واقعیت ها باشد؛ زمانی نرخ دلار به ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان رسید و دوباره به ۱۰ تا ۱۱هزار تومان کاهش یافته اما بر قیمت خودرو هیچ تاثیری نگذاشته و قیمت ها کاهش نیافته است. / خبرآنلاین

میرسلیم: برای انتخابات مجلس در حال تدوین لیست حزبی هستیم

سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: 200 دفتری که در کشور داریم بیکار نیستند. اینها در سال مشغول بررسی افراد سرشناسی‌ هستند که قابلیت‌های خوبی دارند. ما حتما لیست حزبی تهیه خواهیم کرد و به اطلاع مردم خواهیم رساند. بعد از اینکه دفاتر آنها را معرفی کردند ما در دفتر مرکزی با مجموعه‌ی نامزدهایی که معرفی می‌شوند صحبت می کنیم. قابلیت‌های آنها را درنظر می گیریم؛ آن وقت اگر توافق لازم ایجاد شد اسمشان را اعلام می‌کنیم.

اجرای ورود نمایندگان به مجلس با پول شبهه‌ناک اعدامی‌ها!

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: امام جمعه جیرفت اسناد مربوط به ورود نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند در غیر این صورت لازم است که دادسرای ویژه روحانیت با امام جمعه جیرفت برخورد شدیدی داشته باشد. به عنوان نماینده مردم آن منطقه از ساحت همه امنای خانه ملت، به لحاظ اینکه بیانات امام جمعه جیرفت، خواست مردم شهر ما نبوده، طلب حلالیت می‌کنم و پوزش می‌طلبم. /خانه ملت

روایت همتی از دستور رهبری به بانک مرکزی

همتی یا اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری به دستور ایشان به بانک مرکزی برای تقویت هرچه بیشتر ارزش پول ملی و نیز اهمیت استقلال بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد، بانک مرکزی و نظام بانکی تمام توان مدیریتی و کارشناسی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به‌‌ کار خواهد برد. /تسنیم




Copy Right 2013 Artmis.ORG