1403/02/04 18:53


265799
تاریخ انتشار: 1397/10/19 00:32
افت فشار و قطعی گاز در برخی از مناطق ایذه/جزئیات آتش سوزی در مدرسه شبانه روزی شادگان/تاکید وزیر اطلاعات بر شکنجه نشدن اسماعیل بخشی در دوران بازداشتش

عصرجهان-
انهدام یک باند پنج نفره ازسوداگران آثار تاریخی در مسجد سلیمان
سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان روز دوشنبه 17 دی‎ماه، اظهار داشت: با توجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجد سلیمان و تلاش نیروهای یگان حفاظت و در راستای اقدامات تعاملی با نیروهای انتظامی و نیز در ادامه روند دستگیری مجرمین حوزه میراث فرهنگی، پس از کسب خبر از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت افرادی مشکوک در کوه‎های اطراف مسجد سلیمان موضوع را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: پس از چندین روز پایش، کمین و کسب اطلاعات به صورت نامحسوس در راستای دریافت صحت و سقم موضوع، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان با اطمینان از صدق گزارش، پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع قضایی و همکاری تنگاتنگ عوامل انتظامی شهرستان مسجد سلیمان، طی عملیاتی پلیسی و غافلگیرانه و با رعایت اصول و موازین حفاظتی وارد عمل شدند.
فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: طی این عملیات و پس از تیراندازی هوایی نیروهای انتظامی، در ابتدا سه حفار غیرمجاز با هویت مشخص دستگیر و دو تن دیگر نیز متواری شدند که پس از تعقیب و گریز فراوان در کوه‌های اطراف این دو نیز دستگیر و سپس در عملیات بازرسی تعدادی فلزیاب، آلات و ادوات حفاری از آنان کشف و ضبط شد.
سرهنگ مکناوی با بیان این‎که یک دستگاه خودرو نیز از این افراد توقیف شده است، گفت: در این رابطه افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی دلالت داده شد و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد/ایلنا



شهادت سرباز وظیفه ناجا در درگیری با سوداگران مرگ در بهبهان
سرهنگ علی قاسم پور معاون اجتماعی فرماندهی انتطامی خوزستان ، اظهار کرد: سرباز وظیفه سلیم شاوردی از پاسگاه انتظامی پل زهره شهرستان بهبهان در درگیری با سوداگران مرگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، مأموران پاسگاه انتظامی پل زهره روز یکشنبه ۱۶ دی ماه یک دستگاه خودروی سمند حامل 30 کیلو‌گرم مواد مخدر با 3 نفر سوداگر مرگ را شناسایی و متوقف می‌کنند.
 وی افزود:  حین جابه‌جایی خودروی حامل مواد مخدر، قاچاقچیان قصد ربودن مواد مخدر را داشتند که پس از تعقیب و گریز توسط مأموران بارعایت قانون به‌کارگیری سلاح، هر سه متهم زخمی و دستگیر شدند که در این رابطه استوار دوم وظیفه سلیم شاوردی مجروح وبه دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان شهرستان اهواز منتقل شد.
سرهنگ قاسم پور عنوان کرد: ساعاتی پیش پس از تلاش پزشکان، استوار دوم وظیفه سلیم شاوردی به دلیل شدت جراحات وارد به درجه رفیع شهادت نائل شد/فارس



افت فشار و قطعی گاز در برخی از مناطق ایذه
همزمان با تغییر رنگ شعله‌های آتش و افت فشار در شهرستان ایذه تماس‌ها با این رسانه جهت پیگیری موضوع صورت گرفت و دقایقی پیش نیز گاز برخی از محلات شهر در این هوای سرد به خاموشی رفت.
رئیس اداره گاز شهرستان ایذه در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: به دلیل ایجاد تعمیرات در خط انتقال شماره یک در منطقه ابوالعباس شهرستان باغملک، خط لوله ایذه به طور کامل بسته شد و جریان گاز در این شهرستان به طور کامل قطع شد.
عبدالکریم کوراوند ادامه داد: پس از وقوع این مشکل با هماهنگی‌های صورت گرفته با خط شماره 2 واقع در ایستگاه اصفهان مقداری گاز از طریق این شبکه به لوله‌های شهر ایذه وارد شد ولی پاسخگو نبود و بسیاری از محلات و مناطق شهرستان ایذه از جمله روستاها به خاموشی رفت.
وی با بیان اینکه این مورد به شهرستان ایذه مربوط نیست و قطعی در مسیر گاز این شهرستان باعث وقوع قطعی در ایذه شد، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و در حال انجام احتمال می‌رود کار تعمیر تا 5 ساعت دیگر به پایان برسد/فارس



جزئیات آتش سوزی در مدرسه شبانه روزی شادگان
بهزاد جعفر زاده مسئول نمایندگی نوسازی و تجهیزات مدارس شادگان با اشاره به وقوع آتش سوزی در مدرسه «شبانه روزی ارشاد» در شهرستان شادگان اظهار کرد: علت این آتش سوزی بر اثر عدم دقت دانش آموزان در خاموش کردن بخاری و سرایت گرمای بخاری به پرده کتابخانه بوده که خوشبختانه در پی این آتش سوزی هیچ گونه حادثه ای برای دانش آموزان این مدرسه رخ نداده و همه آنها در سلامت کامل هستند.
وی افزود: با حضور آتش نشانی شهرداری شادگان در محل، آتش سوزی کاملا مهار شد و خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به مدرسه و به دانش آموز وارد نشده است.
مسئول نمایندگی نوسازی و تجهیزات مدارس شادگان ادامه داد: بخاری های موجود در خوابگاه، گازی و دارای دودکش هستند که استفاده از آنها در خوابگاه ها مجاز است.
جعفر زاده در پایان گفت:  هنگام حادثه دانش آموزان در کلاس درس بودند و هیچ کسی در محل اتش سوزی نبوده و هیچ مصدومیتی حاصل نشده است/مهر



تاکید وزیر اطلاعات بر شکنجه نشدن اسماعیل بخشی در دوران بازداشتش
به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات و همکارانش برای بررسی ادعاهای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در دوران بازداشت برگزار شد.
وی افزود: وزیر اطلاعات و مدیران وزارت اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از روند و اقداماتی که منجر به بازداشت و دستگیری آقای بخشی شد تاکید کردند که به هیچ وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است.
نجفی افزود: وزیر اطلاعات تاکید کرد که کار اطلاعاتی با قاطعیت و در عین حال با حفظ حرمت افراد انجام می‌شود.
به گفته وی، در این جلسه اعضای کمیسیون بر ضرورت تفکیک اقدامات ضد امنیتی با پیگیری مطالبات صنفی اهتمام به رفع زمینه‌های پیدایش نارضایتی اجتماعی از طریق کاهش مشکلات کارگران و ضرورت تنویر افکار عمومی تاکید کرد.
اسماعیل بخشی کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه است که در جریان اعتراضات کارگران بازداشت شد و اخیرا در صفحه شخصی خود پستی درباره شکنجه در دوران بازداشتش و شنود تماس‌های تلفنی شخصی خود منتشر کرد/ ایسنا



ورود هیئت کارشناسی به خوزستان برای بررسی ادعای شکنجه کارگر نیشکر هفت‌تپه
دادستان اهواز گفت: هیئتی کارشناسی به دستور رئیس قوه قضائیه به‌منظور بررسی ادعای شکنجه اسماعیل بخشی کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، وارد خوزستان شد.
عباس حسینی پویا دادستان اهواز، با تأیید خبر ورود هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور به خوزستان، اظهار کرد: این هیئت به دستور رئیس قوه قضائیه به‌منظور بررسی ادعای شکنجه اسماعیل بخشی کارگر بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به خوزستان سفر کرد.
دادستان اهواز افزود: تاکنون اطلاعی از جزئیات کار هیئت اعزامی به استان خوزستان ندارم و تا بررسی جزئیات توسط هیئت باید صبر کنیم/فارس





Copy Right 2013 Artmis.ORG