1403/01/09 14:19


276092
تاریخ انتشار: 1397/11/25 18:43
بازی جنجالی تحت تاثیر حاشیه ها
شاگردان برانکو‌ ایوانکوویچ با کسب یک برد سخت برابر استقلال بار دیگر به صدر جدول مسابقات بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ورزش سه، پرسپولیسی‌ها که بازی آنها مقابل استقلال خوزستان  به شدت گره خورده بود با ضربه سر نجات بخش سیدجلال حسینی از حریف پیش افتادن و در ادامه با گل علی علیپور موفق شدن با پیروزی ۲ بر صفر از زمین بیرون بیایند‌.
با این پیروزی با وجود نمایش نه چندان دلچسب که امروز ارائه کرد در صدرجدول لیگ قرار گرفت تا منتظر بازی سپاهان باشد.
برانکو در این بازی چند تغییر در ترکیب تیمش شکل داده است و که مهمترین آن نیمکت نشینی سروش رفیعی و سیامک نعمتی و حضور ماریو بودیمیر در ترکیب اصلی است.

روز: پنجشنبه تاریخ: 25/۱۱/۹۷  ورزشگاه: آزادی تهران   تماشاگران: حدود ۲۵ هزار  نفر

داور: موعود بنیادی فر    کمک‌ها: تورج عیوض محمدی - علی دودانگه    داوران پشت دروازه: سعید رحیمی مقدم – شاهو اصلانی   ناظر: حسن کامرانی فر

پرسپولیس تهران

  • علیرضا بیرانوند
  •  سید جلال حسینی
  •  شجاع خلیل‌ زاده
  •  شایان مصلح
  •  مهدی شیری
  •  کمال کامیابی‌ نیا
  •  مهدی ترابی (دقیقه ۸۱- مهدی شریفی)
  •  بشار رسن (دقیقه 68- سیامک نعمتی)
  •  امید عالیشاه (دقیقه ۶۱- سروش رفیعی)
  •  علی علیپور
  • ماریو بودیمیر

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

استقلال خوزستان

  • فرزین گروسیان
  •  ساسان شیرمردی
  •  محمد شریفی
  •  ایوب کلانتری
  •  وحید نامداری
  •  وحید حمدی‌نژاد
  •  میثم کریمی
  •  وحید خشتان (دقیقه ۷۳- مجتبی رمضانی)
  •  امیرحسین باقرپور (دقیقه ۸۴- رضا درویشی)
  •  مصطفی کیانی
  •  میثم شاه‌مکوندزاده

سرمربی: کریم بوستانی

 

اخطار

مصطفی کیانی (دقیقه 33) وحید نامداری (دقیقه ۶۸) از استقلال خوزستان

شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۵۳) از پرسپولیس

اخراج:

مصطفی کیانی (دقیقه 35) از استقلال خوزستان

شرح بازی:

تیم میزبان که هفته گذشته طی یک مسابقه جنجالی نتیجه را به فولاد خوزستان واگذار کرده بود به دنبال شکست نماینده آبی پوش شهر اهواز و بازگشت دوباره به صدر جدول بود. در نیمه اول شاگردان برانکو موقعیت‌های بسیار خوبی را داشتند اما با بی دقتی همه آن‌ها را از دست دادند. در ادامه و در اواسط نیمه اول یک صحنه مشکوک برای پرسپولیس در محوطه جریمه به وجود آمد که با تصمیم داور بازی ادامه پیدا کرد و اعتراض فراوان سرخپوشان را به همراه داشت. اما این پایان جنجال در نیمه اول نبود و درست چند دقیقه بعد کیانی، مدافع استقلال خوزستان با دریافت دو کارت زرد در یک دقیقه از زمین مسابقه اخراج شد تا آبی‌ها ۱۰ نفره به کار ادامه دهند.
با شروع نیمه دوم اما پرسپولیسی‌ها به دنبال استفاده از کمبود یار مهمان بودند تا سه امتیاز شیرین به دست آورند. اما در همان دقایق ابتدایی استقلال خوزستان صاحب یک موقعیت خطرناک شد و درحالی که مهاجم حریف به دنبال گشودن دروازه بیرانوند بود، توپش از کنار دروازه به بیرون رفت.
با این حال باز هم قرمزپوشان نبض بازی را در دست گرفتند و سیدجلال حسینی توانست از ارسال رسن به زیبایی استفاده کرده و قفل دروازه گروسیان را برای بار اول بشکند. در ادامه بازی به صورت متعادل و در میانه زمین پیگیری شد اما هیچ موقعیتی به دست و سرانجام شاگردان برانکو با استفاده از یک ضد حمله در دقیقه ۸۸ گل دوم را با یک حرکت تیمی به ثمر رساندند و صدر جدول مسابقات قرار گرفتند.

شرح گل

پرسپولیس یک اس خوزستان صفر (دقیقه ۶۲- سیدجلال حسینی): پرسپولیسی‌ها از سمت راست زمین صاحب یک ضربه کرنر شدند و کاپیتان پرسپولیس از سانتر خوب بشار رسن نهایت استفاده را برد و با ضربه سر گل اول را وارد دروازه گروسیان کرد.

پرسپولیس دو اس خوزستان صفر (دقیقه ۸۸- علی علیپور): تیم میزبان از یک ضد حمله استفاده کرد و سیامک نعمتی  با حمل خوب توپ آن را در اختیار علیپور قرار داد. این مهاجم در ادامه باز هم نعمتی را در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ کرد تا هافبک پرسپولیسی‌ها پاس در عمقی را ارسال کند و علیپور با یک بغل پا گل دوم را وارد دروازه گروسیان کرد تا یک گل تیمی خوب شکل بگیرد.

مصاحبه بازیکنان بعد از بازی پرسپولیس - استقلال خوزستان


       
       

بهترین بازیکن:

شجاع خلیل‌زاده- بازگشت دوباره این مدافع به خط دفاع دفاع ثبات خوبی را در دژ دفاعی پرسپولیس ایجاد کرد. شجاع با آرامش و اعتماد به نفس مثال زدنی خود علاوه بر کنترل ضد حملات انتحاری استقلال خوزستان به خوبی در حملات تیمش هم شرکت داشت تا پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای باز هم به بهترین بازیکن پرسپولیس تبدیل شود.

علی علیپور- مهاجم جوان اما با تجربه پرسپولیس می‌توانست در همان دقایق ابتدایی بازی گل اول را با پای چپ وارد دروازه کند که با بدشانسی رو به رو شد. در ادامه می‌توانست در یک صحنه مشکوک برای تیمش پنالتی کسب کند که بنیادی‌فر از کنار آن گذشت. در اواخر نیمه دوم هم او پس از انجام یک حرکت تیمی زیبا با نعمتی گل دوم را درون دروازه گروسیان قرار داد تا به یک قدمی صدر جدول گلزنان برسد.

دقایق حساس

دقیقه ۴: ارسال از ضربه ایستگاهی توسط بشار رسن با ضربه علی علیپور اولین فرصت گلزنی سرخ‌ها را شکل داد که ضربه سر مهاجم پرسپولیس از فضای بالای دروازه گروسیان راهی اوت شد.

دقیقه ۱۱: فرار علی علیپور پشت مدافعان استقلال خوزستان و ضربه ناگهانی او با اختلاف کمی از بالای دروازه گروسیان راهی اوت شد.

دقیقه ۱۳: مهدی ترابی در میان ازدحام خط دفاعی استقلال خوزستان ضربه‌اش را به سختی نواخت که توپ از کنار دروازه حریف راهی بیرون شد.

دقیقه ۱۸: شوت از پشت محوطه جریمه توسط مصطفی کیانی با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۲۲: شوت علیپور با دفع ناقص گروسیان در ریباند فرصت خوبی نصیب عالیشاه کرد که این بازیکن اعتقاد داشت دروازه‌بان استقلال خوزستان روی او مرتکب خطای پنالتی شده است. این اعتراض با هجمه بازیکنان دو تیم ثانیه‌ای بازی را با اختلال مواجه کرد.

دقیقه ۳۵: فرار علیپور به محوطه جریمه استقلال خوزستان با خطای کیانی روی خط همراه شد. این بازیکن که دقایقی پیش با دریافت کارت زرد داور مواجه شده بود، اینبار با دومین کارت ضمن دادن یک ضربه ایستگاهی به حریف زمین بازی را نیز ترک کرد.

نکات ویژه
* سروش رفیعی، سیامک نعمتی و محمد نادری نسبت به ترکیب بازی قبلی نیمکت نشین شده اند و این در حالی است که احمد نوراللهی نیز به دلیل محرومیت غایب است.

* امید عالیشاه به عنوان برترین گلساز لیگ برتر و علی علیپور بهترین گلزن پرسپولیس در این بازی در ترکیب اصلی حاضر هستند.

* پرسپولیس در نیم فصل بازی پر حاشیه ای را برابر استقلال خوزستان پشت سر گذاشت و به تساوی بدون گل دست یافت.

* تمامی عکاسان در نیمه اول پشت دروازه استقلال خوزستان حاضر هستند و تنها یک عکاس در زاویه کرنر پرسپولیس حاضر شده است.

* در ورودی استادیوم دو موتورسوار با یک دستگاه وانت تصادف کردند که باعث فوت آنها شد و صحنه دلخراشی را شکل داده بود.

* مهرداد میناوند، افشین پیروانی و محسن خلیلی پیشکسوتان پرسپولیس با حضور در جایگاه ویژه تماشاگر این دیدار هستند.

* در دقیقه ۳۴ بازی مدافع استقلال خوزستان با دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد تا آبی‌ها کار سختی در ادامه پیش رو داشته باشند.

 

فیلم خلاصه بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان

 

 

 

 

 


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG