1403/01/10 02:27


276497
تاریخ انتشار: 1398/01/18 15:27
زارعی در صحن مجلس مطرح کرد
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: سیل بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد و متأسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند اما با این وجود هیچ مسئولی از استان بازدید و با مردم همدردی نکرد.

عصرجهان-غلام محمد زارعی در نشست علنی امروز(یکشنبه 18 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده درگیر سیل به ویژه این استان گفت‌: از مسئولان و همکاری همه جانبه مردم بزرگ ایران در سراسر کشور در مقابله با سیل قدردانی کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در دامنه زاگرس مرکزی یکی از استان‌های پربارش کشور بوده است، افزود: در سال زراعی جدید 1200 میلیمتر بارندگی به ویژه در حوزه شمالی استان اتفاق افتاد؛ بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بوده است به طوری که یاسوج جزو 4 شهر پربارش دنیا اعلام شده و این میزان بارندگی در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل سیل بالغ بر 1200 میلیارد تومان خسارت به مردم  و تأسیسات عمومی و زیربنایی وارد کرد و متأسفانه 3 نفر جان خود را از دست دادند با این وجود هیچ مسئولی از استان بازدید و با مردم همدردی نکرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بیش از 510 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، باغات، اراضی، طرح‌های پرورش ماهی، دام و طیور خسارت وارد  و تمامی فعالیت‌ها تعطیل شد، تصریح کرد: مردم به شدت دچار مشکل شدند، همچنین در بخش راه حدود هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی آسیب دید و بیش از 700 پل دچار آسیب و 30 پل کاملاً تخریب شده است که مجموع خسارت در این بخش 200 میلیارد برآورد شده است که به همین دلیل بیش از60 روستا هنوز از راه ارتباطی برخوردار نیستند.
زارعی افزود: محور یاسوج – شیراز که از مهمترین محورهای کشور است بیش از 150میلیارد تومان خسارت دید و همچنین در بخش مسکن شهری و روستایی 1900 واحد مسکونی تخریب و یا دچار خسارت شد که میزان خسارت 68 میلیارد تومان بوده است.

منبع.فارس


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG