1403/01/10 18:52


276550
تاریخ انتشار: 1398/01/21 14:15
در پی وقوع سیل در بعضی از استان‎های کشور و اخطار احتمال سیل در دیگر مناطق، کمیته مدیریت بحران در مراکز مختلف بهداشت و درمان صنعت نفت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از NIOC، در نشست‌های کمیته مدیریت بحران راهکارهای پیشگیری و مقابله با سیل بررسی و وضع آمادگی برای امدادرسانی ارزیابی شد.

با وقوع سیل در شیراز، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان با هماهنگی ستاد بحران استانداری فارس، یک دستگاه آمبولانس و پزشکیار به ستاد بحران استانداری فارس اعزام کرد. این گروه امدادرسان  طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا بامداد روز سه‌شنبه ششم فروردین‌ماه در این مکان مستقر بودند.

آماده‌باش  بهداشت و درمان خوزستان

در پی بارندگی‌های هفته گذشته و اعلام حالت فوق‌العاده در استان خوزستان و همچنین افزایش آب رودخانه‌های کارون و کرخه، بهداشت و درمان اهواز در حالت آماده باش قرار گرفت و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی پایدار در شرایط اضطراری از جمله تامین آب شرب، مواد غذایی و سوخت اندیشیده شد.

در این حال تیم پزشکی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر نیز روز سه‌شنبه (۱۳ فروردین‌ماه) برای امداد به منطقه سیل‌زده دشت آزادگان اعزام شد. ناصر امیرپور، سرپرست بیمارستان صنایع پتروشیمی و مراکز بهداشتی و درمانی ماهشهر ضمن اعلام این خبر افزود: این تیم امدادی شامل ٩ نفر متشکل از یک پزشک عمومی، دو نفر پرستار خانم و آقا، یک نفر ماما و پنج نیروی پشتیبانی به همراه یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد که تا پایان وضعیت بحرانی، استقرار این گروه برای خدمت‌رسانی ادامه می‌یابد.

اقدام‌های گروه امداد پزشکی در بوشهر

طبق هماهنگی انجام شده، نخستین گروه امدادی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر نیز با امکانات یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه وانت تدارکات، یک دستگاه خاور شامل پتو، مواد غذایی و بهداشتی به همراه دو پزشک و پنج پرستار و سه نیروی تدارکاتی به جنوب استان خوزستان اعزام  و در یکی از مناطق روستایی درگیر سیل مستقر خواهد شد.

همکاران پزشک و پرستار بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان مستقر در منطقه، افزون بر خدمت‌رسانی به کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان، به مردم منطقه و روستاها نیز ۲۴ ساعته خدمات پزشکی و درمانی ارائه می‌کنند.

با وجود این، روز شنبه (۱۷ فروردین‌ماه) دو ماشین کمک‌های غیرنقدی همکاران بهداشت و درمان شامل مواد غذایی، آب معدنی، خرما، پنیر، نان، کنسرو و پوشاک به همراه گروه پزشکی و آمبولانس به درمانگاه منطقه لرستان اعزام شدند و در خدمت‌رسانی به هموطنان سیل‌زده مشارکت کردند.

 اعلام وضع فوق العاده در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان

در پی شرایط اقلیمی و شرایط موجود در حوضه‌های آبی سدها در استان خوزستان وضع فوق‌العاده اعلام شد.

به این منظور نشست کمیته مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در روزهای چهارشنبه (هفتم فروردین‌ماه)، شنبه و یکشنبه (۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه) برای هماهنگی بیشتر و ایجاد آمادگی و اقدام‌های لازم برای حفظ زیرساخت‌های آب، برق و محافظت از دستگاه‌های حیاتی بیمارستان و جلوگیری از ورود آب‌های احتمالی به بخش‌ها و واحدهای این مرکز برگزار شد.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت نخست و با تلاش‌های کارکنان زحمتکش، همه واحدها با کیسه‌های شن یا دیوارهای بتنی کوتاه محافظت شدند.

در پی اخطار احتمال سیل در استان خراسان رضوی، کمیته مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق نشست اضطراری تشکیل داد. در این نشست مصوب شد دو عدد پمپ آب کف‌کش واحد تاسیسات و کمیته بحران اچ‌اس‌یی، فعال و آماده به کار باشد.

تعداد ۵۰ عدد کیسه شن (ماسه بادی) آماده شد تا در صورت لزوم در مسیر ورودی رمپ‌های هر دو ساختمان، دپو شده و مانع  ورود آب به داخل ساختمان شود، همچنین برای اطلاع کارکنان این مرکز اقدام‌های ایمنی پیش از وقوع سیل و مقابله با سیل اطلاع‌رسانی شد.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG