1403/01/10 14:30


286653
تاریخ انتشار: 1398/01/25 23:37
ادعای بازداشت ۲ ایرانی در مرز مکزیک/حسین فریدون: کریمی قدوسی فایل تقلید صدای رئیس‌جمهور را منتشر کند

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

انتقاد کولایی از مطرح شدن ایده «بستن تنگه هرمز»

الهه کولایی به «آزادی» گفت:تصمیم عجیب ترامپ در مورد سپاه پاسداران اقدامی است برای تشدید این رویارویی و ارتقای منازعه به سویی که منافع جنگ‌سالاران بین‌المللی و منطقه‌ای را پاسخ گوید. در چنین شرایط جلوگیری از تساعد بحران وظیفه همه خردمندانی است که در پی راه یافتن راهکارهای مناسب برای تامین نیازها و منافع مردم ایران هستند. خوشبختانه شورای عالی امنیت ملی و تصمیم گیرندگان خردمند در کشور در کشور راه را برای رفتارهای احساسی و بی‌منطق نمی‌گشایند.

بازداشت یکی از اعضای شورای شهر فردیس البرز
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس نیز گفت: یک عضو شورای شهر و یکی از مدیران سابق شهرداری فردیس بازداشت و روانه زندان شدند. حسن جهانشاهلو از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر فردیس خبر داد و گفت: این فرد به اتهام اخذ رشوه به دستور مقام قضائی دستگیر شده است. وی افزود: همچنین روز گذشته یکی از مدیران سابق شهرداری فردیس به اتهام مشارکت در جعل و کلاهبرداری بازداشت و روانه زندان شد. دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اعلام اینکه هر دو متهم اکنون در بازداشت به سر می‌برند توضیح داد: پرونده به صورت ویژه در شعبه ۷ بازپرسی در دست بررسی است و ضابطان قضائی در حال انجام تحقیقات تکمیلی هستند. وی متذکر شد: دادستانی با رصدهای خود بارها به مسئولان مربوطه در مورد افزایش نظارت بر مجموعه شهرداری و شورای شهر تذکر داده بود.

نمایش «رحمان ۱۴۰۰» در یک سینما با وجود دستور عدم پخش
فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» با وجود دستور سازمان سینمایی وزارت ارشاد در یک سینمای خاص امروز ۲۵ فروردین ماه در حال نمایش است. مسوولان این سینما عصر امروز ۲۵ فروردین ماه بلیت‌های این فیلم را برای سانس‌های مختلف حضوری می‌فروشند و به برخی مخاطبان خود اعلام می‌کنند که این فیلم توقیفی است اما ما آن را به نمایش گذاشتیم. سازمان سینمایی شامگاه ۲۴ فروردین ماه اعلام کرد که اکران فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» متوقف شد./ایسنا

حسین فریدون: کریمی قدوسی فایل تقلید صدای رئیس‌جمهور را منتشر کند
کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی مدعی شده فایل صوتی در اختیار دارد که در آن حسین فریدون با تقلید صدای رییس جمهور برخی درخواست ها را از مدیران دولتی می کند. حسین فریدون در واکنش به این ادعا گفت: من از آقای کریمی قدوسی می خواهم اگر چنین فایل صوتی در اختیار دارد یکبار برای همیشه منتشر کنند. حسین فریدون با تکذیب ادعای تقلید صدای رییس جمهور گفت: این ادعای فردی است که به دروغگویی شهره شده و در چند سال گذشته تقریبا همه ادعاهای او تکذیب شده است، البته این فرد ظاهراً حصار آهنی دارد و شکایت از او هم به جایی نمی رسد به همین دلیل تنها راه اثبات دروغ هایش درخواست انتشار سند است تا مردم بدانند چقدر این فرد حرف های بی پایه و اساس می زند./خبرآنلاین

عکسی از حرکت عجیب یک نماینده در جلسه امروز مجلس

هر ایرانی خرج زندگی ۳.۵ نفر را می‌دهد
بر پایه گزارش مرکز آمار ایران، از مجموع جمعیت ۸۲ میلیون نفری ایران و شمار ۶۶.۸۷ میلیون نفری جمعیت ۱۰ به بالا تنها حدود ۲۷ میلیون نفر فعال هستند. فعال به این معنا که در سن کار قرار دارند، آمادگی و علاقمندی لازم را نیز برای کار کردن دارا هستند. از میان این جمعیت ۲۳ میلیون و ۸۱۳ هزار نفر شاغل هستند و ۳ میلیون و ۲۶۱ هزار نفر نیز بیکار و جویای کار هستند. بدین ترتیب هر شاغل ایرانی به طور متوسط هزینه‌های زندگی ۳.۵ نفر دیگر را تامین می‌کند. این در حالی است که مطابق اعلام مرکز آمار ایران، تنها ۵۵ درصد شاغلان ایرانی یعنی حدود ۱۳ میلیون و ۱۰۵ هزار نفر آن‌ها دارای شغل تمام وقت هستند و در هفته حداقل ۴۴ ساعت قانونی را کار می‌کنند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نرخ بیکاری طی سال ۱۳۹۷ در میان مردان ۱۰.۴ درصد و در میان زنان ۱۸.۹ درصد بوده است. این نرخ در میان جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ایرانی ۲۵.۱ درصد گزارش شده که حاکی از بیکاری بیش از یک میلیون ۷۲۶ هزار جوان است.

ماجرای مدیریت فروغی در شبکه سه و نظر امام خمینی درباره این افراد
محمد هاشمی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام  درباره حواشی پیش آمده درباره مدیریت شبکه سه گفت: حالا یک مدیر ممکن است وابسته به جبهه اصولگرا باشد یا جبهه تندرو یا معتدل یا هر گرایش دیگری داشته باشد؛ چنین مسائلی شخصی اش است، اما مدیریت سازمان صداوسیما و شورای نظارت باید بر محتوا نظارت و در راستای فرمایش امام عمل کنند. هاشمی گفت: صدا و سیما رسانه شخصی و گروهی نیست. کسانی که میخواهند استفاده گروهی و شخصی بکنند از نظر امام صلاحیت حضور در صدا و سیما را ندارند. او با بیان اینکه من آقای فروغی (مدیر شبکه سه) را نمی‌شناسم و اصلا با ایشان آشنایی ندارم، درباره اینکه گفته می شود نسل جوان و تندروی اصولگرایان در حال تسلط بر شبکه سه و به طور کلی صداوسیما هستند، گفت: نمی‌دانم. من از درون سازمان اطلاع ندارم. آن اظهار نظری که کردم معیار‌هایی است که امام برای کارکنان و مدیران صدا و سیما تعیین فرمودند. اگر بخواهیم رسانه ملی در خدمت مردم باشد، نظرات امام همیشه باید جاری و ساری باشد، اگر هم غیر از این بخواهیم، آن بحث جداگانه‌ای است.

واکنش احمدی‌نژاد به اظهارات امیری‌فر: شکایت می‌کنیم
وکیل مدافع محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم اظهارات اخیر عباس امیری فر که از افراد نزدیک به او محسوب می شود را کذب دانست و گفت: از او به دادسرا شکایت می کنیم. سید عادل حیدری عصر با اعلام این خبر اظهار داشت: امیری فر مطلبی را عنوان کرده که در خیلی از سایت ها انعکاس خبری داشته است که این مطلب از اساس کذب محض است. این وکیل دادگستری درباره ادعای امیری فر مبنی بر اینکه احمدی نژاد در جلسه ای در ولنجک اظهاراتی را عنوان کرده، افزود: نه چنین جلسه ای بوده و نه بر فرض وجود، امیری فر در چنین جلسه ای حضور داشته است. حیدری تاکید کرد: به خاطر نشراکاذیب، افترا و تهمتی که از سوی این فرد صورت گرفته، قطعاً از او و سایت هایی که این خبر را منتشر کردند شکایت می کنیم و در تدارک شکایت هستیم. حجت‌الاسلام امیری‌فر در متنی درباره نقل قولی از احمدی‌نژاد در جلسه‌ای خصوصی مبنی بر اینکه گفته «انقلاب کار انگلیس بود» نوشته است:«سلام برادران عزیزم. بنده خودم در این جلسه در ولنجک حضور داشتم و بدتر از موارد فوق را گفتند و به دلیل توهین ایشان آن جلسه را ترک کردم و مقدمه قطع ارتباطم با ایشان شد.

آخرین وضعیت قانون «از کجا آورده‌ای؟»

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس دستگاه قضا ضمن اعلام اینکه این خبر که آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به اموال مسؤولان به زودی ابلاغ می‌شود، عنوان کرد وجود نقص در قانون دلیلی برای عدم اجرای آن نیست. محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس در گفتگو با فارس، گفت: امروز اعضای کمیسیون قضایی به دیدار آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رفتند و در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه، علیرضا آوایی وزیر دادگستری و تعداد دیگری از مقامات قضایی برگزار شد دغدغه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف مطرح کردند. وی افزود: در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های خود را پیرامون مسائلی همچون شفافیت آرای قضات، مبارزه با فساد چه در داخل قوه قضائیه و چه در بیرون و مسائلی از این دست مطرح کردند و عنوان کردند که سازوکاری فراهم شود تا آرای قضات در منظر و مرآی مردم بدون ذکر نام طرفین دعوا قرار گیرد. عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه برخی اعضای کمیسیون قضایی باتوجه به طرح ۵۱ماده‌ای مبارزه بافساد که قبلا درکمیسیون قضائی تصویب شده بود برضرورت وجود متولی مشخص جهت مبارزه با فساداقتصادی در حوزه‌های مختلف تأکید داشتند و خواستار اهتمام جدی در این زمینه بودند و رئیس دستگاه قضا نیز عنوان کرد که چنانچه سازوکار فعلی قوه قضائیه پاسخگوی نیاز برای مبارزه با فساد نباشد، قوه قضائیه در اولین فرصت چه ازطریق حمایت از طرح مذکور چه با اتخاذ تصمیم درون قوه‌ای سازوکار جدیدی را برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.
 
ایجاد یک سپاه بزرگ دیگر در کشور به نام پاسداران سپاه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حماقت ترامپ باعث شد یک سپاه بزرگ دیگر در کشور به نام پاسداران سپاه ایجاد شود. سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اگر تابه‌حال فقط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم با تروریست خواندن سپاه توسط رئیس‌جمهور آمریکا به پهنای ملت عظیم ایران پاسداران سپاه تشکیل شد. وی با بیان اینکه حماقت ترامپ باعث شد یک سپاه بزرگ دیگر در کشور به نام پاسداران سپاه ایجاد شود، ادامه داد: همه مردم و جریان‌های سیاسی و حتی خارج از کشور با حمایت کامل و جامع از سپاه برخلاف تصور دشمن پاسداران سپاه شکل گرفت. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این حمایت و تشکیل پاسداران سپاه را کاری بزرگ در کشور دانست و خاطرنشان کرد: کسی به‌جز حماقت ترامپ نمی‌توانست آن را تشکیل دهد.
 
روایت واعظی از نارضایتی علی عسگری از برنامه‌های صداوسیما

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس صداوسیما از برخی، برنامه‌های این سازمان که زنده پخش می‌شود و اظهاراتی علیه دولت دارند، رضایت ندارد. همینطور آقای علی عسگری از برخی مجریانی که خودشان هم خیلی آدم‌های سیاسی به معنای کلمه نیستند، ولی صحبت‌هایی را به طنز یا لحن دیگری بیان می‌کنند، رضایت ندارد. او ادامه داد: طبق گفته‌های آقای علی عسگری در جلسات هیات دولت، خودشان هم از این اتفاقات در صداوسیما رضایت ندارند، ولی تلاش‌شان اصلاح این برنامه‌ها و روند است.
 
ادعای بازداشت ۲ ایرانی در مرز مکزیک

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با هدف تهدیدآمیز جلوه دادن مسئله ورود پناهجویان از مکزیک به آمریکا، مدعی شد که اخیرا دو تبعه ایران در تلاش برای ورود به آمریکا از مرز مکزیک، بازداشت شده‌اند. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد دو تبعه ایران هنگام تلاش برای ورود غیرقانونی به آمریکا از طریق مرز مکزیک، بازداشت شده‌اند. وی که روز جمعه برای بازدید از مرز مکزیک به شهر «نوگالس» در جنوبی‌ترین نقطه ایالت «آریزونا» رفته بود، در توییتر نوشته است که در جلسه‌ای که در این شهر با مسئولان مرزبانی آمریکا داشته، مطلع شده که «آن‌ها دو تبعه ایرانی را که تلاش داشته‌اند از دید گشت مرزی پنهان بمانند، بازداشت کرده‌اند. روزانه هزاران مهاجر بازداشت می‌شوند. این یک بحران ملی است و کنگره باید از مردان و زنان شجاع ما که در مرز خدمت می‌کنند، حمایت کند.»



Copy Right 2013 Artmis.ORG