1403/01/10 09:26


296681
تاریخ انتشار: 1398/01/27 16:53
معلمان کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی از جمله عدم پرداخت مطالبات خود را دارند و امیدوار هستند با رایزنی مسوولان ارشد استان در آستانه روز معلم این موارد حل شود.

عصرجهان-روز معلم و هفته بزرگداشت مقام معلم در پیش است اما معلمان که قشر فرهنگی جامعه هستند مشکلات زیادی دارند که به قول مدیرکل آموزش و پرورش شاید شاهد تجمع معلمان در روزی که به‌نام آنها نام‌گذاری شده باشیم.


معلمان در سراسر کشور دچار مشکل هستند و این مشکلات تنها شامل فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود، حتی به گفته متولیان امر میزان مطالبات معلمان این استان کمتر از سایر نقاط کشور است.
هادی زارع‌پور با بیان اینکه فرهنگیان این استان سه سال است که حق ماموریتی دریافت نکردند گفت: تنها توانسته‌ایم 5 ماه اضافه کار معلمان با میانگین 30 ساعت تدریس را پرداخت کنیم.
امروز اولین نشست شورای آموزش و پرورش برگزار شد تا در لابه‌لای مصوباتی که از سال گذشته بررسی می‌شد به این مورد اشاره شود که یکی از معلمان به بی‌انگیزگی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰، ۶۰ نفر از همکاران در شرف رها کردن کار هستند کارمند و معلمی که ۶ ماه کار می‌کند و حقوقی دریافت نمی‌کند انگیزه‌ و علاقه‌ای برای ادامه کار ندارد.
وی ادامه داد: فرهنگیان نگران این وضعیت هستند، اغلب معلمان عید امسال جایی مسافرت نکردند چون پولی نداشتند، از استاندار خواهش می‌کنیم این موضوع را پیگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: فردا اگر کسی به این وضعیت معترض شویم هزاران وصله به ما می‌چسبانند.
اما علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سخنان به استانی نبودن بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش و شما به حق است پولی که ۷ سال پیش طلبکار بودید اگر پرداخت شود جوابگویی قدرت خرید شما با این وضع تورم نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت و مجلس مشکل فرهنگیان را می‌دانند یکی از سناریوها برای رفع این موضوع برداشت از صندوق توسعه ملی است که اگر اجازه این کار صادر شود کمتر از خسارت سیل نیست.
وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور و تولید است گفت: این حوزه هم مشکلاتی دارد برای برداشت از صندوق هم قانون موانعی ایجاد کرده است، چندین بار با وزیر آموزش و‌ پرورش در مورد مطالبات فرهنگیان صحبت کردم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رقم مطالبات معلمان استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است، افزود: در همه جای دنیا بحث‌‌های صنفی اگر سیاسی نشود به حق است اما همه باید درک درستی از وضعیت کشور و مشکلات اقتصادی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آنچه وظیفه ما است را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: فرهنگیان در تمام مراحل از جنگ تحمیلی گرفته تا مشکلات کنونی پای کار بودند و باید قدردان آنها باشیم اما می‌دانیم انها متحمل چه فشارهایی هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به عنوان استاندار مطالبات معلمان را پیگیری می‌کنم و امیدوارم در آستانه روز معلم، مشکلات این قشر هم حل و فصل شود.

منبع/فارس

برچسب ها:
مطالبات فرهنگیان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG