1403/01/10 02:01


296826
تاریخ انتشار: 1398/02/04 23:18
فرماندار شادگان اعلام کرد:
حاجیان در خصوص خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: حدود ۳۲ روستا و نزدیک به ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شادگان متاثر از سیل شدند و حدود ۴۰ درصد منازل و اماکن روستایی نیاز به تعمیر یا احداث مجدد دارند که با توجه به وضع اقتصادی ضعیف روستاییان خسارت سنگینی برای آنان محسوب می شود.

حاجیان فرماندار شادگان در گفتگو با خبرنگارعصرجهان در شادگان اظهارکرد : وضعیت شادگان در حال حاضر نگران کننده نیست و با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان، از میان اقلام امدادی مورد نیاز سیل زدگان توزیع اغذیه خشک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


سعید حاجیان در خصوص آخرین وضعیت شهرستان شادگان پس از متاثر شدن از سیلاب، افزود: احداث و نگهداری از سیل بند و استحکامات در خیلی از روستاها به خوبی انجام شده تا آب به آنها نفوذ نکند.
وی افزود: خوشبختانه آورد آب نیز روند افزایشی نداشته و رو به کاهش است و از نظر روانی هم مردم متقاعد شدند که با رو کاهش آب روند بازگشت به روستاها تسهیل می‌یابد.
نماینده عالی دولت  درباره وضعیت آموزش عالی و مدارس در شادگان، تصریح کرد: در بخش‌های دارخوین و خنافره و مرکزی شادگان مدارس تعطیل شده به دلیل سیلاب نداشته ایم و در روستاهای تخلیه شده یا در حال تخلیه نیز مدارس به حالت نیمه تعطیل است، ولی در مدارس روستاها و مناطق دیگر که تاسیسات آنها  متأثر از سیل نشده تاکید کردیم که آموزش تعطیل نشود.
وی ادامه داد: در رابطه با دانشگاه‌ها و با توجه به وضعیت هفته جاری و توجه بیشتر به پشتیبانی بهتر ۲ دانشگاه آزاد و پیام نور شهرستان شادگان را برای ۱ هفته تعطیل اعلام کردیم.

فرماندار شادگان در خصوص آخرین وضعیت روستاهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۴ روستا در بخش مرکزی شادگان دستور تخلیه دریافت کرده اند که عملا یکی از روستاها تخلیه شده است؛ روستای ابوشلوگ در محاصره کامل و سه روستای دیگر از ۳ طرف تحت تأثر سیل قرار گرفته اند.
حاجیان بیان کرد: در بخش خنافره نیز ۴ روستا در محاصره آب هستند که ۲ روستای صراخیه و رودبه کاملا تخلیه شده و روستاهای حدبه و رگبه نیز متأثر از سیل هستند.
وی در خصوص نیاز کنونی سیل زدگان شادگان گفت: با توجه به این که به ماه رمضان نزدیک می شویم باید توزیع اغذیه خشک در بین سیل زدگان را در اولویت قرار دهیم، البته امیدواریم‌ تا قبل از شروع ماه رمضان مردم برخی از روستاها به منازل خود بازگردند.
حاجیان در خصوص خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد: حدود ۳۲ روستا و نزدیک به ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شادگان متاثر از سیل شدند و حدود ۴۰ درصد منازل و اماکن روستایی نیاز به تعمیر یا احداث مجدد دارند که با توجه به وضع اقتصادی ضعیف روستاییان  خسارت سنگینی برای آنان محسوب می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت راه های روستایی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ راه مسدود شده ای نداریم و تردد در همه مسیرها وجود دارد تا دیروز مسیر روستای دریسیه به دارخوین مسدود بود که با کمک همه نهادهای مسئول و مردم در حال راه اندازی است،در بخش خنافره نیز به جز روستای ابوشلوگ که مجبوریم تا کاهش آب با قایق امداد رسانی کنیم، مشکلی وجود ندارد.
فرماندار شادگان در خصوص هدایت آب و شکافتن جاده شادگان به دارخوین بیان کرد: در صدد هستیم که در صورت کاهش آورد آب، در خصوص ترمیم جاده اقدام کنیم که ظرف کمتر از ۱۰ روز انجام خواهد شد تا تردد به صورت عادی انجام شود.

خبرنگار /ناصرحکیمی

برچسب ها:
شادگان ؛ سعید حاجیان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG