1403/01/10 03:50


296846
تاریخ انتشار: 1398/02/06 23:11
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده خبرداد:
امراله خانی: بیش از یک هزارنفر در سال گذشته ازمایش اچ ای وی گرفته شد که همه منفی بودند ولی لازم است که مردم نسبت به این بیماری بیشتر مراقب باشند تا اگر موردی خاصی می شناسند به شبکه بهداشت معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، امراله خانی در سخنان قبل از خطبه نماز جمعه در جمع مردم شهرستان لنده با تشریح فعالیت ها و عملکرد شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:گامهای بزرگی در استای پیشگیری و بهداشت و درمان دراین شهرستان صورت گرفته است.


وی افزود:مسئله پوشش همگانی سلامت باید از سوی همه مردم با مشارکت حداکثری مردم صورت پذیرد که برای تحقق این امر نیازمند سنجش سلامت خود مردم است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: باید سطح سواد اقشار جامعه درحوزه سلامت با مشارکت مردم چندبرابر شود تا اگاهی کامل صورت پذیرد.
وی تاکیدکرد: سبک زندگی سلامت محور یکی از نیازهای اساسی است که از مدرنیته به سمت سلامت محور تغییر کند.
خانی گفت:سلامت روان یکی از مهمترین مسائل در حوزه خودکشی ها و استعمال مشروب و مواد صورت می گیرد نیازمند حمایت هستند چرا انان بیمار هستند و تلاش های خوبی در راستای مهارت های زندگی برگزار شده است.
رئیس شبکه بهداشت لنده گفت:خودکشی ۱۰درصد کاهش داشتیم و در مجموع خودکشی موفق در سال ۹۷یک مورد هم نداشتیم که یک موفقیت اساسی است.
وی گفت:شاهد ارتقای ۱۵درصدی شاخص های بهداشتی و درمانی در طول یکسال گذشته بودیم که بیش از ۱۰هزارنفر از مردم شهرستان لنده بالای ۴۰سال هستند که باید به خود مراقبتی را بیشتر توجه کنیم.
خانی اظهارکرد:بیش از یک هزارنفر در سال گذشته ازمایش اچ ای وی گرفته شد که همه منفی بودند ولی لازم است که مردم نسبت به این بیماری بیشتر مراقب باشند تا اگر موردی خاصی می شناسند به شبکه بهداشت معرفی کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:در شاخص های بهداشت محیط و بازرسی ها رشد ۴۰درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.
وی افزود: با کلر سنجی ها کلر سنجی آب به طور مرتب صورت می گیرد که تا کنون مشکلی در حوزه آب نداشتیم.
خانی اظهارکرد:نگهداری دام در سطح شهرستان و مرغ های محلی یکی از چالش های مهم بهداشتی است که باید مردم دراین زمینه همکاری داشته باشند چرا که سلامت خانواده ها برای ما مهم است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت:بیش از ششصد میلیون تومان هزینه تامین مواد غذایی مادران شیرده با همکاری بنیاد صورت گرفته است.
وی افزود:بحث کلینیک تخصصی و بیمارستان ۳۲تختخوابی لنده با رایزنی های بسیار مجوزهای ساخت انان گرفته شد و دراینده این مهم صورت خواهدگرفت.
خانی گفت: کلنگ زنی ساخت مرکز بستر درمانی لنده با حضور رئیس بنیاد مستضعفان روز شنبه۷اردیبهشت جنب جهاد کشاورزی به زمین زده خواهدشد.
وی درپایان از همکاری خیلی خوب مردم و مسئولان شهرستانی واستانی  به خصوص آقایان تقوی نژاد و پرویزیان قدردانی کرد.
گفتنی است در نماز جمعه امروز ایستگاه سنجش سلامت به منظور خدمات رایگاه به مناسبت هفته سلامت از سوی شبکه بهداشت وددرمان لنده برپا شد.
منبع/ خبرلنده

برچسب ها:
لنده ؛ امراله خانی ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG