1403/01/09 16:19


296863
تاریخ انتشار: 1398/02/07 21:42
آبادانی ها موفق شدند با ارائه یک بازی برتر تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان را که انگیزه های زیادی در این بازی داشت را شکست دهد.

عصرجهان-در یکی از دربی های خوزستانی متعددی که در این فصل برگزار می شود دو تیم نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که آبادانی ها موفق شدند با سه گل در مقابل تک گل نفت مسجد سلیمان به برتری برسند .
 این در شرایطی بود  که با توجه به شرایط جدولی نفت مسجد سلیمان انتظار می رفت این تیم با انگیزه بیشتری در این بازی حضور یابد اما بر خلاف این موضوع آبادانی ها بودند که با ارائه یک نمایش زیبا توانستند نسخه شاگردان فیروز کریمی را در دقایق انتهایی این بازی بپیچند تا تیم های استقلال خوزستان و سپیدرود رشت از این نتیجه سود برده باشند . حالا با  شکست مسجد سلیمان در این بازی دیدار این تیم مقابل سپید رود می تواند تکلیف یکی از تیم های سقوط کننده را تا حدی  مشخص کند.

شنبه ۷ اردیبهشت – ساعت ۱۹:۱۵
صنعت نفت آبادان - نفت مسجد سلیمان
 داور وسط: رضا عادل
کمک ها: رضا سخندان و یعقوب سخندان
داور چهارم: جلیل شعرانی
کمک های اضافی: سیدمهدی مرجان زاده و محمدباقر پورباقر
ناظر: حسین عسکری

ترکیب نفت آبادان :

شهاب گردان، مسلم مجدمی  (89- وفا هخامنش )  ، سید محمد قریشی،حسین ساکی، فاخر تهامی ( 73- رضا جبیره) ، وینیسیوس، بالوتلی، طالب ریکانی،عقیل کعبی، میلاد جهانی (81- محمدرضا غبیشاوی)، جعفر سلمانی،

ترکیب نفت مسجد سلیمان

مهرداد طهماسبی ، مجتبی بیژن، اسماعیل شریفات  ( 73- محمد پاپی ) ( 87- میلاد میداوودی) ، صادق صادقی، حکیم نصاری، یوسف وکیا ، فرشید پاداش، میلاد خدایی ،  سید محمد حسینی، علیرضا علیزاده ،محمد شادکام (78-عباس عسگری)

شرح گل :

صنعت نفت آبادان 1-  نفت مسجد سلیمان 0  (21- طالب ریکانی ) در حالی که بازی بسیار سرد دنبال می شد  طالب ریکانی  هافبک اماده این روز های نفت آبادان با یک شوت از راه دور موفق شد دروازه طهماسبی را هدف بگیرد  و به زیبایی توپ را به کنج دروازه نفت مسجد سلیمانی دوخت .

 صنعت نفت آبادان 1- نفت مسجد سلیمان 1 ( 52- حکیم نصاری )  به دنبال حرکت فرشید پاداش در داخل محوطه جریمه  باعث شد تا قریشی روی او مرتکب خطای پنالتی شود و پنالتی را حکیم نصاری در جهت خلاف حرکت های شهاب گردان به گل تبدیل کرد.

 صنعت نفت آبادان 2- نفت مسجد سلیمان 1 ( سید محمد قریشی 89)  وفا هخامنش که  ثانیه ای از ورودش به زمین نگذشته بود با پرتاپی بلند به داخل محوطه جریمه در یک رفت و برگشت به سید محمد قریشی رسید و او نیز با ضربه ای رو پا دروازه  طهماسبی را باز کرد تا تیمش را دو بر یک پیش  بیندازد.

 صنعت نفت آبادان 3- نفت مسجد سلیمان 1 ( رضا جبیره  93)   رضا جبیره  یکی دیگر از بازیکنان تعویضی پائولو سرجیو با یک و دویی زیبا  با طالب ریکانی به داخل محوطه جریمه رسید و با ضربه ای فنی توپ را دور از دستان  دروازه بان نفت مسجد سلیمان به گل تبدیل کرد.

لحظات حساس:

دقیقه 16: ارسال زیبا و خطرناک وینیسیوس با خروج طهماسبی مواجه شد  تا مهاجم نفت آبادان به توپ نرسد .

دقیقه 20 : شوت محکم و روپای حکیم نصاری با اختلاف کمی از کنار دروازه  شهاب گردان  به بیرون رفت.

دقیقه 35 :  ارسال بلند در منطقه چپ به  میلاد جهانی رسید و او هم با یک کنترل خوب توپ را  در خدمت خودش در آورد  و ضربه  او با اختلاف کم بیرون رفت .

دقیق 36: پاس زیبای محمد شادکام در دهانه دروازه می رفت تا با یک اشاره دروازه نفت آبادان باز شود اما مدافعان نفت اجازه چنین کاری را ندادند.

دقیقه 50 : ضربه وینیسیوس با  فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74 : شوت دوباره طالب ریکانی این بار راه به جایی نبرد و  توپ از کنار دروازه بیرون رفت .

دقیقه 84 : ضربه از داخل محوطه جریمه جاناتان بالوتلی را طهماسبی با واکنشی مناسب از آن خود می کند .

خلاصه دیدار نفت آبادان - نفت مسجد سلیمان

 

 

شرح نیمه اول : 

دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان  از هفته بیست و هفتم به دیدار هم رفتند که 20 دقیقه اول این بازی بسیار سرد و کسل کننده دنبال می شد اما به یکباره طالب ریکانی که در این هفته های اخیر بسیار آماده نشان داده است موفق شد از راه دور و با شوتی زیبا دروازه مهرداد طهماسبی را باز کند تا  آبادانی ها یک گل پیش بیفتند .در ادامه بازی مسجد سلیمانی ها حملات پراکنده ای را دنبال کردند اما نتوانستند به ان صورت خطری را متوجه نفتی ها کنند تا بازی با همان یک گل به پایان برسد .

شرح نیمه دوم:

  در حالیکه نفت مسجد سلیمان یک گل از حریف خود در نیمه اول دریافت کرده بود نیمه دوم را با قصد جبران گل خورده خوب آغاز کرد و توانست در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم (50) با گرفتن یک پنالتی  به بازی برگردد. در ادامه این بازی در حالیکه دو تیم چندان موقعیتی برای گلزنی نداشتند مربیان تیم دست به تعویض زدند و این پائولو سرجیو بود که بهتر از نیمکت خودش استفاده کرد و موفق شد در دو دقیقه به پایان این بازی روی یک پرتاب توپ بلند توسط وفا هخامنش که در همان دقایق پایانی وارد زمین شده بود گل دوم را توسط سید محمد قریشی به ثمر برساند . در حالی که مسجد سلیمانی ها دیگر از لحاظ روحی تحلیل رفته بودند این جبیره بود که توانست سومین گل را هم بزند تا سرجیو از تعویض هایش نهایت استفاده را برده باشد .

در حاشیه

* تماشای این مسابقه از سوی باشگاه نفت آبادان رایگان اعلام شده بود و هواداران دو تیم می‌توانستند بدون خریداری بلیت وارد ورزشگاه تختی آبادان شوند.
* گروهی از طرفداران تیم نفت مسجدسلیمان با حضور در ورزشگاه تختی آبادان از تیم‌شان حمایت کردند.
* فیروز کریمی سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان با صادر شدن آی‌دی کارت مجوز حضور روی نیمکت تیمش را پیدا کرد. کریمی در بازی قبلی از روی سکوها تیم نفت را هدایت می‌کرد.
* دو تیم بدون بازیکن محروم در این مسابقه حاضر شدند. 
* ماکومبا کانجی مهاجم خارجی نفت آبادان به دلیل مصدومیت در این بازی غیبت داشت.
* اسماعیل شریفات بازیکن نفت مسجدسلیمان در اواسط نیمه دوم دچار مصدومیت شد و به وسیله برانکارد به بیرون از زمین انتقال یافت تا جای خود را به محمد پاپی بدهد.
* فیروز کریمی پس از مصدومیت شریفات از محمد پاپی به عنوان بازیکن تعویضی استفاده کرد اما عملکرد این بازیکن باعث شد تا کریمی پس از 17 دقیقه پاپی را از بازی خارج کند و میلاد میداودی را به زمین بفرستد.
* سیدمحمد قریشی بعد از زدن گل دوم صنعت نفت به سمت نیمکت تیمش رفت و پائولو سرجیو را در آغوش کشید.
* رضا جبیره مهاجم دهدشتی تیم نفت آبادان پس از به ثمررساندن گل سوم پیراهن ورزشی خود را از تن در آورد و کارت زرد گرفت.
* صنعت نفت آبادان که در نیم‌فصل دوم 9 بازی متوالی را بدون پیروزی پشت سر گذاشته بود، در 3 بازی متوالی اخیر موفق به کسب پیروزی شده است.

بهترین بازیکن : طالب ریکانی

 هافبک تهاجمی و کاپیتان تیم نفت آبادن بازی بسیار خوبی را از خودش به نمایش گذاشت. او درطول نود دقیقه کاملا در میانه میدان مسلط بر جریان بازی  بود. ریکانی  در نیمه اول توانست با یک شوت از راه دور گل اول تیمش و این بازی را به زیبایی به ثمر برساند تا در دو هفته متوالی گل زده باشد . در ادامه ریکانی بازهم کاملا نبض بازی را در اختیار داشت و در دو سه نوبت دیگر هم اقدام به شوتزنی کرد و اجازه نمی داد مدافعان مسجد سلیمانی به حملات این تیم اضافه شوند . او در دقیقه 93 هم با پاس زیبایی که به رضا جبیره داد وی را در موقعیت مناسب گلزنی قرار داد تا  جبیره تیر خلاص را بر پیکر شاگردان فیروز کریمی وارد کرده باشد

منبع/ورزش سه


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG