1403/01/09 14:38


297053
تاریخ انتشار: 1398/02/26 01:43
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: میزان خرید گندم رامهرمز در سال گذشته ۳۱ هزار تن بود، امسال نیز تاکنون ۱۰۵ هزار تن خرید تضمینی گندم در رامهرمز ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری دارد.

سید خداکرم میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز امشب در گفت‌وگو با  فارس، اظهار کرد:میزان خرید گندم رامهرمز در سال گذشته ۳۱ هزار تن بود، امسال نیز تاکنون ۱۰۵ هزار تن خرید تضمینی گندم در رامهرمز ثبت شد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری دارد و با توجه به حجم باقی‌مانده پیش‌بینی افزایش قابل‌توجهی نسبت به گذشته وجود دارد.


وی افزود: میزان خرید کلزا در سال گذشته ۴۵۰ تن بود که امسال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تن کلزا خریداری شده است.
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز با اشاره به ادامه روند خرید تضمینی گندم و کلزا، عنوان کرد: تاکنون از ۱۰۵ هزار تن گندم خریداری شده برای ۹۹ هزار تن حدود ۱۷۲ میلیارد تومان پرداخت انجام شد و برای کلزا نیز تاکنون ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت صورت گرفت.
وی گفت: ظرفیت ۳ سیلو استاندارد رامهرمز ۱۲۵ هزار تن است که اکنون حدود ۷ هزار تن ظرفیت دارد و علاوه بر سیلوها ۳ مرکز تعاون روستایی نیز در حال خرید گندم از کشاورزها هستند
میرسالاری با اشاره به خسارت‌های وارد شده به کشاورزها، اظهار کرد: از اسفندماه تاکنون در اثر سیلاب و طوفان بالغ‌بر ۱۹ میلیارد تومان به زمین‌های کشاورزی و اماکن دامی دچار خسارت شدند که هنوز سهمیه پرداخت خسارت به کشاورزان رامهرمزی تعلق نگرفته است.
وی گفت: برخی کشاورزان علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها همچنان اقدام به سوزاندن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی پس از برداشت می‌کنند که این افراد شناسایی می‌شوند و برخورد قضایی با آن‌ها صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG