1403/01/10 13:59


297212
تاریخ انتشار: 1398/03/08 10:01
ساعتی قبل امام‌جمعه کازرون درب منزل خود به ضرب چاقو کشته شد.

عصرجهان-امام‌جمعه کازرون به ضرب چاقو کشته شد

معاون اجتماعی فرمانده ناجا در فارس دقایقی پیش در این خصوص گفت: حجت‌الاسلام محمد خرسند ساعتی پیش توسط فردی درب منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه بدلیل عمق جراحت در ناحیه شکم، در بیمارستان کازرون جان به جان آفرین تسلیم کرد.
سرهنگ کاووس محمدی افزود: این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیاء و ساعت 3 و نیم بامداد 23 رمضان رخ داده است.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ضارب شناسایی‌شده و ماموران در تلاش هستند وی را دستگیر کنند.
قاتل امام‌جمعه کازرون دستگیر شد
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، از دستگیری قاتل حجت‌الاسلام محمد خرسند خبر داد و اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه پلیس و مأموران انتظامی، متهم تنها چند ساعت پس از انجام این قتل شناسایی و دستگیر شد.
سردار احمدعلی گودرزی افزود: قاتل پس از حمله با ضربات چاقو در جلوی درب منزل حجت‌الاسلام خرسند، از محل وقوع جرم متواری شده بود.

مروری بر زندگی امام جمعه فقید کازرون
حجت‌الاسلام خرسند متولد سال 46 در شهرستان کازرون بود. وی تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان کازرون گذراند و پس از آن به واسطه‌ علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.

دروس سطح را در حوزه علمیه کازرون از محضر حضرات آیات ایمانی و بنیادی و حضرات حجج اسلام والمسلمین حمیدی، کرمانی و هدایتی گذراند و بعد از عزیمت به قم درس کفایه را نزد حضرات حجج الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی و مرحوم فاضل هرندی خواند. در مقطع درس خارج نیز از محضر حضرت آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و نوری همدانی و حضرت آیت‌الله حاج شیخ محسن فقیهی کسب فیض کرد
امام جمعه فقید کازرون از سال 1362 در حالی که در کلاس اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود، به جبهه اعزام شد و تا پایان جنگ به صورت متناوب در جبهه حضور داشت. وی 3 مرتبه مجروح شد و دارای20 درصد جانبازی بود.
حجت‌الاسلام خرسند  در دهه 80 امام جمعه شهرستان کازرون شد. وی یکی از امامان جمعه پرکار فارس بود که در بیان مواضع خود در موضوعات شهرستانی، استانی و کشوری از صراحت لهجه برخوردار بود.
امام جمعه فقید کازرون همچنین در فعالیت‌های سیاسی نیز فعال بود و در سال 91 مجددا عضو شورای مرکزی حزب موتلفه شد.
وی در جریان غائله کازرون که چندماه به طول انجامید مدیریت شایسته و بایسته‌ای داشت و با آرام کردن جو متشنج شهرستان که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان شده بود این غائله را پایان داد.
مدیریت جهادی وی در جریانات مختلف سیاسی و کنترل اوضاع شهرستان وحدت، انسجام و یکدلی را به‌وجود آورده و نتیجه آن حرکت رو به جلو کازرون در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... بود.

منبع/فارس

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG