1403/02/01 00:26


297348
تاریخ انتشار: 1398/03/18 15:35
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد:
غلامحسین حکمتیان: اینکه پول برای تامین آب و غذای خاموش کنندگان شعله های آتش در گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان بهمئی هم نداریم یک واقعیت است.

عصرجهان-غلامحسین حکمتیان گفت: یک میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۷۰ هزار هکتار جنگل، ۴۵۶ هزار هکتار مرتع و مابقی نیز اراضی زارعی هستند.


وی از آتش سوزی در بیش از ۲۳۰ هکتار از عرصه های مرتعی این استان در سه ماهه اخیر امسال خبرداد و اظهارداشت: شهرستان بهمئی متاسفانه بیشترین سهم در آتش سوزی های مرتعی را در سالجاری به خود اختصاص داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸۰ درصد آتش سوزی های مرتعی امسال ناشی از رعد و برق ها بوده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز بدلیل خطاهای انسانی است.
حکمتیان با بیان اینکه خاموش نمودن شعله های آتش با ارتفاع سه متر در گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان بهمئی کاری سخت، خطرناک و طاقت فرسا است، یادآورشد: متاسفانه در چنین شرایطی، آب و غذا برای تقویت نیروهای انسانی که تلاش می کنند شعله های آتش خاموش شود نداریم.
وی با تقدیر از اعتبارات تخصیص یافته از سوی سازمان بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با حوزه جنگل و مرتع، ادامه داد: بنظر می رسد این سازمان بایستی اعتبارات ویژه و با اولویت دوچندان تری به حوزه جنگل ها و مراتع در تابستان تخصیص تا بتوانیم آب و غذای خاموش کنندگان آتش ها را تامین کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان آتش سوزی ها نیروی مردمی در هرمنطقه به کمک قرق بانان و سایر همکاران اداری برای خاموش نمودن شعله های آتش حضور مستمر داشته که برای آنان بایستی آب و غذا تهیه شود.
حکمتیان با اظهارتاسف از اینکه بدلیل نبود اعتبار، امکان تامین آب و غذا برای مردم محلی در زمان وقوع آتش سوزی های مراتع و جنگل ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: روند کنونی برای تامین آب و غذای هم افراد محلی و هم پرسنل اداری روند نگران کننده است.
وی گفت: از همراهی تمامی مجموعه استانداری بویژه حوزه معاونت فنی و مدیریت بحران تقدیر می کنیم اما اینکه پول برای تامین آب و غذای خاموش کنندگان شعله های آتش در گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان بهمئی هم نداریم یک واقعیت است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد نیروهای قرق بان این اداره کل در زمان خاموشی شعله های آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی این استان را ۷۴ قرق بان عنوان و یادآورشد: البته علاوه براین نیروها در زمان آتش سوزی ها، سایر نیروهای اداری از مدیرکل تا پایین ترین رده سازمانی نیز در این زمان حضوری فعال دارند.
حکمتیان افزود: اعتبار موردنیاز برای تامین غذا و آب در تابستان امسال جهت خاموش نمودن شعله های آتش در عرصه های مرتعی و جنگلی، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای برای تخصیص این اعتبار در کمترین زمان ممکن داشته باشد.
وی گفت: اعتبار تامین آب وغذا برای خاموش کنندگان شعله های آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی باید از محل استانی تخصیص داده شود و البته از محل اعتبارات ملی، اعتباری تخصیص داده شده اما ناکافی است/م-خبردنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG