1403/01/10 12:08


297750
تاریخ انتشار: 1398/04/16 23:09
رییس انجمن برنج خوزستان:
رییس انجمن برنج خوزستان با بیان اینکه باید خسارت های کشاورزان در پساسیلاب با تامین آب به موقع و درست برای کشت شلتوک جبران می شد، گفت: متاسفانه شرایط مناسبی در بحث کشت برنج و تامین آب مورد نیاز این کشت نداریم و امیدواریم مشکلات این حوزه هرچه سریعتر رفع شود.

عصرجهان-محمد سواری رییس انجمن برنج خوزستان ، در خصوص کشت برنج در استان اظهار کرد: کشاورزان در خوزستان اقدام به کشت کرده اند اما در بسیاری از مناطق استان شرایط تامین آب به شکلی نیست که کشت برنج کشاورزان پایدار بماند و ادامه حیات دهد.

وی افزود: در این زمینه کشاورزان و مسولان هر کدام به سهم خود مقصر هستند زیرا در برخی از مناطق بیش از ظرفیت کشت برنج انجام گرفته و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

رییس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: مسولان نیز در بحث تامین آب مورد نیاز برای کشت برنج در استان مقصر هستند زیرا پس از سیلاب کانال های انتقال آب و آبرسانی را لایروبی و یا بازسازی نکرده اند و این مساله باعث شده تا حیات شلتوک های کشت شده به خطر بیافتد.

سواری ادامه داد: این مساله در شهرستان های دشت آزادگان و حمدیه شرایط بسیار دشواری دارد و در این مناطق کشاورزان با کمبود شدید آب برای کشت های برنج خود مواجه هستند و در این زمینه انتظار داریم تا مشکلات هرچه سریعتر حل شود.

وی با بیان اینکه باید خسارت های کشاورزان در پسا سیلاب با تامین آب به موقع و درست برای کشت شلتوک جبران می شد، گفت: متاسفانه شرایط مناسبی در بحث کشت برنج و تامین آب مورد نیاز این کشت نداریم و امیدواریم مشکلات این حوزه هرچه سریعتر رفع شود.

رییس انجمن برنج خوزستان خاطرنشان کرد: کشاورزان با کشت برنج به دنبال جبران خسارت های سیلاب بودند اما متاسفانه همراهی مناسبی با آن ها در بحث کشت برنج صورت نگرفت. در این زمینه باید شرایط مدیریت شود تا شلتوک های کشت شده به بار بنشینند و از بین نروند/ایسنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG