1403/01/10 00:48


297767
تاریخ انتشار: 1398/04/20 15:35
همایش فرمانداران سراسر کشور
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در هر مرحله‌ای از انتخابات که بتوانیم امنیت و سلامت را تضمین کنیم با هماهنگی وزارت کشور انتخابات الکترونیکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در همایش سراسری فرمانداران با اشاره به این‌که «از اول انقلاب انتخابات به درستی برگزار شد و هیچ وقفه‌ای هم نداشته است»، اظهار کرد: انتخابات چه در اجرا و چه در نظارت در ایران مردمی است و ما سراغ معتمدین مردم می‌رویم و این مردم هستند که بار اصلی انتخابات را بر دوش خواهند داشت.
وی ادامه داد: صیانت از آرای مردم یک وظیفه برای همه ما چه در شورای نگهبان، چه در وزارت کشور و چه سایر ارکان نظام است. راهبرد رهبری یعنی حق الناس بودن رأی مردم ضرورت صیانت از آرای مردمی را چندین برابر می‌کند. وزارت کشور هم در حفاظت از آرای مردم نقش دارد و این‌گونه نیست که نظارت فقط بر عهده شورای نگهبان باشد. مسئولان اجرای انتخابات هم باید بر حسن اجرای انتخابات نظارت داشته باشند. البته ناظر نهایی شورای نگهبان است ولی مجریان هم باید انتخابات را صحیح اجرا کنند.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: اگر ما رأی مردم را حق الناس بدانیم، سلامت، مشارکت و امنیت انتخابات یک مسئله مهم برای ما می‌شود. فرمانداران و استانداران در اجرای صحیح قانون نقش دارند و علایق و سلایق به جای خود اما قانون باید اجرا شود. مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات با اجرای صحیح قانون حاصل می‌شود. اگر قانون صحیح اجرا شود ما هیچ نگرانی بابت مشارکت و حتی اعتراض نخواهیم داشت؛ زیرا می‌توانیم پاسخ همه مسائل را بدهیم.
کدخدایی خاطرنشان کرد: انتخاب صحیح معتمدین و برخورد با تخلفات اعتماد جامعه را افزایش می‌دهد. یکی از ضعف‌های قانون انتخابات، برخورد با تخلفات است اما با این حال برخورد قاطع با تخلف اگر انجام شود دیگر به جانبداری متهم نخواهیم شد. در انتخابات تخلف رخ می‌دهد و طبیعی است. رخ دادن تخلف در انتخابات طبیعی است اما چگونگی برخورد با آن هم مهم است. هر جا هستیم باید برخورد قاطعی با تخلف داشته باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: گاهی احساس می‌شود حوزه اجرا و نظارت از هم جداست که البته ما باید با هم در این زمینه همکاری داشته باشیم که این همکاری هم به معنای وحدت اجرا و نظارت نیست. جلسات کارشناسی در حال حاضر بین شورای نگهبان و وزارت کشور و وزیر کشور و آقای جنتی در حال برگزاری است و این دوره یکی از ادواری است که همکاری خوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار است.
کدخدایی در پایان گفت: انتخابات الکترونیکی یکی از الزامات ماست که قانون هم آن را تکلیف کرده، ما هم آمادگی آن را داریم تا هر مرحله‌ای که امنیت و سلامت را بتوانیم تضمین کنیم برای برگزاری انتخابات الکترونیک با وزارت کشور هماهنگ هستیم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG