1403/01/09 21:43


297853
تاریخ انتشار: 1398/04/25 01:56
.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می گوید پیشنهاد استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را هفته آینده در این مجلس به رای می گذارد.


به گزارش رسانه های آمریکا طرح ال گرین، نماینده دموکرات از ایالت تگزاس یک روز پس از توئیت جنجالی دونالد ترامپ در مورد گروهی از نمایندگان دموکرات مطرح می شود. این امر به این معنا است که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان برای اولین بار از زمان به دست گرفتن کنترل این مجلس در ماه ژانویه مجبور به اعلام نظر در مورد پیشنهاد استیضاح دونالد ترامپ خواهند شد.
ال گرین در حالی می گوید پیشنهاد استیضاح رئیس جمهوری ایالات متحده را به رای می گذارد که دونالد ترامپ روز یکشنبه در صفحه توئیترش در مورد گروهی از نمایندگان زن رنگین پوست مجلس نمایندگان نوشته بود: «چرا این ها بر نمی گردند تا جاهای کاملا ورشکسته و جرم زده ای را درست کنند که خودشان در اصل از آنجا می آیند.»
ال گرین در واکنش به توئیت دونالد ترامپ گفت: «رئیس جمهوری ایالات متحده یک نژادپرست، متعصب، زن ستیز و همچنین یک دروغگوی نفرت انگیز است.»
این عضو دموکرات مجلس نمایندگان توئیت های «نژادپرستانه» دونالد ترامپ را دلیل تلاش خود برای سومین رای گیری در این مجلس در مورد استیضاح او دانست. ال گرین پیش از این دو بار در زمانی که جمهوریخواهان اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند پیشنهاد استیضاح دونالد ترامپ را ارائه کرده بود.
هر دو پیشنهاد قبلی ال گرین از سوی اکثریت نمایندگان رد شده بود. یکی از آن پیشنهادها در سال ۲۰۱۷ به دلیل سخنان دونالد ترامپ درباره تظاهرات شارلوتزویل و دیگری در سال ۲۰۱۸ به دلیل اظهارنظر رئیس جمهوری آمریکا در مورد برخی کشورهای آفریقایی مطرح شده بود.
دونالد ترامپ کشورهای السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی را «سوراخ مستراح» خوانده بود.
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران حزب دموکرات تاکنون با استیضاح دونالد ترامپ مخالفت کرده اند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG