1403/01/10 15:19


298124
تاریخ انتشار: 1398/05/21 13:55
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رسانه ها به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در جهت دهی افکار عمومی و سیر تحولات جامعه، فضای مسموم و برخی نگاه های ضد توسعه ای از جمله دامن زدن به مسایل قومیتی و طایفه ای را نفی و با ترجیح مصالح عمومی بر منافع گروهی ، شخصی و قومیتی بر توسعه همه جانبه استان در ابعاد گوناگون و در همه مناطق تمرکز کنند.

عصرجهان- آیین جشن روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران رسانه های کهگیلویه و بویراحمد امسال برای نخستین بار و متفاوت از سال های گذشته با محوریت مستقیم خانه مطبوعات و البته با حمایت و پشتیبانی مجموعه استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


حسین کلانتری همچنین بر ضرورت و استقبال از نقدهای سازنده، تاثیرگذار و در مسیر اصلاح امور از سوی رسانه ها نیز گفت: باید مرز بین نقد با تخریب و تهمت رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه بیان مشکلات و انعکاس دردها و دغدغه های مردم با ناامید کردن و ایجاد یاس در دل مردم، فاصله و تفاوت فاحش دارد، گفت: باید مراقب باشیم و با برخی سهل انگاری ها، تخریب ها و رفتارهای افراط گرایانه خدمات و اقدام های نظام و دولت را خدشه دار نکرد.
وی برضرورت پرهیز از خرده گیری ها، تقویت روحیه همبستگی، نشاط و امید و دوری از ناامید کردن مردم ، نقد منصفانه و سازنده به جای تخریب و دوری از یکجانبه گرایی به مشکلات تاکید کرد و گفت: بدون شک بیان دردها و مشکلات مردم با ناامید کردن آنها تفاوت فاحش دارد و در راستای سیاست های راهبردی نظام نیست.
کلانتری به برخی انتقادها از نحوه توزیع اعتبارات و حتی مدیریت جلسات شورای برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رای گیری ها و تصویب مصوبات در این جلسات به صورت الکترونیکی است و برای شفاف سازی بیشتر در این زمینه حتی تمامی دستورکارهای جلسات نیز از قبل برای اعضا قرائت می شود.
وی گفت: با تلاش سازمان برنامه وبودجه و مدیران اجرایی و رایزنی های انجام شده افزون بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اسناد خزنه در یان استان جذب شد که میزان جذب این اسناد ظرف یک ماه گذشته بالای ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به برخی مشکلات، غدغه ها و مطالبات خبرنگاران در زمینه مسایل بیمه ای ، امنیت شغلی، مسکن و سایر نیازهای ضروری و صنفی انها نیز گفت: تک تک این موارد و نیازهای خبرنگاران را در اولویت بررسی و پیگیری قرار خواهم داد.
وی تصریح کرد که تا برگزاری روز ۱۷ مرداد سال آینده نیز موضوع تامین زمین مورد نیاز و عملیات اجرایی خانه مطبوعات استان آغاز و عملیاتی خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: تمامی پرونده های قضایی مربوط به شکایت مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی استان از رسانه ها نیز با رضایت شاکیان مختومه شود.
کلانتری، کهگیلویه وبویراحمد را سرشار از ظرفیت های متنوع و متعدد در بخش های گوناگون و داشتن نیروهای انسانی ، نخبه و شخصیت های با نفوذ در ارکان مختلف دولت و نظام دانست و تاکید کرد: عجین شدن واژه محرومیت با این استان با ظرفیت و مستعد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

منبع/ایرنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG