1403/01/10 16:59


298136
تاریخ انتشار: 1398/05/21 21:07
هیچگونه مشکلی در آب شرب شهر رفیع مشاهده نشد و میزان کلر باقی مانده شبکه توزیع در حد مطلوب مشاهده شد.

عصرجهان-شرکت آب و فاضلاب خوزستان با صدور اطلاعیه ای شیوع هرگونه بیماری واگیردار از طریق آب شرب در شهر رفیع را تکذیب کرد.
در این اطلاعیه آمده است: "به دنبال انتشار خبری مبنی بر شیوع بیماری واگیردار در شهر رفیع موضوع از طریق معاونت بهره برداری به مدیران کنترل کیفی و نظارت بر بهداشت آب و مدیریت فاضلاب استان جهت بررسی و رفع مشکل احتمالی ارجاع داده شد که در بررسی میدانی با حضور رییس مرکز بهداشت و اعضای شورای شهر رفیع، مدیران و کارشناسان آبفا خوزستان و شهرستان هویزه و رفیع هیچگونه مشکلی در آب شرب مشاهده نشد و میزان کلر باقی مانده شبکه توزیع در حد مطلوب مشاهده شد.
طبق برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته شبکه توزیع آب شهر رفیع به طول 50 کیلومتر به منظور اطمینان بیشتر از صحت و سلامت آب و پیشگیری از مشکلات احتمالی پس از وقوع سیلاب اخیر از روزهای گذشته در دست شستشو و گندزدایی قرار گرفته است".


آب شرب رفیع عامل شیوع بیماری روده ای نیست
صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تیم هایی برای ارزیابی و کلرسنجی آب شرب شهر رفیع اعزام شدند و در بررسی های صورت گرفته مقدار کلر موجود در آب استاندارد بود.
وی ادامه داد: در زمان بروز مشکلاتی نظیر بیماری های روده ای پیش از هر تحقیقی از همان ابتدا شرکت آب و فاضلاب را متهم می کنند درحالی که این درست نیست و پیش از هر صحبتی باید صحت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.
حقیقی پور گفت: طبق استانداردها میزان کلر در آب شرب نباید از ۲دهم ppm کمتر باشد درحالی که میزان کلر آب شرب رفیع یک ونیم ppm  است و تنها در ۲ نقطه شهر نیم ppm گزارش شد که باز هم بالاتر از میزان حداقل است از سویی دیگر بیشتر مردم شهر رفیع از آب تصفیه و یا دستگاه های آب شیرین کن استفاده می کنند که باز هم خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان افزود: به تازگی یک دستگاه کلرزن جدید برای شهر رفیع خریداری شده که با نصب آن بخشی از مشکلات آب شرب این شهر رفع شده است.
وی درخصوص خطر تلاقی فاضلاب و آب شرب در این شهر بیان کرد: تاکنون گزارشی درخصوص تلاقی آب و فاضلاب گزارش نشده و تنها در خیابان معلم شهر رفیع به دلیل انسداد شبکه فاضلاب به وسیله اشیاء شاهد پس زدگی فاضلاب بودیم که با خروج این اشیاء فاضلاب جمع آوری می شود.
حقیقی پور ادامه داد: درآمد شرکت آبفا از شهر رفیع با جمعیت بالغ بر چهار هزار نفر، حدود پنج میلیون ریال در ماه می باشد درحالی که مصرف آب در این شهر به دلیل گاومیش داری بسیار بالا است، با این وجود شرکت آبفا خود را متعهد به تامین آب سالم به مردم می داند.
این درحالی است که نایب رییس شورای شهر رفیع پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شیوع بیماری روده ای در این شهر خبر داده و علت آن را مشکلات آب شرب عنوان کرده بود با این وجود مدیر شبکه بهداشت شهرستان هویزه گفت: نتایج آزمایش بیماری وبا و التور در مراجعان منفی بوده و نتایج میکروبی آب و فاضلاب هنوز مشخص نشده است.
به گفته یک منبع آگاه، از هفته گذشته تا کنون ۲۱ نفر به دلیل بیماری اسهال به مرکز درمانی رفیع مراجعه کرده اند. بیماری اسهال ناشی از آلودگی آب در تابستان پارسال نیز تعدادی از شهروندان رفیع را به مراکز درمانی کشاند. سلمان زاده رئیس وقت مرکز بهداشت خوزستان ۲۶ تیر ماه، آمار مبتلایان به اسهال را ۵۰ نفر عنوان کرد و علت آن را آلودگی میکروبی شبکه آب دانسته است
رفیع شهری مرزی در شهرستان هویزه و در۲۵ کیلومتری غرب شهر هویزه است. این شهر که در حاشیه هورالعظیم و انتهای رودخانه کرخه قرار دارد، از بهمن ماه پارسال در محاصره سیلاب قرار داشت که در ماه های اخیر فروکش کرده است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG