1403/01/10 12:01


298322
تاریخ انتشار: 1398/06/12 20:08
اهواز سرانجام با «کیسون» چه می‌کند؟
استاندار خوزستان با اشاره بررسی موضوع تعیین تکلیف پروژه قطار شهری اهواز، گفت: در صورت نیاز، پیمانکار پروژه متروی اهواز تغییر می‌کند.

عصرجهان- غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه شورای حمل و نقل ریلی اهواز که شامگاه دوشنبه (۱۱ شهریورماه) در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پروژه متروی اهواز در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود سه سالی می‌شود که جلسات مکرر و مفصلی با پیمانکار سازمان قطار شهری اهواز (شرکت کیسون) و هیات مدیره آن تشکیل می‌شود و توافقات و تفاهماتی صورت گرفته است اما متاسفانه شرایط طبق این توافقات پیش نرفته است.
وی افزود: هر بار که توافقات را تعدیل کرده‌ایم باز هم با تاخیر و عدم انجام کار مواجه شده‌ایم. این مساله نارضایتی شدید عموم مردم اهواز را در پی داشته است.
در مساله مترو فشار افکار عمومی بر ما زیاد است
شریعتی بیان کرد: یکی از مطالبات و سوالات همیشگی مردم اهواز در خصوص مساله پروژه مترو و عدم بهره‌برداری از آن در طول سال‌های طولانی بوده است. در این زمینه فشار افکار عمومی بر ما شدید بوده و هست.
استاندار خوزستان گفت: پیگیری وضعیت پروژه متروی اهواز مطالبه بحق مردم است زیرا پس از ۱۴، ۱۵ سال هنوز حتی یک فاز از خط یک متروی اهواز هم مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
با کیسون به نتیجه نرسیده‌ایم
شریعتی ادامه داد: این موضوع، اعضای شورای سازمان قطار شهری اهواز را بر آن داشت که به فکر تصمیم جدی باشند.
استاندار خوزستان با اشاره به همکاری‌های انجام شده با شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز، تصریح کرد: تمامی شرایط مختلف برای رعایت امور و به نوعی هماهنگی و همکاری انجام شده اما متاسفانه به نتیجه نرسیده‌ایم.
وی با اشاره به نحوه تعیین تکلیف پیمانکار قطار شهری اهواز عنوان کرد: در این راستا اخیرا شورای سازمان حمل و نقل ریلی (قطار شهری) اهواز دو تا سه جلسه تشکیل داده و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است تا کار با هر روش و با هر هزینه‌ای پیش برود.
نیاز به تغییر پیمانکار باشد، انجام می‌دهیم
شریعتی ادامه داد: اگر نیاز به تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز باشد این کار را انجام می‌دهیم و در صورت نیاز به کار دیگر نیز، کار را انجام می‌دهیم تا پروژه فعال شود و به خواسته مردم اهواز جامه عمل بپوشانیم
استاندار خوزستان گفت: باید مطالبه بحق مردم را پاسخ درست دهیم و تعهدمان را در قبال مردم اهواز آن گونه که شایسته است به انجام برسانیم.
وی تصریح کرد: در جلسات اخیر و جلسه امشب تصمیمات مختلف و مقتضی برای تکمیل امور اتخاذ شده است. امیدواریم کار به نحوی به سرانجام برسد که رضایت مردم کسب شود و بتوانیم از هر طریق قانونی، به فعال کردن پروژه قطار شهری اهواز دست یابیم.
منبع/ایسنا




Copy Right 2013 Artmis.ORG