1403/01/09 17:12


298571
تاریخ انتشار: 1398/07/14 00:11
کدام موشک ایرانی ۷۴ سرکرده داعش را کشت؟/اظهار نظر چمران در خصوص کاندیداتوری قالیباف/کوشکی: اصولگرایان قدیمی خودشان را بازنشسته کنند

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
مسیح مهاجری: روحانیت امروز آن جایگاه ۴۰سال پیش را ندارد

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ضمن انتقادات صریح از روحانیونِ سیاست‌باز گفت: روحانیت امروز آن جایگاه ۴۰سال پیش را ندارد. حجت الاسلام مسیح مهاجری در گفتگو با خبرآنلاین افزود: پدر دوگانه‌سازی بسوزد. این مسئله باعث شد خیلی‌ها نتوانند به جامعه خدمت بکنند. ۲۰ سال تمام اجازه ندادند آقای هاشمی رفسنجانی به مردم خدمت کندوی ادامه داد: سیاستی که پدرسوخته بازی باشد، فریب باشد، برای پر کردن جیب باشد، برای به کرسی رساندن دوست و فامیل باشد، و در یک کلمه سیاست نه، بلکه سیاست بازی باشد بله ما مخالفیم. اگر روحانیت به سیاست بازی پیوند بخورد که متأسفانه یک جا‌هایی خورده، خطرناک است.مهاجری تاکید کرد: روحانیت امروز آن جایگاه ۴۰سال پیش را ندارد. آن زمان روحانیت جایگاه بالایی داشت و هرچه می‌گفت: مردم گوش می‌دادند و عمل می‌کردند. امروز جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین و... که از تشکل‌های برجسته روحانی هستند اگر فهرست بدهند اینگونه نیست که مردم بدون، چون و چرا چشم بگویند. به دروغ دادگاه ویژه روحانیت را به عنوان تبعیض معرفی کردند. هیچ تبعیضی در محاکمه نیست. حتما محاکمه صورت می‌گیرد، حکم می‌دهند و اصلا رعایت و پارتی بازی هم نمی‌کنند.
 
شکایت از «فریدون» روی میز مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضائیه خبر داد. محمد مهدی زاهدی در گفتگو با مهر از بررسی پرونده مدرک تحصیلی فریدون در قالب شکایت به قوه قضائیه خبر داد و اظهار داشت: گزارش تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مدرک تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس جمهور طبق ماده ۲۳۵ آیین نامه داخلی مجلس آماده شده است. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس این گزارش ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن به صحن علنی مجلس ارائه شود.
 
کدام موشک ایرانی ۷۴ سرکرده داعش را کشت؟

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن اشاره به پیشرفت‌های نظامی، گفت: در موشک‌های دوربرد زمین به زمین از سوخت جامد استفاده می‌کنیم که با استفاده از این فناوری در موشک‌های ذوالفقار که با آن پایگاه‌های داعش را در بوکمال و دیرزور مورد اصابت قرار دادیم و بواسطه آن ۷۴ نفر از فرماندهان داعش کشته شدند و همین باعث شد کار داعش تمام شود، استفاده کردیم.
 
کوشکی: اصولگرایان قدیمی خودشان را بازنشسته کنند

محمدصادق کوشکی گفت: آقایان باهنر و حداد عادل تلاش می‌کنند طیف متبوع‌شان در مناسبات انتخاباتی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند،، اما باید گفت: امثال باهنر و حداد عادل، چون در بین مخاطبان اصولگرایی جایگاهی ندارند باید به فکر بازنشستگی باشند.
 
عده‌ای دلخوش هنوز می‌گویند برخی دلواپس هستند

عضو شورایعالی امنیت ملی با اشاره به ادامه روند دشمنی غرب با ایران تصریح کرد: از روزی که آمریکا از برجام خارج شد، اروپایی‌ها تا همین امروز حاضر نشده‌اند این رفتار را محکوم بکنند. حاضر نشده‌اند بگویند که این رفتار نقض برجام است. بلکه می­گویند ایران باید به انجام تعهدات خود ادامه بدهد. سه کشور اروپایی حالا یک گام جلوتر آمده‌اند. در نیویورک بیانیه میدهند و می­گویند ایران باید درباره توان موشکی و منطقه­ای و هسته­ای گفتگو برای توافق جدید را بپذیرد. جلیلی اظهار داشت: این رفتار باید برای مردم تبیین بشود، اما شما برخی القائات را ببینید. طرف مقابل علی رغم همه این بدعهدی‌ها طلبکار می‌شود که چرا نباید دوباره گفتگو برای توافق جدید بشود، بعد عده­ای دلخوش هنوز می‌گویند چرا برخی دلواپس هستند. اگر وظیفه داریم الگو‌هایی را به جامعه معرفی کنیم، در کنار آن وظیفه داریم عبرت‌هایی را متذکر همدیگر بشویم.
 
ماجرای حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز

حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز پس از ۱۰ سال دوری با واکنش‌های زیادی همراه شد. غلامرضا مصباحی مقدم درباره حضور غیرمنتظره علی اکبر ناطق نوری در جمع یاران قدیمی‌اش در جامعه روحانیت مبارز، گفت که حضور ناطق‌نوری با دعوت کتبی آیت‌الله موحدی کرمانی صورت گرفته است. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای ناطق‌نوری، اخیرا در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده بودند و در آن جلسه، در کنار آیت‌الله موحدی کرمانی نشسته بودند. آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان رئیس جامعه روحانیت از ایشان درخواست کرده بودند که در جلسات جامعه روحانیت هم مانند گذشته شرکت کنند. مصباحی مقدم افزود: آقای ناطق‌نوری گفته بودند از من دعوت کنید تا در جلسه حاضر شوم و در همان جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی به صورت مکتوب ایشان دعوت کرده بودند که در جلسه جامعه روحانیت مبارز شرکت کنند. اما حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و شنیده شد که عده‌ای در صدد بودند که از حضور ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت جلوگیری کنند.
 
اظهار نظر چمران در خصوص کاندیداتوری قالیباف

نائب رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب در پاسخ به این سوال که چرا هنوز برای شورای ائتلاف سخنگویی رسمی انتخاب نشده است؟ گفت: برخی از دوستان معتقدند در حال حاضر هنوز فضای کشور انتخاباتی نشده و لزومی برای اطلاع‌رسانی عمومی درباره فعالیت شورای ائتلاف وجود ندارد. وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آقای قالیباف در فراخوانی، تمامی کسانی را که احساس می‌کنند، توانایی حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا را دارند، دعوت به ثبت نام در یک سامانه کرده است، آیا احتمال دارد که وی لیستی مستقل برای انتخابات بدهد، گفت: بنده چنین برداشتی ندارم. چراکه ایشان یکی از محور‌های اصلی جلسات شورای ائتلاف به حساب می‌آید و بعید به نظر می‌رسد که ایشان بخواهد فعالیت مستقلی داشته باشد. چمران در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود در صورت کاندیداتوری قالیباف، وی ممکن است سرلیست نیرو‌های انقلاب باشد، گفت: فعلا هیچ چیز قطعی نیست و همه آنچه در این باره شنیده می‌شود، گمانه زنی است.
 
بلیت پرواز اربعین را چند بخریم؟

نرخ بلیت اربعین در فاصله ۲۰ تا ۳۰ مهرماه با نرخ مصوب ۲.۲ میلیون تومانی ارائه می‌شود و اگر مسافران تا قبل از این تاریخ قصد سفر هوایی به عراق را داشته باشند باید با نرخ‌های آزاد بلیت تهیه کنند. برای مثال بلیت یک طرفه تهران - نجف امروز شنبه ۱۳ مهرماه با شرکت هواپیمایی ایران ایر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود، اما مسافران می‌توانند با مراجعه به دفاتر رسمی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی بلیت با نرخ مصوب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را در مسیر‌های رفت و برگشت در تاریخ ۱۰ روز پایان مهر تهیه کنند. /ایرنا

مافیای کنکور به المپیادی‌ها هم رسیده است؟

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با انتقاد از اینکه هم اکنون همانند صنعت کنکور دارای صنعت المپیاد هستیم گفت: در حال حاضر سهم شهرستان‌های ما از المپیاد‌ها دارد به سمت صفر میل می‌کند این در حالیست که ۸ استان کشور هرگز رنگ مدال کشوری به خود ندیده است. /ایسنا

شوخی مهدوی‌کیا درباره رکوردی که سردار آن را شکست

مهدوی مهدوی کیا درباره شکستن رکورد او و دایی توسط آزمون گفت: خیلی خوشحالم که شاهد گلزنی سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپا هستم. بعد از چند سال شاهد درخشش یک بازیکن ایرانی در این سطح هستیم که جای خوشحالی دارد. چندین سال بود که بازیکن ایرانی در این سطح نداشتیم و خیلی خوشحالم سردار آزمون توانسته به این موفقیت برسد. امیدوارم روند گلزنی‌های او ادامه داشته باشد. البته زدن سه گل رکوردی نبوده که حالا بخواهد شکسته شود. با این حال امیدوارم سردار بتواند گل‌های بیشتری بزند و به موفقیت هایش در لیگ ادامه دهد.

ناگفته‌های رفیقدوست از ترور سعید حجاریان

محسن رفیقدوست، درباره ترور سعید حجاریان می‌گوید: من سعید حجاریان را ضد انقلاب نمی‌دانم، حتی سعید عسگر که قصد ترور سعید حجاریان را داشت را من به وزارت اطلاعات معرفی کردم و قبل از آن هیچ‌کس خبر نداشت. در آن زمان من با آقای علی ربیعی تماس گرفتم و سعید عسگر را به‌عنوان ضارب معرفی کردم. علی ربیعی هم تعجب کرد که چرا این کار را کردم. به برادر سعید حجاریان (مسعود حجاریان) که با من همکار بود صراحتا گفتم من می‌دانم این کار سعید عسگر بوده است، چون چند روز قبل از آن نیز ابوالقاسم شفیعی را ترور کرده بود. / آرمان ملی

سفر ۳۰۰ میلیون دلاری ۷ نفر به آمریکا با کمک‌های ارزی احیای دریاچه ارومیه!


نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مطلع هستیم با مواردی از کمک‌های ارزی برای احیای دریاچه ارومیه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بوده ۷ نفر به کشور آمریکا سفر کرده‌اند و تاکنون گزارشی کاری هم به این ستاد ارائه نکرده‌اند. متأسفانه اکنون منابع اهدایی ارزی که به دریاچه ارومیه ارسال شده به دست ما نرسیده است. تقاضا داریم آقای جهانگیری به عنوان رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه به ما بگوید کمک‌رسانی که از سوی برخی کشور‌ها برای احیای این دریاچه به ستاد فوق ارسال شده است تاکنون کجا خرج شده است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG