1403/01/10 00:06


298612
تاریخ انتشار: 1398/07/16 18:24
وزیر نفت:
وزیر نفت می‌گوید:صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی عرضه شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، بیژن نامدار زنگنه امروز(سه‌شنبه 16 مهرماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به مباحث مطرح شده در کمیسیون اشاره کرد و گفت: گزارشی از عملکرد وزارت نفت  درباره قانون بودجه سال 98 به‌ویژه در مورد تبصره 1 قانون ارائه شد.


وی با بیان اینکه در این جلسه توضیحاتی در مورد پیشرفت طرح‌های نفتی و گازی ارائه شد، افزود: موفقیت‌های کسب شده در زمینه پیشرفت پارس‌جنوبی، تولید گاز و نحوه تامین مالی این طرح‌ها به کمک صندوق توسعه، تشریح شد، همچنین کم و کیف تحقق دیگر تکالیف تبصره یک قانون بودجه سال 98 با جزئیات توضیح داده شدند.

حمایت کمیسیون انرژی از مجموعه صنعت نفت

زنگنه بیان کرد: اعضای کمیسیون انرژی حمایت خود را از اقدامات و روش مجاهدانه در پیش گرفته شده در مقابل فشارها علیه ایران به وضوح اعلام کردند که این حمایت‌ها موجب دلگرمی، تشویق مجموعه صنعت نفت است و به هرحال باید این شرایط را با قدرت، انسجام و یک‌دلی در کنار هم پیش بریم.
وی با بیان اینکه بودجه قیر پرداخته شده است و مابقی کارهای مربوط به توزیع قیر، باید از طریق تخصیص تامین شود، اضافه کرد: طبق گزارش ارائه شده کار مربوط به افزایش قیمت سوخت پتروشیمی‌ها نیز انجام شده است.
وزیر نفت صادرات مرزی و عرضه نفت در بورس را به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس بسیار موفق بوده و تاکنون بالای 900 هزار تن فرآورده نفتی عرضه شده است.  


هنوز تصمیم نهایی در مورد گرانی و سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده

به گفته وزیر نفت هنوز تصمیم نهایی در مورد گرانی و سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده است.

تشریح تبصره یک قانون بودجه کل کشور

به گزارش خانه ملت، در تبصره یک قانون بودجه کل کشور آمده است؛ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز 20‌درصد تعیین می‌شود، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14و نیم ‌‌درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم 14ونیم شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی(معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم 3 درصد موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره(۵) این قانون اقدام کند. مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود. مابه‌التفاوت سهم 20 درصد تعیین‌شده تا سهم قانونی 34صندوق توسعه ملی به عنوان بدهی دولت به این صندوق تلقی می‌شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم 14 و نیم مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر 3‌ ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های «برنامه و بودجه و محاسبات» و «انرژی» مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود./

منبع:خانه ملت




Copy Right 2013 Artmis.ORG