1403/01/10 13:35


298615
تاریخ انتشار: 1398/07/16 19:23
یاداشت│سید حبیب نوری
بدون‌شک سید محمد موحد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ حضور خواهد داشت چرا که اگر عرصه را در این شرایط حساس برای جولان جریانی که طی سالیان گذشته مروج رسوم کج نهاد و بدنهاد رقابت‌های سیاسی با طعم تلخ بداخلاقی بوده‌اند خالی بگذارد و بشود شبیه آنچه که در اسفند ۹۴ رخ داد میخ آخر بر تابوت اقتصاد و صنعت و فرهنگ و اخلاق بر تابوت کهگیلویه بزرگ خواهند زد.

عصرجهان-در روزهای گذشته فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد حملاتی به نماینده اسبق حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بود که از ضعف مباحث گفتمانی و فکری اتاق فکرهایی نشات می‌گیرد و به نظر می‌رسد سراسیمه و دستپاچه به هر طریق ممکن سعی در ممانعت از بازگشت موحد به عرصه‌ی انتخابات پیش رو داشته باشند.


حواریون و مریدان سراسیمه و دستپاچه، یک به یک همه را از آمدن به صحنه منع می‌کنند تا کسی نتواند قدرت پوشالیِ تازه به دست آورده‌ی مرادشان را تصاحب کند!
در هراس از شبیخون به قدرت باد آورده و مصادره‌اش با هرآنچه دارند به میدان می‌آیند.
بر تن قومیت و جغرافیا لباس اصلاحات و قبای کاندیداتوری می‌پوشانند و تمام گزینه‌های مهندسی فضای انتخابات را به کار گرفته و همچنان نا امید و سرخورده از رقابت دست به دامان بازی‌های رسانه‌ای می‌شوند.
باید پرسید از کدام جایگاه و بر اساس کدام منطق، تمام داشته‌های خود را برای ممانعت از کسی که کارنامه‌ی درخشانی در خدمت رسانی و پاک کردن غبار محرومیت از این سامان دارد به کار می‌بندید؟
آیا از تکرار مکررات و بهانه‌های بنی اسرائیلی در قالب‌های مختلف طی سالیان گذشته درس عبرت نگرفته‌اید؟!
ضعف مبانی فکری و گفتمانی در اردوگاه مخالفان موحد چیزی است که پس از سالها، امروز به روشنی آفتاب بر عموم مردم آشکار شده است.
مردم خود بهترین گواهان برای مقایسه حجم خدمات و تلاش‌ها هستند.
در زمانی که روستاها و حتی مناطق شهری شهرستان‌های چهارگانه از حداقل امکانات برخوردار نبوده و به حقیقت در منطقه‌ی سراسر محروم کهگیلویه‌ی بزرگ تنها دغدغه‌ی مردم نیازهای ابتدایی از قبیل برق و گاز و تلفن و جاده بود انتظار احداث کدام کارخانه را داشته‌اید که بدون جاده و برق در این مناطق احداث شود؟
آرزوی احداث کارخانه و رونق صنعت در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بدون داشتن ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها طنز تلخی است که تنها از جانب نویسنده‌های خواب زده‌ی این سامان می‌توان انتظار نوشتنش را داشت.
اگر مردم به موحد لقب خادم بی منّت داده و سناتور خطابش می‌کنند این عناوین و القاب را با مقایسه آن چه قبل و بعد از موحد با تمام وجود لمس کرده‌اند به او عطا کرده‌اند.
اگر انصاف را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دادید جوهر قلمتان را هرگز به بیهوده گویی عادت نداده و به کج نگاری آلوده نمی‌کردید.
اگر سن نویسنده‌ی مطلب بیهوده اخیر و حواریون و مریدان سردارِ وعده‌ها و مهندسِ کلنگهای بی سرانجام به آن دوران سراسر افتخار قد می‌دهد پاسخ بدهد که از ۱۱۳۰ روستای فاقد هرگونه امکانات در ابتدای دهه هفتاد چند مورد آب آشامیدنی سالم داشته و چند مورد از نعمت برق برخورداربوده اند و پس از خداحافظی موحد با کرسی کهگیلویه در بهارستان این ۱۱۳۰ روستا چه شرایطی داشتند؟
آیا ساخت تنها بیمارستان شهرستان‌های چهارگانه و تأسیس دانشگاه‌های مختلف در حوزه انتخابیه، سدها و جاده‌ها و مجوز تبدیل روستاها به شهر و تأسیس شهرداری‌ها با رایزنی‌ها و رو زنی‌های مختلف جز به همت و تلاش‌های شبانه روزی و جهادی موحد بود؟!
زمانی که شهرداری‌های تازه تأسیس حوزه انتخابیه در دهه هفتاد به همت خادم بی منّت این دیار از ادارات راه و شهرسازی هر چهار شهرستان در این واپسین سال‌های نود به لحاظ تعداد و کیفیت ماشین آلات سبک و سنگین راهسازی غنی بود از اذهان مردم این سامان پاک شدنی نخواهد بود.
کلنگ زنی سدهای کوثر و مارونی که سردار وعده‌ها آماده باش بی حاصلشان داد توسط چه کسی و با همت چه کسی بر زمین زده شد؟
زمانی که مسیر منطقه دیشموک با ۶ الی ۷ ساعت با عبور چندباره از رودخانه آن هم با لندرور و تویوتا ۲۰۰۰ طی می‌شد و طی کردن این مسیر با خودروهای میلیاردی مرادتان در کمتر از ۲ ساعت رؤیایی بیش نبود، چه کسی شرایط فعلی را برای این مناطق بوجود آورد؟
سؤالات از این دست بسیار است و البته که برای اذهان تنگ نظرانی چون شما برشمردن این خدمات آب در هاون کوبیدن است.
در این باب فقط بسنده می‌کنم به فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین موحد در دیدار عیدانه سال‌جاری با جمعی از جوانان کهگیلویه بزرگ:
هیچ قطعه‌ای از زمین تمام حوزه انتخابیه من نمی‌تواند فراموش کند که موحد آن را با پای پیاده در نوردیده باشد و من از جاهای مختلف آن خاطره دارم. یه طلبه از حوزه آمده رفته دستگاه قضایی از دستگاه قضایی آمده نه شب می‌شناسند و نه روز، نه به زن و بچه و زندگی توجه دارد که حتی زن و بچه‌اش به طعنه میگویند ما را هم در صف مراجعین قرار دهید تا شما را ببینیم! آن وقت این گونه مورد هجمه قرار بگیرد که ۱۶ سال چه شد؟ ۱۶ سال چه نشد؟ دانشگاه را کی آورد؟ کدام زیرساخت مربوط به ما نیست؟ کدام جاده بعد از ما آسفالت شد؟ کدام پل بعد از ما ساخته شد؟ کدام مدرسه بعد از ما ساخته شد؟ کدام دبیرستان و راهنمایی و بیمارستان ساخته شد؟ وجدان تا کجا رفته است؟ ما در یک سال ۱۸ مدرسه خیری افتتاح کردیم نمی‌خواهیم به کسی تعرض کنیم اما خدمات نظام را اینگونه زیر سؤال نبرید!
ما حامی و خواهان بازگشت عزت از دست رفته‌ی کهگیلویه‌ایم تا حداقل برای یک دوره چهارساله‌ی دیگر هم که شده کار نیمه تمام سیدِ سازندگی در کهگیلویه توسط خودشان به اتمام رسیده و زمینه‌ی توسعه‌ی پایدار صنعتی، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به بهترین وجه ممکن در این دیار زرخیز فراهم شود.
ما بر خلاف شما که از آمدن‌ها و حضورها به خاطر اطمینان از انتخاب مردم در اسفند پیش رو هراسانید و سخت بر آشفته‌اید صمیمانه و با اطمینان خاطر خواهان حضور حداکثری آحاد مردم شریف کهگیلویه بزرگ در پای صندوق‌های رأی هستیم و بی صبرانه منتظر کاندیداتوری همه‌ی کسانی هستیم که طی سالیان گذشته در این عرصه حضور داشته‌اند.
بدون شک برگزاری انتخاباتی پرشور و هیجان با حضور همه کاندیداهای مطرح و سرشناس از همه جناج ها و طیف‌های مختلف خواسته‌ی قلبی ما است و هرگز شبیه شما خواهان حذف و عدم حضور هیچ کسی در این عرصه نخواهیم بود.
بدون‌شک حاج سید محمد موحد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حضور خواهد داشت چرا که اگر عرصه را در این شرایط حساس برای جولان جریانی که طی سالیان گذشته مروج رسوم کج نهاد و بدنهاد رقابت‌های سیاسی با طعم تلخ بداخلاقی بوده‌اند خالی بگذارد و بشود شبیه آنچه که در اسفند ۹۴ رخ داد میخ آخر بر تابوت اقتصاد و صنعت و فرهنگ و اخلاق بر تابوت کهگیلویه بزرگ خواهند زد.
و من الله توفیق
شانزدهم مهرماه یک هزار و سیصد و نود و هشت

نگارنده: سید حبیب نوری




Copy Right 2013 Artmis.ORG