1403/01/09 17:00


298826
تاریخ انتشار: 1398/08/10 23:55
تجمع مردم مشهد در حمایت از «مهدی ترابی»/کنایه‎‌های علم‌الهدی به بازرگان/توصیه عطریانفر به قالیباف برای انتخابات/تحلیل فعال اصولگرا از حضور جلیلی در انتخابات

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد


ترامپ: ملانیا برای مرگم اشکی نخواهد ریخت!
رئیس جمهور آمریکا در جمع خصوصی جمهوری‌خواهان در واشنگتن گفت: اگر مانند «استیو اسکالیس» مورد تیراندازی قرار می‌گرفت، ملانیا یک قطره اشک هم برایش نمی‌ریخت! او این جمله را در «هتل ترامپ» واشنگتن و در جمع افرادی که برای انتخاباتش پول می‌دادند گفت و تاکید کرد وقتی به بیمارستان برای ملاقات نماینده جمهوری خواه که در ژوئن ۲۰۱۷ در تمرین بیسبال مورد تیراندازی قرار گرفت، رفت؛ زن استیو گریه کرد، اما ملانیا در چنین وضعی اگر قرار بگیرد، اشکی نخواهد ریخت. وی همچنین افزود توصیه نمی‌شود برای کاهش وزن از روش تیرخوردن استفاده شود! کاربران ضمن تمسخر موضوع روی این نکته تاکید کردند که حتما ملانیا او را دوست ندارد و عشقی میان آن‌ها وجود ندارد و داستان ملانیا و نخست وزیر کانادا در اجلاس جی ۸ را به میان کشیدند و ...

تکلیف رجل سیاسی باید در قانون مشخص شود
کواکبیان نماینده تهران در مجلس: شورای نگهبان هیچ گاه نامزدی زنان برای انتخابات ریاست جمهوری را منع نکرده است. ️۴۰ سال است که تعریف مصداقی و دقیقی از رجل سیاسی نداریم. ️. در آخرین تحقیقاتم به این نتیجه رسیده‌ام که واژه رجال در قرآن الزاما به مردان اطلاق نمی‌شود و زن سیاسی را نیز در بر می‌گیرد. ️مجلس باید در قانون جامع انتخابات ابعاد واژه رجل سیاسی را بطور دقیق مشخص کند. من معتقدم که نه تنها زن یا مرد بودن بلکه معیار‌های دقیقی در مورد سن و مدرک تحصیلی هم وجود ندارد. /ایسنا
 
توضیحات همسر حداد عادل درباره اظهارات جنجالی‌اش
طیبه ماهروزاده، استاد دانشگاه و همسر غلامعلی حداد عادل، با اشاره به صحبت‌هایش در برنامه زاویه شبکه چهار، توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد:درپی برداشت‌های نادرستی که از صحبت اینجانب در برنامه زاویه شبکه چهار در شامگاه چهارشنبه هشتم آبان نودوهشت در فضای مجازی منتشر شد توجه کاربران محترم را به نکات زیر جلب می‌کنم:
۱ - تاسیس دبیرستان فرهنگ بعداز فراغت فریدالدین از دوره دبیرستان صورت گرفته و وی در این دبیرستان تحصیل نکرده است.
۲-اشاره به تحصیل وی صرفا به منظور بیان وضعیت نامطلوب رشته علوم انسانی در آن زمان بوده و این مطلب با دقت در صحبت اینجانب به روشنی قابل اثبات است.
۳-در برنامه به صراحت گفته شد که مدارس دولتی فرهنگ (که تعداد آن‌ها در حال حاضر در حدود یکصد مدرسه تخمین زده می‌شود و باعث توسعه علوم انسانی شده است) هیچ ارتباطی با موسسه غیرانتفاعی فرهنگ ندارد.
۴-اینجانب همواره یکی از آثار پربرکت وجود مقام معظم رهبری راهدایت وحمایت ایشان از طرح‌های مختلف علمی وفرهنگی می‌دانم وخداوند راسپاس می‌گویم که درحوزه علوم انسانی نیز رهنمود‌ها وهدایت ایشان در تاسیس موسسه فرهنگ (مخصوص علوم انسانی) به احیاء وگسترش علوم انسانی درایران انجامید.
 
مازنی: اعظم طالقانی می‌توانست نخستین رئیس جمهور زن ایران باشد
احمد مازنی نماینده تهران در توییتی در واکنش به درگذشت اعظم طالقانی، نوشت: «اعظم طالقانی را اخرین بار در همایش خانه احزاب دیدم، او می‌توانست نخستین رییس جمهور زن ایران باشد، اما با تفسیر سلیقه‌ای از اصل ۱۱۵این اتفاق رخ نداد و امروز جامعه‌ی ما یکی از نماد اصیل و مبارز برای احقاق حقوق بانوان را از دست داد. بنده درگذشت او را تسلیت میگویم و رضوان الهی برایش ارزومندم»
 
تحلیل فعال اصولگرا از حضور جلیلی در انتخابات
ناصر ایمانی گفت: تصور می‌کنم اگر آقای جلیلی بخواهد نامزد مجلس بشود، مجموعه اصولگرایان او را همراهی نخواهند کرد. از سوی دیگر اصلا معلوم نیست که رأی بیاورد یا نه. در صورتی که رأی هم بیاورد و اکثریت مجلس آینده در اختیار اصولگرایان باشد بازهم مشخص نیست که نمایندگان اصولگرا به جلیلی رأی بدهند و او را رئیس مجلس می‌کنند یا نه.
 
اظهارنظر جدید پیرهادی درباره حضور قالیباف در انتخابات
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با تاکید بر حضور و تاثیر قطعی قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم گفت که قالیباف احتمالا از حوزه انتخابیه تهران در انتخابت شرکت خواهد کرد. محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در گفتگو با ایلنا درباره شکل و نحوه حضور جریان نواصول‌گرایی در انتخابات پیش روی مجلس و اینکه در صورت شکل نگرفتن توافق این جریان با شورای وحدت اصول‌گرا آیا لیست جداگانه‌ای خواهند داد، اظهار کرد: حضور قدرتمند جریان نواصولگرا و جمعیت پیشرفت و عدالت در انتخابات مجلس قطعی است، ما برای انتخابات مجلس برنامه داریم، چرا که برای خود مجلس و تقویت و اصلاح روند تقنین و نظارت کشور برنامه داریم. ما در انتخابات آتی، هم رویکرد‌های جدید و هم چهره‌های جدیدی را به جامعه معرفی خواهیم کرد. وی افزود: البته تمام این فعالیت‌ها، در کنار کنش‌های انتخاباتی دیگر اضلاع جریان اصولگرا و در چارچوب شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب رخ خواهد داد. تا این لحظه، برداشت ما این است که شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، قالب مناسبی برای فعالیت تمام اضلاع جریان انقلابی و اصولگرا است. پیرهادی در مورد گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور قالیباف در سرلیستی انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران و یا مشهد، گفت: حضور یا عدم حضور آقای قالیباف در انتخابات مجلس، تابع مولفه‌های متعددی است، از جمله این که ایشان چهره‌ای ملی است و ممکن است شرایط به گونه‌ای پیش رود که از منظر نخبگان جریان انقلاب، حضور ایشان، ضرورت پیدا کند. وی بیان کرد: از سوی دیگر، تصمیم شخصی ایشان، حضور موثر در صحنه انتخابات مجلس و استفاده از ظرفیت سیاسی و اجتماعی خود برای ورود جوانان شایسته به مجلس است. برداشت شخصی من این است که در صورت نامزدی در انتخابات، ایشان از حوزه انتخابیه تهران به مجلس ورود کنند، اما این که تصمیم قطعی ایشان چیست، باید منتظر ماند و دید و نظر بنده گمانه‌زنی است و قطعی نیست.
 
توصیه عطریانفر به قالیباف برای انتخابات
عطریانفر: به نظر می‌رسد جنس کار و فعالیت آقای قالیباف با جنس کار مجلس سازگاری ندارد، به همین خاطر به ایشان توصیه می‌کنم در انتخابات مجلس شرکت نکند. حتی به خاطر شکست‌هایی که در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری خورده است، پیشنهاد می‌کنم در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نکند. آقای قالیباف باید این باور را در خود به وجود آورد تا در دولت اصولگرایی که بعد‌ها ممکن است تشکیل شود، به عنوان معاون اول یا وزیر کشور ظاهر شود. در چشم‌انداز پیش رو موقعیتی فراتر از این برای ایشان متصور نیستم. همچنین به علت حضور افراد با تجربه‌تر از آقای قالیباف در میان اصولگرایان، اگر او بخواهد لیستی جدا از لیست اصولگرایان ارائه کند به سرنوشت شکست خورده آقای احمدی‌نژاد دچار خواهد شد که توصیه می‌کنم هیچ گاه این مسیر را نیازماید.
 
کنایه‎‌های علم‌الهدی به بازرگان: از ترسش استعفا داد
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مردم دنیا دیدند جوانان ما دستان و چشمان جاسوس‌های آمریکایی را بستند و چندین ماه نگه داشتند و آمریکا قدرت هیچ تکانی را نداشت. از آن روز تا امروز چهل سال می‌گذرد و در این چهل سال بیش از چهل بار و چهارصد بار آمریکا توطئه کرده و فتنه‌های سرسختانه در داخل کشور به وجود آورده از حارج تهدید کرده، اما در هر توطئه‌ای که علیه ما داشت شکست خورد و بیشتر آبرویش رفت. وی ادامه داد: آن روز اقمار آمریکا به او اطمینان داشتند و امروز آن‌ها بی‌اعتماد شدند. آن زمان اراده آمریکا غالب بود و امروز اراده کشور‌ها غالب است؛ نمونه آن جریان جنگ یمن و حکومت سعودی است. آمریکا اراده کرد یمن نابود شود، اما سعودی در حال نابود شدن است. امروز در دنیا کشوری پیدا نمی‌کنید که پرچم آمریکا را آتش نزنند. امروز شخصیت‌های سیاسی آمریکا در هیچ سرزمینی قدم نمی‌گذارند مگر اینکه با انزجار مردم روبرو شوند. وی افزود: آن روز دولت انقلابی ما از ترسش استعفا داد، اما آمریکا امروز به این وضع دچار شده است. البته فقط بحث آمریکا نیست بلکه همه دشمنان ما است و هوادران داخلی آن‌ها که فکر می‌کنند با هواداری به جایی می‌رسند، در حال شکست خوردن هستند. بخش عمده عامل این فلاکت اختلال در درک ایران بود. ایران را درک نکردند؛ از خود اسلام و دین درک درستی نداشتند. قرآن برایش با انجیل تحریف شده یکی بود. مدرنیته آمد سفره مسیحیت را جمع کرد و فکر کرد می‌تواند سفره اسلام را جمع کند.
 
تجمع مردم مشهد در حمایت از «مهدی ترابی»
مردم انقلابی مشهد پس از نمازجمعه در تجمعی، حمایت خود را از بازیکن انقلابی فوتبال که راه نجات کشور را اطلاعت رهبری اعلام کرده بود، حمایت کردند. شادی بعد از گل هفته گذشته مهدی ترابی حاشیه‌هایی را ایجاد کرد و ضد انقلاب را تا به جایی عصبانی کرد که اتهامات واهی را به این بازیکن نسبت دادند، حتی تا چند روز بعد از مسابقه فوتبال حرکت ترابی نقل محافل ورزشی و غیر ورزشی بود. مهدی ترابی بعد از گلزنی پیراهنی را نشان داد که بر اساس آن تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری بود مورد تایید و تشویق شخصیت‌های بسیار زیادی قرار گرفت و مردم انقلابی مشهد نیز این هفته بعد از اقامه نماز جمعه در تجمعی حمایت خود در خروجی باب الجواد حرم مطهر از این حرکت بازیکن فوتبال تقدیر و تشکر کردند. علی سهیلی که یکی از تجمع کنندگان حمایتی بود در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: یک وظیفه و کارکرد نماز جمعه این است مومنان دور یک دیگر جمع شوند تا با هم تعامل و تصمیم گیری صحیح داشته باشند. وی افزود: آمدیم از یک معروف مهم که ورزشکاری آن را انجام داد و حرفی زد که در حقیقت خیلی از کارگزاران اگر درک کرده بودند وضع ما این نبود حمایت کنیم.
 
تجمع تعدادی از دانشجویان مقابل سفارت انگلیس
جمعی از دانشجویان دقایقی پیش در اعتراض به سیاست‌های خصمانه انگلستان در مسئله فلسطین و به مناسبت سالروز امضای بیانیه بالفور تجمع کردند؛ بنابراین گزارش، این تجمع در مقابل سفارت انگلیس در تهران برگزار شد و دانشجویان با در دست داشتن دست نوشته و پلاکارد‌هایی اعتراض خود را به سیاست‌های انگلستان در مسئله فلسطین نشان دادند.
 
ظریف: ایرانیان هرگز تسلیم زورگویی نخواهند شد
محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا نوشت: ایرانیان هرگز تسلیم زورگویی نخواهند شد. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اِعمال تروریسم اقتصادی بر کارکنان بخش ساختمان ایران، تنها نمایانگر ناکامی حداکثری سیاست فشار حداکثری است. ایالات متحده حتی اگر هر مرد، زن یا کودک ایرانی را تحریم کند، ایرانیان هرگز تسلیم زورگویی نخواهند شد. ایالات متحده به جای گرفتار کردن بیشتر خود، باید از سیاست‌های شکست خورده‌اش دست بکشد و به برجام برگردد.
 
امیرعبداللهیان برای فلسطین پیشنهاد رفراندوم داد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: راه حل دموکراتیک فلسطین، برگزاری رفراندوم میان مردمان اصیل شامل مسیحیان، مسلمانان و یهودیان است.به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در تهران به تماشای نمایش هفت کودک یهودی نشستم. این اثر با نگاهی بدیع، جنایات در فلسطین را از زبان نسل‌های صهیونیست تبیین می‌کند. گروه تئاتری جوان، خلاق و با انگیزه آن را رقم زده‌اند. راه حل دموکراتیک فلسطین، برگزاری رفراندوم میان مردمان اصیل شامل مسیحیان، مسلمانان و یهودیان است.»
 

آیت‌الله ‌طبرسی: قادر به اقامه نماز جمعه نیستم
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری امروز از مسئولیتش رسما استعفا داد. متن استعفای وی که به‌ علت بیماری قادر به اقامه نماز جمعه نبود توسط حجت الاسلام محمد قاسمی امام‌ جمعه موقت ساری قرائت شد. در بخشی از متن استعفای ایشان آمده است: با سلام بی‌پایان به روح ملکوتی بنیان‌گذار عظیم شان جمهوری اسلامی ایران و آرزوی علوی علو درجات برای آن ذخیر الهی و تمامی شهدا و اعتلای کلمه حق و امید به اینکه از دعای خیر آن مراد فرزانه بهره‌مند باشم برای رد امانت نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و امامت جمعه ساری از رهبر معظم انقلاب اسلامی کسب اجازه می‌نمایم در صورت صلاح دید اینجانب را از ادامه خدمات معاف فرمایید.

فلاحت‌پیشه: خروج از NPT در دستور کار ایران نیست
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سوال که از آنجایی که کمالوندی در نشست خبری خود در اعلام جزئیات گام سوم اعلام کرد که اقدامات فنی ما در بحث کاهش تعهدات برجامی رو به اتمام است، حال آیا امکان دارد به سمت کاهش تعهدات سیاسی برجام ازجمله خروج از NPT برویم؟، گفت: خروج از NPT که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این نیست که خودش را از دست‌آوردهایی که تاکنون در بحث فناوری داشته خلع سلاح کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: علی‌رغم همه بی‌میلی‌های صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آژانس کارنامه روشنی دارد و آمریکایی‌ها نتوانستند محمل قانونی لازم را پیدا کنند و پرونده ایران را دوباره ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و از شورای حکام به شورای امنیت منتقل کند. بنابراین خروج از NPT در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست و به صلاح کشور هم نیست در چنین شرایطی این موضوع مطرح شود.

باشگاه پرسپولیس: تماشاگران نمی دانستند والده خطیبی مادر دو شهید است
باشگاه پرسپولیس در پی برخی اتفاقات بازی روز گذشته با ماشین‌سازی و برخی مسائل مطرح شده اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: اکنون نیز ایمان داریم تماشاگرانی که علیه آقای خطیبی شعارهایی سر دادند هرگز نمی‌دانستند که والده ایشان مادر دو شهید والامقام هستند. حفظ حرمت‌ها و ارزش‌های والای نظام و شهدای گرانقدر نه تنها مورد تاکید باشگاه پرسپولیس است که در جامعه نیز نهادینه شده و فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدای گرانقدر همواره مورد احترام مردم شهیدپرور ایران بوده و متعلق به رنگ‌ها در فوتبال نیز نیست. باشگاه، تیم، هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس هم همواره در این زمینه‌ها پیش قدم بوده و اقدامات زیادی در راستای تکریم شهدا و قدردانی از خانواده‌های گرانقدرشان انجام داده و همچنین بسیاری از بازیکنان تیم پرسپولیس نیز خودجوش و با عشق به شهدای گرانقدر نسبت به گرامی داشتن یاد و خاطره آنها و راه و هدف مقدس‌شان با پوشیدن لباس منقش به تصویر این شهدای والامقام اقدام کرده‌اند و شایسته تقدیر ویژه هستند.

پیروانی: در رختکن پرسپولیس درگیری رخ نداده
شب گذشته و پس از تساوی تیم پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی و در پی پنالتی که علی علیپور از دست داد، شایعات زیادی مبنی بر درگیری لفظی بین برخی از بازیکنان و پرسپولیس و حتی مربیان این تیم با بازیکنان پرسپولیس به راه افتاد که این مسئله باعث شد تا عنوان شود که برخی از بازیکنان به دلیل همین مسائل در جشن قهرمانی سوپرجام شرکت نکردند. این شایعات که از شب گذشته به راه افتاده حالا با واکنش مدیر تیم پرسپولیس روبه‌رو شده است. افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی کوتاه با فارس، در واکنش به شایعات به راه افتاده در خصوص درگیری‌های لفظی و اینکه گفته می‌شود برخی‌ها در رختکن فریاد زده‌اند، گفت: به خود خدا قسم و اگر خدا را قبول دارید در رختکن ما شب گذشته نه درگیری رخ داد و نه کسی بر سر کسی دیگر فریاد زد.در رختکن نه لفظی و نه به شکل دیگری، هیچ درگیری بین کسی رخ نداد. وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در رختکن هیچ تنش یا فریادی بین بازیکنان با هم و یا حتی بین مربیان با بازیکنان به وجود نیامد و هیچ کسی سر کسی دیگر فریاد نزد. لطفا آرامش پرسپولیس را با چنین شایعاتی بهم نزنید.




Copy Right 2013 Artmis.ORG