1403/01/09 14:47


298879
تاریخ انتشار: 1398/08/15 18:59
اخبار ضدو نقیض از پرداخت طلب‌های سرمربی تیم ملی فوتبال
در حالی که شایعات پیرامون وضعیت ویلموتس در دو روز اخیر فراوان بوده، عدم حضور او در ایران نیز بحث برانگیز شده است. تیم ملی ایران ۱۰ روز دیگر دیداری بسیار حساس در مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی عراق دارد. اما ویلموتس هنوز به کشور بازنگشته است.
ویلموتس شش ماه پیش جانشین کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران شد
 
در حالیکه یک رسانه بلژیکی از کناره گیری مارک ویلموتس از سرمربی گری تیم ملی ایرانی خبر داده است، رسانه‌های داخلی اعلام کردند که فدراسیون فوتبال توانسته پول ویلموتس را پرداخت کند.

 به ادعای یک سایت معروف بلژیکی، مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران به دلیل عدم پرداخت حقوقش خواستار فسخ قرارداد شده است.

وب سایت "nieuwsblad" که از رسانه‌های معتبر بلژیک و هلند محسوب می‌شود، در گزارشی اختصاصی نوشته است: «شش ماه نشده که ویلموتس سرمربی ایران بوده، اما او می‌خواهد تیم ایران را ترک کند. قرارداد ویلموتس به طور منظم پرداخت نشده و به همین خاطر وی خواستار لغو این قرارداد است. او حالا منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال به این درخواستش است و باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.»

ظاهرا سرمربی بلژیکی دو قسط از قراردادش را طلبکار است.

در این بین امروز خبرگزاری فارس اعلام کرد "با تلاش‌های صورت گرفته در فدراسیون و رایزنی‌های گسترده مهدی تاج در روز‌های اخیر این فدراسیون موفق شده سومین قسط قرارداد ویلموتس را هم به صورت پیش تهیه کند و در حسابی که قرار است پول را به وی منتقل کند قرار داده است."
 
این خبر یعنی نه تنها دو قسط طلب قبلی آماده شده بلکه قسط سوم نیز پرداخت می شود. به نوشته این خبرگزاری، با انتقال این پول، ویلموتس تا پایان دی ماه از فدراسیون مطالبه‌ای نخواهد داشت.

با وجود اینکه فارس از انتقال پول ویلموتس خبر داده است، اما تسنیم ماجرا را به گونه‌ای دیگر اعلام کرده است. این خبرگزاری نوشت: «فدراسیون فوتبال کشورمان مبلغ دستمزد مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی را فراهم کرده، اما هنوز راهی برای انتقال این پول پیدا نشده است.»

به نوشته تسنیم "فدراسیون به دنبال مسیری برای انتقال این پول است تا مبادا مقابل این حساب نیز گرفته و دستمزد سرمربی تیم ملی پیش از انتقال به حساب او بلوکه شود."

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال پیشتر اعلام کرده بود که یکی از بزرگترین چالش هایش پرداخت حقوق ویلموتس است. فدراسیون فوتبال با دو مشکل  بزرگ در این باره روبه رو بود اول؛ تامین دلاری پول و دوم پیدا کردن راه مناسب برای پرداخت آن.

تاج در این رابطه گفته بود: «ما قرارداد خوبی با ویلموتس بستیم، اما هر مربی و بازیکنی طبق قانون فیفا و‌ای اف سی اگر دو ماه به او پولی پرداخت نشود می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند. این شرایط خطرناکی برای فوتبال ایران است. البته ویلموتس می‌داند ما دنبال این کار هستیم، اما متاسفانه هنوز هیچ قسطی را به او نداده‌ایم.» با این وصف ویلموتس می‌توانسته چهار ماه پیش قراردادش را با تیم ملی یک‌طرفه فسخ کند.

فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا در هر دو مورد با مشکلات جدی روبه رو بود. حالا ظاهرا تامین پول قطعی شده و فدراسیون توانسته طلبش را از فیفا بگیرد، اما پرداخت آن همچنان با مشکلاتی مواجه است.
برخی ناظران معتقدند انتشار خبر تمایل ویلموتس به استعفا در واقع "اخطاری از سوی او و وکلای وی به فدراسیون فوتبال ایران است که به دستمزد‌های پرداخت نشده رسیدگی کنند."
 
در بازی های لیگ مهدی هاشمیان دستیار ایرانی ویلموتس به جای او حضور پیدا می کند

ویلموتس کجاست؟

در حالی که شایعات پیرامون وضعیت ویلموتس در دو روز اخیر فراوان بوده، عدم حضور او در ایران نیز بحث برانگیز شده است. تیم ملی ایران ۱۰ روز دیگر دیداری بسیار حساس در مقدماتی جام جهانی مقابل تیم ملی عراق دارد. اما ویلموتس هنوز به کشور بازنگشته است. او هنوز به صورت رسمی استعفا نداده و انتظار می‌رود در روز‌های مانده به بازی حساس با عراق در ایران باشد و بازی‌های لیگ لیگ فوتبال را دنبال کند.

در بازی‌های لیگ بیشتر دستیار ایرانی ویلموتس یعنی وحید هاشمیان حضور دارد. برخی بازی‌های لژیونر‌ها را هم دستیار‌های دیگراش پیگیری می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت در روز‌های اخیر هیچ خبری از ویلموتس نیست نه در ایران و نه در بلژیک.

مقامات فدراسیون هم در این باره هیچ توضیحی نمی‌دهند که چرا سرمربی تیم ملی در ۱۰ روز مانده به بازی حساس با عراق در ایران حضور ندارد.

با این حال سایت ورزش سه در این باره نوشته است: «منبع ما در فدراسیون اعلام کرد مارک ویلموتس تا ۷۲ ساعت آینده به ایران خواهد رسید و اردوی تیم ملی را برای دیدار حساس مقابل عراق تشکیل خواهد داد.»

اردوی تیم ملی فوتبال ایران از ۱۸ آبان ماه برای دیدار با عراق آغاز می‌شود. البته هنوز دیدار عراق و ایران در بصره باتوجه به ناآرامی‌های این کشور قطعیت نیافته و تلاش‌هایی برای تعویق آن در دست انجام است.

بیش از دو هفته پیش تیم ملی فوتبال ایران در دیدار سخت مقابل بحرین در منامه شکست تلخی خوردو  حالا در جدول رده بندی وضعیت شکننده‌ای پیدا کرده است. ایران باید حتما عراق را شکست دهد تا بتواند به ثبات نسبی برسد.

ویلموتس جدای از بازی با بحرین سه بازی دیگر روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته است. دو بازی آن دوستانه بوده و سوریه را ۲-۰ شکست داده و در مقابله کره جنوبی به تساوی ۱-۱ رسیده است. تیم ویلموتس در مقدماتی جام جهانی مقابل کامبوج با نتیجه درخشان ۱۴-۰ به پیروزی رسید تا هواداران فوتبال در ایران را به موفقیت تیم بسیار امیدوار کند.

مارک ویلموتس بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل بلژیک است. او از ۸ خرداد ۱۳۹۸ رسماً هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت. او جانشین کارلوس کی‌روش شده است و هنوز سایه مربی نامدار پرتغالی را در ایران روی سر خود احساس می‌کند.

ویلموتس در گفت‌وگو‌های خود با رسانه‌های بلژیکی از حضور در ایران اظهار خرسندی کرده است. او مانند کارلوس کی روش مربی جنجالی نیست و تلاش می‌کند به آرامی تیم ملی را هدایت کند. او به دنبال ایجاد تحولی آرام در تیم ملی است. به نظر می‌رسد مربی بلژیکی به دنبال یافتن راهی برای عبور دادن تیم ملی از دوران کی روش است/فراروو



Copy Right 2013 Artmis.ORG