1403/01/09 22:38


298939
تاریخ انتشار: 1398/08/26 20:18
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به جزییات سهیمه بندی بنزین تاکسی‌های بین شهری براساس پیمایش گفت: سهیمه براساس میزان پیمایش ناوگان سوخت اختصاص می‌یابد و تعیین میزان پیمایش بنابر فعالیت و کارکرد ناوگان در حوزه جابه جایی مسافر که ترکیبی است از صورت وضعیت برخطی که دریافت می‌کنند و اطلاعات سیستم جی پی اسی که بر روی خودروها نصب می‌شود.

عصرجهان-داریوش باقرجوان مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره سهمیه بندی سوخت ناوگان سواری کرایه – تاکسی‌های بین شهری- اظهار داشت: سهمیه بنزین حمل و نقل بین شهری 750 لیتر برای ناوگان تک سوز و 450 لیتر برای ناوگان دو گانه سوز خواهد بود. اگر چه ناوگان دوگانه در سطح جاده‌ها کم است و اغلب این ناوگان در سطح شهر مشغول به کار هستند.  

وی ادامه داد: این سهمیه تا دو ماه اختصاص پیدا خواهد کرد و بعد از دو ماه سازمان راهداری نسبت به تعیین میزان پیمایش هر خودرویی اقدام می‌کند و در نهایت براساس میزان پیمایش ناوگان سوخت ارایه می‌شود. تعیین میزان پیمایش بنابر فعالیت و کارکرد ناوگان در حوزه جابه‌جایی مسافر که ترکیبی است از صورت وضعیت برخطی که دریافت می‌کنند و اطلاعات سیستم جی پی اسی که بر روی خودروها نصب می‌شود.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: براساس این موضوعات سهمیه بنزین مورد نیاز هر خودرویی مشخص می‌شود.
باقرجوان با بیان اینکه به ناوگانی که هیچ فعالیتی ندارند تعهدی برای ارایه سوخت سهمیه‌ای نخواهیم داشت، گفت:‌ فعلا سقف ارایه سوخت با توجه به پیمایش مشخص نشده است اما به میزان مصرف هر خودرویی سوخت سهمیه‌ای تخصیص می‌یابد.
وی با اشاره به تعداد ناوگان فعال کرایه سواری اظهار داشت: بانک اطلاعاتی سازمان راهداری نشان می‌دهد که 45 هزار ناوگان کرایه سواری وجود دارد که از این تعداد 11 هزار دستگاه خودرو سواری غیر فعال هستند که ممکن است تعویض پلاک یا اسقاط شده باشند. در حال حاضر 35 هزار دستگاه خودرو برای سهمیه بنزین به وزارت نفت معرفی شده است.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود:‌ با توجه به این سهمیه بندی‌ها، این ناوگان به هیچ وجه مجاز به افزایش قیمت نیستند و ناوگان اتوبوسی هم که مصرف گازوییل دارند و نباید قیمت بلیت این ناوگان هم افزایش یابد.
باقرجوان تاکید کرد:‌ با متخلفان و گران فروشان برخورد بسیار جدی خواهیم داشت و نظارت بازرسان هم شبانه روزی خواهد بود.
وی درباره شارژ 900 لیتری اظهار داشت : 900 لیتر مجموع روزهای باقی مانده آبان و ماه آینده است که در آذرماه اختصاص می‌یابد. هر چند روز آبان ضرب در 25 لیتر خواهد شد که حاصل آن به سهمیه 750 لیتر آذر ماه اضافه می‌شود. از آنجایی که شرکت نفت اعلام کرده از اختصاص سهمیه قبل از آذر ماه ناتوان است بنابراین سهمیه آبان همراه با سهمیه آذر ارایه می شود.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره احتمال سوء استفاده از سهمیه سواری کرایه گفت:‌ برای جلوگیری از این سوء استفاده‌ها هم صورت وضعیت‌ها و هم سامانه مورد نظر را ملاک عمل رانندگان قرار می‌دهیم علاوه بر صورت وضعیت، مسیر پیموده شده را توسط جی پی اس مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا محلی برای سوء استفاده و تخلف باقی نماند بنابراین ضریب خطا بسیار کم خواهد بود.
باقرجوان ادامه داد: ممکن است بسیاری از رانندگان کارت سوخت نداشته باشد اما سهمیه آنها محفوظ است و هر چه زودتر باید نسبت به صدور کارت سوخت خود اقدام کنند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG