1403/01/10 06:44


298958
تاریخ انتشار: 1398/08/27 17:48
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را با تنها رئیس‌جمهوری مستعفی این کشور مقایسه کرد و مدعی شد رسوایی وی به مراتب بدتر از رسوایی نیکسون است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را با ریچارد نیکسون مقایسه کرد که به دلیل رسوایی که در سال ۱۹۷۴ «واترگیت» لقب گرفت، نام خود را به عنوان تنها رئیس‌جمهوری مستعفی تاریخ آمریکا ثبت کرد.


این درحالی است که پلوسی با اشاره به «اوکراین گیت» تاکید کرد آنچه نیکسون انجام داد در مقایسه با رسوایی که ترامپ به بار آورد، تقریباً هیچ است.
وی در توضیح این ادعا افزود: منظورم این است آنچه ترامپ انجام داد خیلی بدتر از آن چیزی است که نیکسون مرتکب شد. از برخی جهات باید گفت حداقل نیکسون آنقدری به آمریکا اهمیت می‌داد که بفهمد این وضع نباید ادامه پیدا کند و استعفا داد.
مقایسه ترامپ و سَلف مستعفی وی در حالی از سوی پلوسی انجام شد که جلسات علنی مجلس نمایندگان با هدف شنیدن اعتراف شهودِ دخیل در پرونده اوکراین گیت از هفته گذشته آغاز شد و «راجر استون» مشاور ترامپ نیز که در کارنامه خود سابقه فعالیت در ستاد انتخاباتی نیکسون را دارد، به جرم دروغگویی در باب پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، مجرم شناخته شده است.
گفتنی است ترامپ متهم است که با تهدید دولت اوکراین به قطع کمک‌های نظامی آمریکا، از «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خواسته درباره جو بایدن رقیب انتخاباتی‌ اش در رقابت ۲۰۲۰ و همچنین پسرش «هانتر» تحقیق کند.

منبع:مهر




Copy Right 2013 Artmis.ORG