1403/01/10 04:41


298984
تاریخ انتشار: 1398/09/01 23:23
ساعتی پیش اتفاق افتاد؛
ساعتی پیش بازار بزرگ اروند(کنزل المال) در خرمشهر دچار حریق گسترده شد.

عصرجهان-حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه جمعه اول آذرماه، بازار بزرگ اروند (کنزل المال) در محور ارتباطی آبادان به خرمشهر دچار حریق گسترده شد.
بر اساس این گزارش، هم اینک تیم‌های آتش نشانی خرمشهر، آبادان و ارتش در محل حاضر شده و سعی در مهار آتش دارند.
کسبه برای بیرون آوردن کالاها و اجناس خود، به این بازار هجوم آورده اند و به همین دلیل، امدادرسانی با مشکل مواجه شده است.


اعزام اکیپ های آتش نشانی از اهواز، بندر ماهشهر و شادگان برای مهار آتش سوزی بازار بزرگ اروند
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان از اعزام اکیپ های آتش نشانی از شهرهای اهواز، بندر ماهشهر و شادگان به خرمشهر خبر داد.
کیامرث حاجی زاده افزود: آتش از انبارهای بازار بزرگ اروند شروع و به سایر جاها سرایت نمود.
وی از حضور فرمانداران خرمشهر و آبادان در محل حادثه خبر داد و گفت: ماشین آلات مورد نیاز، از شهرهای اهواز، بندر ماهشهر و شادگان برای کمک به عملیات اطفاء اعزام شده است.
حاجی زاده بیان داشت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
لازم به ذکر است که خوشبختانه  تا کنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده است.
آتش سوزی در بازار بزرگ اروند(کنزل المال)، حدود ساعت ۲۱ امشب اول آذرماه به وقوع پیوست.


منبع:ایلنا


تکمیلی


حادثه "کنزالمال" خرمشهر ربطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد

سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به مهار حریق در بازار کنزالمال گفت: این آتش‌سوزی عمدی نبوده است و ربطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد.
کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در بازار کنزالمال خرمشهر، اظهار کرد: در پی اطلاع از وقوع حریق در بازار کنزالمال، موضوع از طریق سازمان آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران پیگیری و علاوه بر ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق خرمشهر، ماشین‌آلات دیگری از سوی آبادان، شادگان، ماهشهر، بندر امام و اهواز به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در ساعات اولیه وقوع حریق به دلیل ازدحام جمعیت، در اعزام لودر و بیل مکانیکی به محل دچار مشکل شدیم اما با همکاری انجام شده، ماشین‌آلات به محل حادثه اعزام شدند.
سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: به دلیل نوع سیستم ساختمانی و pvc بودن جداره‌های این بازار، وضعیت خطرناک و حریق به سرعت در حال سرایت بود که با درایت نیروهای آتش‌نشانی و ستاد مدیریت بحران از سریت آتش جلوگیری و حریق پس از چهار ساعت کاملا مهار شد.
مودت بیان کرد: ۳۰ درصد مغازه‌های این بازار دچار حریق شدند اما اجازه داده نشد آتش به دیگر مغازه‌ها سرایت کند. در پی این حادثه به دلیل استنشاق گاز هفت نفر دچار گازگرفتگی شدند که تحت مداوا قرار گرفتند و اکنون مشکل خاصی ندارند.
وی با بیان اینکه حریق از یک انبار آغاز شده، عنوان کرد: شواهد دال بر این است که درب این انبار قفل و بسته بوده یعنی فردی وارد محوطه نشده است و این حریق به دلیل یک مشکل فنی رخ داده است.
مودت با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: این آتش‌سوزی عمدی نبوده است و ربطی به ناآرامی‌های اخیر ندارد.

کارشناسان در حال برآورد خسارت کنزالمال هستند/ پیش بینی خسارت 60 میلیارد تومانی

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: از صبح امروز کارشناسان در مجتمع تجاری کنزالمال حضور پیدا کردند تا علت حادثه و خسارت‌های وارد شده به این مجتمع را مورد بررسی قرار دهند.
عزیز ساعدی، سرپرست شهرداری خرمشهربعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار کرد: از صبح امروز کارشناسان در مجتمع تجاری کنزالمال حضور پیدا کردند تا علت حادثه و خسارت‌های وارد شده به این مجتمع را مورد بررسی قرار دهند.
وی عنوان کرد: برآورد اولیه از میزان خسارت وارده به این مجتمع تجاری ۶۰ میلیارد تومان است.
سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: آمار دقیق خسارت وارده را متعاقبا پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهیم کرد.
ساعدی عنوان کرد: شب گذشته این مجتمع تجاری دچار حریق گسترده‌ای شد که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

علت آتش‌سوزی کنزالمال خرمشهر، اتصالی برق بود

معاون فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: علت وقوع حادثه آتش‌سوزی در مرکز خرید منطقه آزاد اروند، اتصالی برق در انبار مجتمع تجاری بود که به سایر نقاط سرایت کرد.
احمد زابلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر امروز در گفت‌وگو با  فارس، اظهار کرد: روزهای گذشته مجتمع تجاری کنزالمال دچار حریق گسترده شد و متاسفانه خسارت زیادی به این مجتمع وارد شد.
وی عنوان کرد: خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم اما به این مجتمع خسارت‌هایی وارد شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: علت وقوع این حادثه اتصالی برق در انبار مجتمع تجاری بود که به دیگر مکان‌های مجتمع سرایت کرد.
زابلی اظهار کرد: بنا است که مجتمع تجاری کنزالمال ۳ تا ۵ روز آینده مجددا فعال شود و قسمت‌های آسیب دیده تا پیش از عید نوروز ترمیم شود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG