1403/01/09 14:06


299427
تاریخ انتشار: 1398/10/29 00:21
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر لزوم خشکاندن گلوگاه های فساد در ادارات تاکید کرد و گفت: این مهم را با جدیت پیگیری می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل ازمهر، حجت الاسلام حسن درویشیان، عصر امروز در جلسه شورای قضائی استان فارس با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضائیه در افزایش اعتماد عمومی و امیدواری مردم، اظهار داشت: برخورد با فساد به صورت جدی در دستور کار قوه قضائیه است.
وی بیان کرد: این قوه به دنبال آن است که به مطالبات مردم به طور صحیح و سریع پاسخ دهد از این‌رو طی چند مدت اخیر اقدامات زیادی در راستای پاسخگویی به مطالبات عمومی و مبارزه با فساد و رضایتمندی مردم انجام شده است.
درویشیان از مبارزه بی امان با فساد به عنوان یکی از رویکردهای اساسی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: گفتمان مبارزه با فساد به جد در دستور کار قوه قضائیه است و مشاهده می‌شود برخی افراد در تریبون‌هایی که در دسترس دارند، اعلام می‌کنند که این همه بگیر و ببند به مصلحت کشور نیست، این افراد همان‌هایی هستند که از مبارزه با فساد احساس خطر می‌کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه اگر فساد در تمامی حوزه‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برچیده شود، کشور از کارآمدی بیشتری برخوردار خواهد شد، تاکید کرد: در سایه مبارزه با فساد، سلامت اداری نیز فراهم می‌شود زیرا فساد در عدم شفافیت و پنهان کاری است و عده‌ای از این فضا برای سو استفاده از بیت المال استفاده و منابع کشور را نابود می‌کنند.
درویشیان با تاکید بر اینکه قوه قضائیه با اهتمام زیادی در تلاش برای برچیدن گلوگاه‌های فساد است، گفت: برخی از مردم به نان شب هم محتاج هستند اما می‌بینیم که برخی مدیران چگونه از موقعیت خود سو استفاده می‌کنند و به پول‌های هنگفتی دست می‌یابند و به جای خدمت، خیانت به بیت‌المال می‌کنند از این‌رو سازمان بازرسی کشور به دنبال این است که ضمن برخورد با مفسدین و متخلفین، گلوگاه‌های فساد و بسترهای فسادزا را نیز شناسایی و اصلاح کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به لزوم تقویت واحدهای نظارتی دستگاه‌ها افزود: اگر در دستگاهی فسادی رخ دهد در درجه اول مدیر آن دستگاه و حفاظت و حراست آن دستگاه باید پاسخگو باشند که چرا به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند بنابراین نظارت‌های درون دستگاهی باید تقویت شود.
وی در مورد فعالیت بازرسان افتخاری نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۷ هزار بازرس افتخاری در سطح کشور فعال هستند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG