1403/01/10 09:42


299676
تاریخ انتشار: 1398/11/21 23:40
هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰؛
استقلال خیلی زود در ورزشگاه اربیل مقابل پلیس عراق به گل رسید؛ اما خبر تلخ برای آبی‌ها مصدومیت مهدی قائدی دومین ستاره پرفروغ این تیم بعد از دیاباته بود که زمین را با چشمانی گریان ترک کرد. میزبان با یک پنالتی بازی را به تساوی کشاند و شاگردان مجیدی را متوقف کرد

شرح گل ها

دقیقه 24 گل برای استقلال توسط مدافع حریف حسام کاظم: استقلال درست در دقیقه ای که دروازه پرسپولیس را در دربی پنجشنبه گذشته باز کرده بود، به گل رسید. نفوذ زکی پور و پاس تماشایی زمینی او در دهانه دروازه با تکل حسام کاظم به گل بخودی عراقی ها تبدیل شد و شادی را به اردوی آبی پوشان آورد.

دقیقه 45 گل برای الشرطه توسط علی فائز: پنالتی اعلام شده علیه استقلال را علی فائز با شوت به سمت چپ دروازه زد تا الشرطه را به گل تساوی برساند.

استقلال و الشرطه

استقلال در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل عراق به مصاف الشرطه رفت که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. در این دیدار که از گروه A رقابت‌ها برگزار شد، کاظم سالم (۲۴ - گل به خودی) برای استقلال و علی فائز (۴۶ - پنالتی) برای الشرطه گل زدند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تیم استقلال با دو پیروزی سه بر صفر مقابل الکویت کویت و پنج بر صفر برابر الریان قطر در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی رسیدند که نماینده عراق ترمز استقلالی‌ها را کشید. تیم‌های الوحده امارات و الاهلی عربستان در دیگر بازی این گروه، از ساعت ۱۹:۰۵ به مصاف هم رفته‌اند. مهدی قائدی، مهاجم جوان استقلال در اواسط نیمه نخست این مسابقه مصدوم شد و جای خود را به مرتضی تبریزی داد.

میلاد زکی‌پور، مدافع ـ وینگر چپ استقلال در بازگشت به ترکیب این تیم نمایش درخشانی مقابل الشرطه داشت و با دوندگی بی‌امان بار‌ها خط دفاعی عراقی‌ها را آزار داد. زکی‌پور نه تنها در عقب زمین حضور خوبی داشت، در حملات نیز به موقع شرکت می‌کرد که نتیجه آن خلق چهار موقعیت جدی، به دست آوردن کرنر و تاثیرگذاری مستقیم روی تک گل استقلال بود.

بدترین خبر برای استقلال به غیر از بدشانسی و نرسیدن به سه امتیاز در نخستین بازی مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، آسیب دیدگی و تعویض مهدی قائدی در نیمه اول بود تا شمار مصدومان آبی‌ها بعد از دیاباته، اسماعیلی، یزدانی، غلامی و ... بیشتر شود. قائدی که در موفقیت‌های اخیر استقلال نقش اول را داشت، امروز تا پایان نتوانست در زمین بماند تا تیمش هم به برد نرسد. حالا تماشاگران استقلال امیدوارند او را در بازی‌های آینده و در هفته‌هایی که دیگر مصدومان نیستند، در اختیار داشته باشند و با خبر تلخ دیگری مواجه نشوند.

لحظات حساس

دقیقه 3: ارسال علی کریمی به محوطه جریمه الشرطه می‌رفت موقعیت خطرناکی ایجاد کند، اما مدافعان تیم میزبان توپ را راهی کرنر کردند.

دقیقه 4: آرش رضاوند به دلیل خطا روی بازیکن حریف اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد تا دو کارته شده و دیدار با الاهلی عربستان را از دست بدهد.

دقیقه 18: اشتباه بازیکنان استقلال باعث شد تا توپ به نبیل صباح برسد که شوت این بازیکن را حسینی دفع کرد.

دقیقه 45: ارسال محمد دانشگر باز هم می‌رفت تا با اشتباه مدافع الشرطه وارد دروازه شود که توپ راهی کرنر شد.

دقیقه 58: استقلال از روی ضربه ایستگاهی توسط علی کریمی می‌توانست به گل برسد که پیش از آن، داور اعلام خطا کرده بود.

دقیقه 65: ضربه میلاد زکی‌پور از کنار دروازه الشرطه به شکل خطرناک بیرون رفت.

دقیقه 70: ارسال مسعود ریگی در محوطه جریمه به تبریزی رسید که ضربه این بازیکن از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 73: باز هم ارسال از کناره‌ها موقعیتی را برای استقلال ایجاد کرد، اما مدافع الشرطه اجازه رسیدن توپ به تبریزی را نداد.

دقیقه 82:  پاس خوب زکی‌پور به تبریزی رسید که باز هم این بازیکن در زدن توپ به چارچوب ناموفق بود.

دقیقه 88: ضربه آرام زکریا مرادی را دروازه‌بان الشرطه در آغوش گرفت.

دقیقه 2+90: شوت مرادی را در جریان پاسکاری بازیکنان استقلال دروازه‌بان الشرطه باز هم راهی کرنر کرد.

ترکیب اولیه استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی، میلاد زکی‌پور،‌ وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی،‌ آرش رضاوند، مهدی قائدی (دقیقه 35 - فرشید باقری) و ارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

شکست شهر خودرو مقابل قهرمان آسیا در گام اول

در روز اول از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و در گروه B مسابقات تیم‌های الهلال عربستان و شهر خودرو از ساعت ۱۸:۱۰ امروز (دوشنبه) در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود الهلال به پایان رسید. گل‌های این مسابقه توسط کاریو در دقیقه ۴۵ و بافتیمبی گومیس در دقیقه ۶۸ به ثمر رسیدند.

ترکیب الهلال: عبدالله المعیوف، یاسر الشهرانی (۹۰ - علی البلیهی)، جانگ هیون سو، عبدالله الحفیظ (۷۹ - محمد کانو)، مدالله العلیان، سباستین جووینکو، سلمان الفرج، عبدالله عطیف، آندری کاریو (۸۸ - نواف العبید)، بافتیمبی گومیس و سالم الدوساری.

ترکیب شهر خودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد قاضی (۸۲ - میروسلاو اسلاووف)، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان (۶۵ - محمدرضا خلعتبری)، میلاد سرلک، حسن جعفری (۷۹- محمد آقاجانپور)، سعید صادقی و محمد فرامرزی.

لیگ قهرمانان آسیا| شکست شهر خودرو مقابل قهرمان آسیا در گام اول/ برتری الهلال در بازی یک گله!

دقیقه ۱۲: شوت سرکش سباستین جووینکو از پشت محوطه جریمه شهر خودرو در حالتی بسیار خطرناک از روی دروازه رحمتی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۷: ضربه گومیس از خط عرضی محوطه جریمه شهر خودرو می‌رفت درون دروازه این تیم جای بگیرد که جعفری توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

دقیقه ۲۵: سالم الدوساری در محوطه جریمه شهر خودرو با دریبل روپای استثنایی مدافع این تیم یک ضربه فنی به سمت دروازه رحمتی زد که توپ از چند سانتیمتری تیرک افقی دروازه رحمتی راهی اوت شد.

دقیقه ۲۹: بار دیگر جووینکو با شوتی محکم از پشت جریمه شهر خودرو دروازه این تیم را تهدید کرد که رحمتی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۳: الهلال در ادامه حملات متعددش روی دروازه شهر خودرو می‌رفت توسط الشهرانی به گل برسد که ضربه او از روی خط شش‌قدم توسط رحمتی به کرنر فرستاده شد. در ادامه الهلالی‌ها باز هم فرصت گلزنی داشتند که ضربات مهاجمان این تیم در دو مرحله به مدافعان شهر خودرو برخورد کرد.

دقیقه ۳۹: ارسال کاریو از جناح چپ شهر خودرو مستقیم می‌رفت درون دروازه این تیم قرار بگیرد که توپ با برخورد به تیرک افقی دروازه به زمین برگشت.

دقیقه ۴۵: کاریو این بار با یک شوت روپا از پشت محوطه جریمه شهر خودرو به زیبایی دروازه این تیم را باز کرد.

دقیقه ۵۴: جووینکو با یک شوت محکم و زیبا از روی خط محوطه جریمه باز هم دروازه رحمتی را تهدید کرد.

دقیقه ۵۷: داور اولین کارت زرد را به علی نعمتی داد.

دقیقه ۶۷: ارسال العلیان از جناح راست الهلال با ضربه قیچ برگردان گومیس همراه شد که توپ در حالتی خطرناک از روی دروازه رحمتی به اوت رفت.

دقیقه ۶۸: این بار کاریو از جناح چپ الهلال حمله‌ای را تدارک دید و با یک پاس زمینی و رو به عقب، گومیس را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد و این بازیکن از میان چند مدافع شهر خودرو با تیزهوشی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۴: جووینکو باز هم با شوتی محکم از راه دور دروازه رحمتی را تهدید کرد.

نماینده ایران در این مسابقه هرگز نتوانست دروازه الهلال را به طور جدی تهدید کند و توپ بیشتر روی دروازه رحمتی بود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG