1403/01/31 09:27


299735
تاریخ انتشار: 1398/11/28 21:22
آبی‌ها با لشگری از مصدوم به حداقل حق شان در دومین بازی لیگ قهرمانان نرسیدند
غیر از ضربه پنالتی هدر رفته وریا در نیمه اول، شوت سرضرب و ناگهانی مطهری در دقیقه ۸۹ از فاصله بیست متری بدون واکنش گلر وارد دروازه الاهلی شد تا بازی مساوی شود اما کمک داور با تاخیر به نشانه قرار گرفتن دانشگر در مسیر دید دروازه بان، سوپرگل استقلال را آفساید اعلام کرد. تصاویر آهسته نشان داد که چنین برداشتی کاملا اشتباه بود و متاسفانه داور گل سالم و تساوی شاگردان مجیدی را مردود دانست.

استقلال در بازی ای که استحقاق شکست مقابل الاهلی عربستان را نداشت و می توانست به آسانی حتی برنده از میدان خارج شود، بازنده شد تا حالا تنها با یک امتیاز از دو مسابقه به رده سوم گروهش سقوط کند.

در دومین هفته از لیگ قهرمانان آسیا، استقلال از ساعت ۱۷ در کویت مهمان الاهلی عربستان بود که این بازی پرافت و خیز با تمامی حوادثی که داشت در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود الاهلی تمام شد. سلمان الموشر در دقایق ۱۷ و ۲۹ برای الاهلی و ارسلان مطهری در دقیقه ۲۲ برای استقلال گلزنی کردند. وریا غفوری در دقیقه ۴۱ پنالتی استقلال را از دست داد.

فرهاد مجیدی بعد از یازده بازی سرانجام با استقلال شکست خورد تا اولین باخت آسیایی اش را مقابل الاهلی سعودی بچشد. با این نتیجه الاهلی ۴ امتیازی شد و به علت گل زده بیشتر به صدر جدول صعود کرد. استقلال هم با یک امتیاز در رتبه سوم گروه قرار گرفت. الوحده نیز به لطف برتری دیرهنگام مقابل الشرطه عراق در این گروه دوم شد و نماینده عراق به رده چهارم سقوط کرد.

جدول گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بعد از بازی امشب

استقلال در حالی برابر حریف عربستانی قرار گرفت که شرایط متفاوتی را نسبت دیدار‌های قبلی خود پشت سر می‌گذاشت، چرا که نفراتی چون سیاوش یزدانی، علی کریمی، فرشید باقری، میلیچ، شیخ دیاباته، مهدی قائدی و محمد بلبلی را به دلیل مصدومیت و سرماخوردگی برای این در اختیار نداشت. روی نیمکت این تیم نیز نفراتی چون عظیم گوک، زکریا مرادی، حسین پورحمیدی و سینا خادم‌پور برای یک میدان بزرگ آسیایی دیده می شدند که قاعدتا نمی توانستند کمکی به مجیدی بکنند. 

دو فرصت طلایی که اشتباه کاپیتان و داور کنار از استقلال گرفت

در دقیقه ۳۹، آرش رضاوند در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که قصد عبور از مدافع الاهلی را داشت، با دخالت یار الاهلی سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. وریا غفوری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت، اما المسیلیم با پیش‌بینی مسیر ضربه او مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و بازی کماکان دو بر یک باقی ماند.

در دقیقه ۸۹، شوت سرضرب و مهلک غافلگیرکننده ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه و از فاصله بیست متری بدون واکنش گلر عربستانی وارد دروازه الاهلی شد تا بازی مساوی شود. بعد از خوشحالی استقلالی ها، کمک داور به نشانه قرار گرفتن دانشگر در مسیر دید دروازه بان و موقعیت آفساید، سوپرگل استقلال را مردود اعلام کرد. تصاویر آهسته گویا بود که چنین برداشتی کاملا اشتباه بود و متاسفانه کمک داور گل سالم و تساوی شاگردان مجیدی را مردود کرد.

شرح گل ها

دقیقه ۱۶ گل اول الاهلی توسط سلمان الموشر: اولین نفوذ بازیکنان الاهلی به داخل محوطه جریمه منجر به تک به تک شدن این بازیکن با حسینی شد و بعد از سرنگونی مهاجم الاهلی، داور نقطه پنالتی را نشان دهد. الموشر ضربه پنالتی را بعد از مکثی کوتاه برخلاف حرکت حسینی به تور دروازه استقلال چسباند. 

دقیقه ۲۲ گل اول استقلال توسط ارسلان مطهری: گلزن موقعیت طلب آبی ها با استفاده از اشتباه بازیکنان الاهلی به خصوص حسین عبدالغنی چهل ساله ، با یاسر المسیلیم تک به تک شد و ضربه آخرش را به تیر مخالف زد که بعد از تغییر مسیر توپ به تور دروازه الاهلی برخورد کرد.

دقیقه ۲۹ گل دوم الاهلی توسط الموشر: الاهلی بار دیگر هم بدون هیچ مزاحمتی از جناح راست آبی ها نفوذ کرد و با اشتباه مسلم محمد دانشگر در دفع توپ و پاس در عرض بازیکن الاهلی، سلمان الموشر توانست به راحتی گل دوم خودش و الاهلی را ثبت کند.

یاسر المسیلم گلر عربستانی الاهلی در این دیدار یک ضربه پنالتی توسط وریا غفوری را دفع کرد و در ادامه طی نیمه دوم ضربه سر استثنایی مسعود ریگی را از زیر طاق بیرون کشید تا تیمش بازنده میدان نباشد. او بدون تردید موثرترین چهره میدان بود اما در تیم سعودی سلمان الموشر- مهاجم جوان نیز مقابل استقلال در همان نیمه اول دبل کرد. موشر با گل کردن ضربه پنالتی و در ادامه ثبت گل دوم خود با پاس عرضی در دهانه دروازه نشان داد که برای گلزنی نیاز نیست به سبک بسیاری از مهاجمان ایرانی کار خارق العاده کرد بلکه تنها جاگیری می تواند فاکتور اصلی باشد.
در تیم استقلال که انبوهی مصدوم سرشناس داشت، ارسلان مطهری باز هم عصای دست مجیدی شد و نشان داد که کیفیت و انگیزه بالایی دارد. او در نیمه اول با توپ ربایی هوشمندانه و ضربه‌ای دقیق بازی را به تعادل کشید و در نیمه دوم هم یک گل استثنایی به ثمر رساند که با تصمیم جنجالی و عجیب و اشتباه داور شرقی، رد شد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG