1403/01/09 16:57


299768
تاریخ انتشار: 1398/12/05 12:32
با ۱۴۴ رای؛
نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 5 اسفند ‌ماه) مجلس شورای اسلامی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، کلیات بودجه سال 99 را با 67 ‏رای موافق، 114 ‏رای مخالف و 3 ‏رای ممتنع از مجموع 191 ‏ نماینده حاضر در مجلس رد کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان،کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در دستور کار جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق ۱۴۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ مخالفت کردند.

سیدعلی ادیانی  عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: کلیات لایحه بودجه سال 1399 در نشست علنی امروز مجلس مورد مخالفت قرار گرفت، بر اساس تبصره 3 ماده 182 آیین نامه داخلی جدید مجلس، لایحه بودجه به دولت ارجاع خواهد شد و دولت دو هفته برای اصلاح این لایحه  فرصت دارد و پس از آن مجلس بلافاصله لایحه اصلاح شده را در صحن علنی مطرح و بررسی کند. البته کلیات بودجه بار دیگر رأی گیری خواهد شد.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از آن، لایحه اصلاح شده برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع خواهد شد و اعضای کمیسیون نیز 15 روز برای رسیدگی فرصت خواهند داشت و پس از بررسی دقیق لایحه مذکور، گزارش کمیسیون به صحن علنی ارسال می شود.
وی گفت: عدم تصویب کلیات لایحه بودجه سالیانه یکی از نادرترین اتفاقات در مجلس است و نشان می دهد که نمایندگان نسبت به لایحه تدوین شده توسط دولت نظر مساعد ندارند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ افزود: به نظر می رسد که با توجه به روند قانونی بررسی دوباره لایحه بودجه سال 99، این لایحه در سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG