1403/01/10 11:12


299974
تاریخ انتشار: 1399/01/04 14:38
در فضای واقعی و مجازی فریادِ «در خانه بمانیدِمان» بلند است؛ در خانه بمانیم و اگر نماندیم با نیشخند و لجاجت همیشگی توجیهش نکنیم و نگوییم: «وقتی دیگران در خانه نمی‌مانند، ماندنِ ما بیهوده است»

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حکمت اله سنائی فرماندار بهمئی با اشتراک گذاری پستی در صفحه اینستاگرامیش " از تبریک سال نو و بعثت پیامبر (ص)، تا سخنی با مردم به بهانه کرونا" نوشت:
بهار، فصل نجات زمین از سردی و نومیدی و بعثت پیامبر (ص) پیام‌آور رهایی بشر از حیرت و سرگردانی را به هم‌میهنان عزیز و به‌ویژه مردم شریف شهرستان بهمئی تبریک می‌گویم.
و اما سخنی به بهانه بیماری کرونا:
همشهری عزیز، سال ۹۸ با همه فراز و فرود‌ها به آخر رسید. نوروز، اما گویی تنها در صفحات تقویم فرارسیده است و در کوی و برزن مهمانی ناخوانده (کرونا) سوار بر اسب چموش خود می‌تازد و در سایه کم‌توجهیِ برخی از ما، عرصه را تنگ کرده‌ است و خُلق‌ها و آغوشهای ما را تنگ‌تر.
بیایید آغوشی را که در بهار به روی عزیرانمان نمی‌توان گشود؛ به روی مهمان ناخوانده نگشاییم. بیایید حالا که نسخهٔ شفابخش این درد مشترک را می‌دانیم و در فضای واقعی و مجازی فریادِ «در خانه بمانیدِمان» بلند است؛ در خانه بمانیم و اگر نماندیم با نیشخند و لجاجت همیشگی توجیهش نکنیم و نگوییم: «وقتی دیگران در خانه نمی‌مانند، ماندنِ ما بیهوده است»
بیایید! کمی به این سخن مولانا جلال که از پس قرنها پادزهرِ کروناهای جسمی و روحی ماست بیندیشیم:
«تو مگو همه به جنگند، ز صلح من چه آید؟
تو یکی نِه‌ای، هزاری، تو چراغ خود برافروز
که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر
که بِه است یک قد صاف ز هزار قامتِ کوز»
دیر یا زود کرونا نیز مانند هر مشکلی خواهد رفت، اما دیر یا زودش دست ماست!
اگر با هم باشیم زود و اگر بی‌هم باشیم دیر می‌شود. بیایید با‌هم باشیم!
به قول شاعر: «یا به میدان نیا یا تمام بیا! جنگ کاهلانه همیشه به سود دشمن است»

با آرزوی بهترینها در سال جدید.🌹




Copy Right 2013 Artmis.ORG