1403/01/10 01:09


300214
تاریخ انتشار: 1399/01/24 02:53
فرماندارمسجدسلیمان در نشست با اصحاب رسانه:
در ایام نوروز،مسجدسلیمان یکی مهاجرپذیر ترین شهرهای خوزستان است اما خوشبختانه با تصمیمات شورای تامین بخوبی بیماری کرونا در شهرستان کنترل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان،عصر امروز(شنبه)نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با فرماندار مسجدسلیمان با محوریت کنترل بیماری کرونا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
دکتر پاکدل در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در آگاهی بخشی در جامعه گفت:خبرنگاران و اصحاب رسانه یکی از ارکان مهم در هر کشور برای توسعه و آبادانی محسوب می شوند زیرا در حوادث اخیر، مخصوصا بیماری کرونا نقش اصحاب رسانه در شهرستان مسجدسلیمان بی نظیر بود.
وی افزود:در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا،همه تدابیر لازم اندیشیده شد و با همدلی خوب شورای تامین شهرستان مبادی ورودی و خروجی شهرستان مسدود شد و توانستیم تا امروز شرایط را بصورت نسبی در وضعیت خوب حفظ کنیم.
فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد:در ایام نوروز منطقه مسجدسلیمان یکی مهاجرپذیر ترین شهرهای خوزستان است که همین امر باعث دوچندان کردن بحث کنترل کرونا در شهرستان شد اما خوشبختانه توانستیم با یک کار تیمی و منسجم در شورای تامین و همکاری ادارات همه امکانات را بکار بگیریم.
رئیس شورای سلامت شهرستان تشریح کرد:مجموع مبتلایان به کرونا در مسجدسلیمان از ابتدا تا کنون مجموعا ۲۲ نفر است که در مقایسه با شهرهای همجوار آمار بسیار پایینی محسوب می شود،متاسفانه اکثر مبتلایان مسافرت ‌کرده بودند یا اینکه مهمان پذیر بودند که متاسفانه ۴ نفر براثر ابتلا به این بیماری فوت کردند و میانگین سنی افراد متوفی بالای ۶۵سال بود.

وی عنوان کرد:طبق اعلام‌ستاد ملی ‌کرونا مشاغل کم خطر از این پس می توانند فعالیت خود را آغاز کنند اما همواره فاصله گذاری اجتماعی باید حفظ شود زیرا خودمراقبتی و ماندن در خانه بهترین راه برای عدم ابتلا به بیماری کرونا است.
دکتر پاکدل با اشاره به اقدامات سختگیرانه در پیشگیری از تردد خودروهای غیربومی در شهرستان گفت:در بحث اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه خودروهای زیادی در شهرستان جریمه و اعمال قانون شدند که می توان به بیش از ۲ هزار جریمه اشاره کرد.
فرماندارمسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان کرد:یکی از راه های اطلاع از سلامتی افراد،مراجعه به سایت خوداظهاری سلامت salamat.gov.ir است که متاسفانه مشارکت شهروندان مسجدسلیمانی کم بوده است و انتظار می رود در این زمینه مشارکت بیشتری از سوی مردم صورت گیرد.
وی ادامه داد:انتظار داریم مردم مطالبه گری خود را از مدیران ادارات بصورت جدی داشته باشند و بدون شک فرمانداری مسجدسلیمان با تمام توان پشتیبانی خواهد ‌کرد،مدیرانی که ساکن اهواز هستند نمی توانند مدعی بومی بودن کنند زیرا برخی مدیران می گویند ما بومی هستیم اما در اهواز و شهرهای دیگر زندگی می کنند.
دکتر پاکدل در پایان تصریح کرد:در روزهای گذشته برای احیاء منابع داشته های فرهنگی توانستیم مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان را به شهرستان دعوت کنیم تا بتوانیم با یک کار برنامه ریزی شده چشمه آب گرم گلگیر،هفت شهیدان،برنشانده،سرمسجد و...را برای حضور گردشگران آماده کنیم زیرا معتقدیم بحث توریسم یک صنعت مهم است،برای تک تک مشکلات مسجدسلیمان برنامه ریزی داریم و با تمام توان برای مشکلات شهرستان اقدام خواهم کرد.
در ادامه جلسه رئیس شبکه بهداشت مسجدسلیمان گفت:از روزهای اول شیوع بیماری کرونا بخوبی تدابیر لازم اندیشیده شد و شهرستان از لحاظ اقدامات پیشگیرانه بسیار منسجم و سختگیرانه عمل کرد و حالا نوبت مردم است که همکاری کنند و همه توصیه های پیشگیرانه را انجام دهند.
دکتر شمی پور تاکید کرد:از همه ادارات و نهادها تشکر میکنم و دفتر امام جمعه مسجدسلیمان و روحانیون شهرستان که در بحث غسل متوفیان بسیار خوب همکاری کردند تقدیر و تشکر دارم.

برچسب ها:
مسجدسلیمان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG