1403/01/30 23:03


300971
تاریخ انتشار: 1399/04/18 03:01
مسؤولان محترم چند وقتی است فقط هشدار می‌دهند و از رشادت‌های کادر درمان می‌گویند. خوب اگر شرایط به مرحله بحران رسیده است، محدودیت‌ها را اعمال کنید.

مصطفی داننده نوشت: بازیکنان استقلال تهران و فولاد خوزستان کرونا گرفته‌اند. همه می‌گویند آنها در زمین فوتبال کرونایی شدند اما من می‌خواهم بنویسم نه، آنها در مراسم عروسی و ختم کرونا گرفته‌اند.
این روزها هرچه خبر مبتلایان به کرونا را می‌خوانیم یا در عروسی بیمار شدند یا در ختم. بسیاری از هشدارها هم فقط در مورد این دو مراسم است. بله، برگزاری مراسم عروسی و ختم در شرایط فعلی کار خطرناکی است اما مترو سواری، سرکار رفتن، بانک رفتن در بازار بودن، مسابقات فوتبال برگزار کردن هم خطرناک است.



مراسمی که مردم برگزار می‌کنند را گیر آورده‌اند و مدام پتک کرونا را بر سر آن می‌زنند. اما نمی‌گویند در اوج کرونا طرح ترافیک اعمال شد تا برخی از مردم مجبور باشند از مترو و اتوبوس استفاده کنند. نمی‌گویند ادارات، بازارها، کسب و کارها دوباره باز شد و مردم مجبور هستند برای لقمه‌ای نان از خانه بیرون بروند.
نمی‌شود که مدام از مردم گفت و به آنها هشدار داد. واقعا در این شرایط کرونایی حداقل امکان نداشت تغییری در ساعت مشاغل فراهم شود؟  دوباره همه باهم سرکار بروند و باهم به خانه برگردند و در مترو و اتوبوس مثل دانه‌های بلال کنارهم بایستند و خدا را شکر کنند که زدن ماسک اجباری شده است.
مسؤولان محترم چند وقتی است فقط هشدار می‌دهند و از رشادت‌های کادر درمان می‌گویند. خوب اگر شرایط  به مرحله بحران رسیده است، محدودیت‌ها را اعمال کنید.
می‌گویند کرونایی‌های اخیر به خاطر سفرهایی است که در تعطیلات عیدفطر و خرداد مردم رفتند. خوب چرا ایستادید تا مردم به سفر بروند. شما که می‌دانستید سفر رفتن یعنی کرونا گرفتن!
چقدر نوشتیم که حضرات مثل ایام عید و سیزده به در جلوی سفر رفتن مردم در روزهای تعطیل را بگیرد اما کو گوش شنوا؟ چه خوب گفته است که :« در خانه اگر کس است یک حرف بس است»
وقتی راه باز باشد و جاده دراز، مردم سفرشان را می‌روند. واقعا اگر عروسی‌ها اینقدر خطرناک است، تالارها را تعطیل کنید و اجازه ندهید در هیچ‌کجای کشور عروسی برگزار شود. خرج تالارها و بیکاری کارگرهای آنها را هم بدهید. تالارها برقرار هستند و برخی از آنها مراسم هم می‌گیرند و مردم تنها از پشت تریبون توصیه می‌کنند.
مردمی که با دلار 21 هزار تومان و سکه 11 میلیونی زندگی می‌کنند، وقتی از خانه خارج می‌شوند گاهی یادشان می‌رود خودشان را ببرند چه برسد به ماسک و الکل!
آمار نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در کشور قرمز است. دست از رنگ بازی بردارید و سفید، قرمز و زرد را کنار بگذارید و محدودیت‌ها به ویژه سفر رفتن را اعمال کنید. تابستان است، فصل سفر رفتن، جوجه خوردن و هندوانه قاچ کردن، اگر این داستان را کنترل نکنید مطمئن باشید کرونا زودتر از آنچه فکر می‌کنید ما را فتح خواهد کرد/عصرایران




Copy Right 2013 Artmis.ORG