1403/01/10 20:17


301054
تاریخ انتشار: 1399/05/03 00:22
خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌شب گزارش داد که بک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، برخی منابع خبری مدعی شده‌‌اند یک جنگنده برای هواپیمای مسافربری ایران ایجاد مزاحمت کرده‌ است.
خبرگزاری رویترز پنجشنبه‌شب گزارش داد که بک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در آیمان سوریه، برای آن ایجاد مزاحمت کرده است.

با این حال، یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین لبنان گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.

منبع مذکور گفت که هواپیمای ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت بوده که جنگنده‌‌های مهاجم به آن، نزدیک شده است و خلبان مجبور شده است سرعت هواپیما را به صورت ناگهانی کاهش دهد که این مسئله باعث زخمی شدن شماری از سرنشینان این هواپیما شده است.


با این حال شبکه المیادین دقایقی بعد به نقل از منابع موثق خود گزارش داد کمه جنگنده‌های مهاجم اسرائیلی بوده و با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای ماهان، قصد داشتند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.
بر اساس این گزارش، خلبان هواپیمای مذکور مجبور می‌شود هواپیمای مسافربری را در فرودگاه دمشق سوریه فرود بیاورد و بعد از آرام شدن اوضاع مسیر خود را به سمت فرودگاه بیروت ادامه دهد.


هواپیمای مسافربری مذکور متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و با شماره پرواز ۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت بود.
شهادت مسافران این هواپیما حکایت از آن است که با نزدیک جنگنده‌های صهیونیستی به این هواپیما، خلبان مجبور شده است ارتفاع خود را ناگهانی کاهش دهد.

 خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده ها آمریکایی بودند

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان ،دوجنگنده ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده اند آمریکایی بوده اند.
درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

اسرائیل: کار ما نبوده

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگنده‌ای که برای هواپیمای ایرانی مزاحمت ایجاد کرده اسرائیلی نبوده است.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در سازمان هواپیمایی این کشور نوشت مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در منطقه التنف، واقع در مرز عراق و سوریه صورت گرفته است.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG