1403/01/10 16:48


301058
تاریخ انتشار: 1399/05/04 01:11
اداره راه و شهرسازی بهبهان به استناد مواد ۱۳ و ۱۷ قانون زمین شهری موظف به حفاظت از اراضی دولتی است و در این راستا نیز با مجوز قضایی از دادستان محترم از هرگونه ساخت‌وساز و دخل و تصرف در این اراضی پلاک ۵۶۵۶ جلوگیری به عمل خواهد آورد.

پایگاه خبری عصرجهان-


۳۰۰ نفر از شهروندان بهبهانی شکایتی تحت عنوان «درگیری ۱۴ ساله مردم با مسکن و شهرسازی بهبهان/ از تخریب پل تا تلاش برای تصاحب زمین» در سامانه ثبت کردند.
این کاربران گفته‌اند: در سال۱۳۸۳ مالکین زمین‌هایی واقع در تامین اجتماعی شهرستان بهبهان اقدام به فروش زمین کردند و از اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه استعلامات لازم انجام شد، شهرداری پروانه ساخت صادر کرد، ولی ۱۴ سال بعد مسکن و شهرسازی جلوی ساخت و ساز مردم را گرفته و در حالی که مردم با پول خود پل ساخته و آبرسانی کردند اقدام به قطع آب و تخریب پل کردند.
پس از پیگیری‌ها، روابط عمومی راه و شهرسازی بهبهان در رابطه با وضعیت نهایی این زمین‌ها، جوابیه‌ای به شرح زیر ارائه داد
پلاک ۵۶۵۶ بخش ۱ بهبهان مشمول قانون اصلاحات ارضی شده و از مالکین اولیه توسط دولت خریداری شده و سپس ۱۴ هکتار ازاین پلاک بالسویه به ۷ نفر زارع صاحب نسق واگذار گردیده و باقی مانده پلاک نیز در مالکیت دولت به نمایندگی جهاد کشاورزی قرار داشته است.
با توجه به طرح جامع شهری و قرارگیری این پلاک در محدوده و حریم قانونی شهر بهبهان، پلاک مذکور به استناد مواد ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی این قانون با تغییر نمایندگی از جهاد کشاورزی به مسکن و شهرسازی مسؤولیت حفاظت این زمین به عهده راه و شهرسازی قرار گرفته است.
درخصوص شکواییه ارائه شده نیز معروض می‌دارد که اشخاصی با سوء استفاده از اسناد و مکاتبات اداری در سنوات قبل، اقدام به فروش اراضی این پلاک به مردم نموده‌اند و هیچگونه استعلامی نیز از سوی شهرداری و یا مردم در خصوص خرید و فروش و ساخت‌وساز صورت نگرفته است.
این اداره به استناد مواد ۱۳ و ۱۷ قانون زمین شهری موظف به حفاظت از اراضی دولتی است و در این راستا نیز با مجوز قضایی از دادستان محترم از هرگونه ساخت‌وساز و دخل و تصرف در این پلاک جلوگیری به عمل خواهد آورد.
مردم و خریداران محترم نیز توجه داشته باشند که افراد سودجو به هدف کسب درآمد و کلاهبرداری با ارائه مدارک و مستندات مخدوش سعی بر ترغیب خریداران به خرید اراضی پلاک ۵۶۵۶ را دارند که این امر صرفا باعث تحمیل ضرر به خریداران خواهد بود.
به مردم توصیه می‌شود که از خرید املاک و زمین‌های فاقد سند رسمی به دلیل مشکلات احتمالی در آینده خودداری کنند.
منبع:فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG