1403/01/10 13:52


301358
تاریخ انتشار: 1399/06/16 19:09
یک چاه گازی در بخش ابوالفارس ۹۲محصول پتروشیمی از آن فراوری میشود و میدان های نفتی این بخش بدلیل دارا بودن نفت سبک از مرغوبترین چاه های نفتی کشور محسوب میشوند که نفت آنها در صنایع پایین دستی نفت کارایی فراوان دارد.

گروه وب گردی پایگاه خبری عصرجهان؛ نوذر اولیا فعال اجتماعی و رسانه در پیج شخصی خود در اینستا نوشت:

 🔹ماشین شرکت نفت هر چند روز یکبار زباله های شرکت نفت را اطراف یکی از روستاهای ابوالفارس خالی میکند و امروز بطور اتفاقی از کنار این محل میگذشتم که متوجه کودک ۵ساله ای شدم که در حال جمع آوری ظروف آلومنیومی غذای نیروهای شرکت نفت بود و سعی کردم تا از این کودک عکس بگیرم و به محضی که متوجه حضور من شد سریع خود را در شکافهای اطراف زباله ها مخفی کرد از اینکارخودم خجالت کشیدم،کوک ۵ساله چه حیایی داشت جگرم سوخت به حال کودکان دیارم. سهم این‌کودک از بازی های کودکانه غرق شدن در زباله دان های شرکت نفت هست و مسئول در حال عیش و نوش، آه از این عدالت.

🔸بخش پارسی(ابوالفارس) ضمن داشتن ظرفیت های زیاد اقتصادی و گردشگری اعم از آبشارها و زیارتگاه ها و معدن های سنگ گران قیمت که کارایی بسیاری در صنعت کاشی و سرامیک و سایر فراورده های سنگی دارد دارای ۱۶۸حلقه چاه نفتی و گازی و پالایشگاه پارسی دره نی هست. یک چاه گازی در بخش ابوالفارس ۹۲محصول پتروشیمی از آن فراوری میشود و میدان های نفتی این بخش بدلیل دارا بودن نفت سبک از مرغوبترین چاه های نفتی کشور محسوب میشوند که نفت آنها در صنایع پایین دستی نفت کارایی فراوان دارد.

🔹اما مردم این بخش تا الان در اوج تبعیض و بدور از توجه مسئولین در فقر و فلاکت بودند و بعضی از خانوارهای آن چنان در فقر اقتصادی هستند که کودکان آنها حسرت آب نبات بدلیل جیب های خالی پدر به دل آنها مانده و برای تهیه ی پول آب نباتی اینگونه تا خر خره در زباله ها و پس مانده های غذایی نیروهای غیربومی منطقه فرو میروند. سهم کودکان دیار من از بازی های کودکانه فرو رفتن در زباله دانهای شرکت نفت هست. امیدواریم که احداث پترو پالایش ابوالفارس مرحمی باشد بر زخم های کهنه ی پیر و‌جوان این‌دیار.

تاریخ:۱۶"۶"۱۳۹۹

برچسب ها:
ابوالفارس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG