1403/01/10 14:47


301361
تاریخ انتشار: 1399/06/16 19:27
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج:
باهمت کمیته امداد منطقه یک یاسوج، ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره اقدام به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده کرده‌اند.

باهمت کمیته امداد منطقه یک یاسوج، ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره اقدام به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده کرده‌اند.


"مصیب حیدری" با اشاره به اینکه این نهاد به زنان سرپرست خانواری که دوباره ازدواج کنند، بسته‌های تشویقی ارائه می‌دهد، افزود: در این زمینه با راهنمایی و مشاوره‌های مشاوران و مددکاران این نهاد، ۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار این اداره در سال جاری ازدواج مجدد کرده‌اند که از این تعداد ۵ نفر با همسران سابق خود ازدواج‌کرده‌اند.
وی پرداخت جهیزیه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت را یکی از بسته‌های تشویقی این نهاد عنوان و تصریح کرد: پرداخت وام اشتغال و تسهیلات قرض‌الحسنه نیز از دیگر کمک‌های این نهاد به این خانواده‌هاست.
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار به‌عنوان یکی از عوامل توانمندسازی آن‌ها، اظهار کرد: کمیته امداد نه‌تنها با ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار آنان را از گردونه حمایت‌های خود خارج نمی‌کند، بلکه به فرزندان و همسر این زنان نیز در بحث اشتغال‌زایی خدمات مناسبی ارائه می‌کند.
حیدری کمک به ازدواج آسان مددجویان را یکی از برنامه‌های کمیته امداد اعلام و تاکید کرد: در این خصوص از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۱ مورد کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه به داماد به خانواده‌های مددجویان پرداخت‌شده است.
وی اعتبار هزینه شده در این خصوص را ۴۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دانست و ادامه داد: در زمینه کمک به ازدواج زوج‌های تحت حمایت در سال جاری ۲۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج آمار زوج‌های پشت دریافت نوبت جهیزیه این اداره را ۹۱ نفر عنوان و بیان کرد: امید است که با مشارکت خیران نیکوکار بتوانیم دهر چه سریع‌تر زمینه ازدواج این افراد را فراهم کنیم.
 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، حیدری با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های این نهاد ایجاد بستر ازدواج آسان و پرداخت کمک‌هزینه‌های ازدواج به جوانان مددجو باهدف توانمندسازی آنان است، خاطرنشان کرد: همچنین به‌منظور جلوگیری از طلاق‌های صوری، در این نهاد سختی گیری‌های انجام می‌شود و در صورت مشخص شدن طلاق صوری افراد به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند




Copy Right 2013 Artmis.ORG