1403/01/10 06:15


301502
تاریخ انتشار: 1399/07/09 17:31
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است.

بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره طرح تامین کالاهای اساسی، گفت: با توجه به موج گرانی و کاهش قدرت خرید مردم یکی از ضرورت‌های کشور تدوین طرح‌هایی در راستای تامین کالاهای اساسی موردنیاز خانوار است و این مهم وکلای مردم در خانه ملت را برآن داشت تا با تدوین  و تصویب طرح حمایت معیشتی زمینه کمک به دهک‌های پایین جامعه از نظر درآمدی را فراهم کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه اجرایی می‌شود و در صورت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم متوقف خواهد شد اما در صورت تداوم وضعیت کنونی در بودجه سال 1400 نیز در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: جامعه مشمول در طرح حمایت معیشتی 60 میلیون نفر است به این معنا که برای 20 میلیون نفر که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند اعتباری بالغ بر 120 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و برای 40 میلیون باقی مانده 60 هزار تومان.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: براساس طرح حمایت معیشتی اعتبارات موردنظر در کارت‌های الکترونیکی شارژ خواهد شد تا افراد با مراجعه به فروشگاه‌های خاص کالاهای اساسی موردنیاز خود را تامین کنند، در نتیجه نقدینگی وارد جامعه نمی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در حال حاضر برخی از مردم با یارانه 45 هزار تومانی هزینه زندگی را تامین می‌کنند بنابراین طرح تامین کالای اساسی تاثیر به سزایی در معیشت مردم خواهد داشت./

ابهامات منابع مالی طرح معیشتی با حضور مسئولان دولتی رفع می‌شود/ بررسی جزئیات طرح در اولین روز کاری در صحن

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ابهاماتی روی تامین منابع مالی لازم برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی وجود دارد و اگر دولت نظر خاصی در این مورد داشته باشد، می‌تواند به ما اعلام کند تا در طرح لحاظ کنیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با  خانه‌ملت، با اشاره به تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در صحن علنی روز گذشته گفت: با توجه به اهمیت این طرح، نیاز به یک سری هماهنگی‌های دقیق و عمیق با دولت وجود دارد که در این راستا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: دولت دیروز مخالفتی با کلیات طرح تامین کالاهای اساسی نداشت و مقرر شد، ما در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تا قبل از بررسی جزئیات آن با دولت هماهنگی روی بحث منابع داشته باشیم.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: ابهاماتی بر روی تامین منابع مالی لازم برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی وجود دارد و اگر دولت نظر خاصی در این مورد داشته باشد، می‌تواند طی این دوهفته به ما اعلام کند تا در طرح لحاظ کنیم.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این دو هفته که مجلس به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه جلسه ندارد، کمیسیون هماهنگی‌های خود را برای بررسی جزئیات طرح انجام می‌دهد تا در اولین جلسه کاری مجلس طرح تامین مالی (طرح معیشتی مجلس) در دستور کار قرار بگیرد./




Copy Right 2013 Artmis.ORG