1403/01/30 13:47


301528
تاریخ انتشار: 1399/07/13 02:58
چالش جدید میکی، با گذاشتن پیامی ترسناک جان یک کودک ۱۱ ساله را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان اعلام خبر مرگ یک کودک ۱۱ ساله در ایتالیا خبرساز شده است. نحوه مرگ و شواهد موجود، مقامات این کشور را به این باور رسانده است که عامل مرگ او، چالش میکی بوده است. این کودک ساعت یک بامداد از طبقه دهم ساختمانی که در آن زندگی می‌کرد خود را به بیرون پرت کرد. پس از جستجو در اتاق او، پلیس پیامی ترسناک را که او برای والدین خود نوشته بود، پیدا کرد.کودک در این پیام نوشته بود: "مادر و پدرم شما را دوست دارم اما من باید سیاهپوش را دنبال کنم." این کودک پیش از مرگ در سلامت کامل بود و خانواده‌اش در شرایط مالی متوسطی قرار داشتند.
از بازی جاناتان گالیندو (Jonathan Galindo) چه می دانید؟
به گفته رسانه‌های ایتالیایی، محققان این حادثه را به "چالش‌های ترسناک" یک شخصیت خیالی اینترنتی یعنی جاناتان گالیندو مرتبط دانسته‌اند؛ گالیندو، شخصیتی مرموز است که لباس سگی انسان‌نما بر تن دارد و کودکان را به اقدامات خطرناک تشویق می‌کند که سرانجامش خودکشی است. چالش‌های میکی معمولاً با دستورات نسبتاً عادی مانند "نیمه شب بیدار شوید" یا "تماشای یک فیلم ترسناک" شروع می‌شود، اما به مرور گالیندو از بازیکنان می‌خواهد به خود آسیب برسانند یا خود را در معرض خطر قرار دهند. مثلا از آنها می‌خواهد "در لبه برج بایستند". آخرین چالش او هم درخواست خودکشی کاربران است.
"گالیندو" بازی "نهنگ آبی" را در ذهن‌ها تداعی می کند؛ بازی‌ای که از سال ۲۰۱۵ در اینترنت گسترش یافت. این بازی از کاربر ۵۰ کار در طی ۵۰ روز می‌خواهد از جمله آسیب زدن به بدن خود و در آخر او را به خودکشی می‌رساند.
شایان ذکر است؛ "نهنگ آبی" با بیش از ۱۳۰ مورد خودکشی در جوانان در مناطق مختلف جهان مرتبط بوده است.
منبع:yjc




Copy Right 2013 Artmis.ORG