1403/02/01 16:55


301656
تاریخ انتشار: 1399/08/02 13:41
امام جمعه شهر لیکک در پایان گفت:مختصر و مفید خواست مردم این است که اراذل و اوباش دستگیر شوند،به سزای عملشان برسند و مقامات قضائی تا جایی که صلاح هست احکام را به مردم اعلام کنند،مردم هم اوباش متواری را تحویل مقامات قانونی دهند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از بهمئی نیوز؛ نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.
حجت الاسلام افروغی ابتدا با گرامیداشت ماه ربیع الاول،بر لزوم اصلاح ذات البین در جامعه تاکید کرد.
وی افزود:آنقدر اصلاح گری در جامعه مهم است که رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فرمود : إن اللّه َ عَزَّ و جلَّ أحَبَّ الكِذبَ في الصَّلاحِ، و أبغَضَ الصِّدقَ في الفَسادِ ، خداوند عزّ و جلّ، دروغ گفتن به منظور ايجاد صلح و آشتى را دوست دارد و راستگويى به قصد فساد انگيزى را دشمن مى دارد.


خطیب نماز جمعه بهمئی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با تسلیت رحلت امام حسن عسکری علیه السلام و گرامیداشت آغاز امامت حضرت ولیعصر، گفت:در زمان امام یازدهم، به دلیل شرایط تقیه و زندانی ایشان،احادیث امام نسبت به بقیه ائمه کمتر بود و ایشان در شرایط خوف و رجا حدیث می گفت.
وی ادامه داد:امام زمان (عج) نیاز به یارگیری دارد،فرزند آوری که مورد تاکید همیشگی مقام معظم رهبری است،باید از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام افروغی در ادامه با گرامیداشت ولادت رسول اکرم (ص)، افزود:پیامبر یتیم بود، فقط اتکا و توکل به خدا داشت،روح کلی حاکم پیامبر مسیر الهی بود که منجر به محبوبیت ایشان در جامعه شد و الگوی همیشگی اخلاق حسنه در جامعه شد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور ما نیاز به اتحاد دارد،گفت:اتحاد ما بر روی همه ارکان زندگی مردم تاثیر دارد، باید تلاش کنیم به اتحاد و پیوند بزنیم.
حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد:فرقه گرایی در بهمئی نداریم اما قومیت گرایی داریم،نباید این قومیت گرایی منجر به ایجاد مشکلات شود،باید بنا به احادیث و روایات، از صفات مثبت قومیت بهره ببریم.
وی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در راستای تحقق پدافند غیر عامل، گفت:نباید مسئولان ما به خصوص در حوزه آموزش و پرورش برای هوای نفس و حزب گرایی افراد نالایق را پست دهند.
حجت الاسلام افروغی با تاکید بر اینکه مسئولان آگاه، توانمند و جهادی پست ها را تحویل بگیرند، تصریح گرد:نتیجه چنین اعمالی، مدرک دارانی هستند که سواد ندارند.
وی افزود:یک امضا، یک سخن،یک نگاه گاهی مسیر یک شهرستان را تغییر می دهد.
امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:امنیت زیرساخت توسعه است،هم مردم و هم مسوولان باید برای تحقق امنیت نقش اساسی داشته باشند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:اگر فرزند شما محکوم شد و با رایزنی او را آزاد کردی، دیگران نسبت به خلاف قانون تجری پیدا می کنند، مردم می توانند همکاری کنند.
وی گفت:اقتدار در کار مسئول مهم است و جزو ارکان مدیریتی محسوب می شود،قانون پذیری از ارکان پدافند غیر عامل است.
حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد:قانون گریزی در استان و شهرستان ما زیاد است،متنفذین دخالت کنند اما اصلاح گری کنند.
وی گفت:هر اقدام غیر مسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی شود،پدافند غیر عامل محسوب می شود،تقویت زیرساخت ها که منجر به کاهش آسیب شود در راستای تحقق پدافند غیر عامل است.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:مهمتر از نیروی انسانی ما نداریم، مهد کودک ما در پدافند غیر عامل موثر است.
وی با اشاره به ریزش دلار،طلا و ارز گفت:این کاهش قیمت از عوامل سیاستهای دولت در حوزه طلا و ارز بود.
خطیب نماز جمعه بهمئی افزود:آزاد سازی یا صحبت آزاد سازی پولهای بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی بود.
حجت الاسلام افروغی خاطر نشان کرد:موضوع دیگر لغو تحریم تسلیحاتی ایران بود.
وی افزود:نکته بعد در این حوزه مترصد این موضوع هستند که در انتخابات آمریکا چه کسی سر کار بیاید، بنا به فرمایش رهبری و نظر کارشناسان این نگاه اشتباه است.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:در آمریکا احتمال جنگهای داخلی و شورش بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور هست.
وی گفت:نه تنها انتخابات آمریکا بر ایران تاثیر ندارد بلکه این عزت و اقتدار ایران است که بر انتخابات آمریکا تاثیر می گذارد


بیشتر بخوانید:

آغاز اقدامات امام جمعه و روحانیون در جهت دعوت به آرامش؛ با حضور در جمع خانواده های داغدار و نشست با معتمدین/گزارش تصویری


امام جمعه شهر لیکک با اشاره به وقوع حادثه تلخ اخیر در بهمئی، گفت:امیدوارم مسئولان استانی فکری کنند،دانشگاه ما به نحوی رها شده است،شما از معیشت می گوئید اما من از مشکلات ۱۰سال آینده شما می گویم.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:این اتفاق را باید از زوایای دیگری دید،تشکر ویژه از مسئولان و متنفذین شهرستانی که سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود:رسانه ها به جای برجسته سازی نکات ریز، دست روی مشکلات عمده بگذارند، رسانه های بهمئی اقدام خوبی انجام دادند،امارسانه های خارج از شهرستان هیجان زده عمل کردند،گاهی انعکاس یک مطلب آبروی یک ایل در میان است.
امام جمعه شهر لیکک در پایان گفت:مختصر و مفید خواست مردم این است که اراذل و اوباش دستگیر شوند،به سزای عملشان برسند و مقامات قضائی تا جایی که صلاح هست احکام را به مردم اعلام کنند،مردم هم اوباش متواری را تحویل مقامات قانونی دهند




Copy Right 2013 Artmis.ORG