1403/01/10 00:10


301696
تاریخ انتشار: 1399/08/06 15:59
یک متخصص پوست گفت: ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد برخی تغییرات پوستی شود که بیماری‌ها و ضایعات پوستی دیگر را تقلید می‌کنند.

زهره نیک بخت، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره توصیه‌هایی در ارتباط با مشکلات پوست و مو در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به مصرف زیاد الکل و شست‌وشوی مداوم دست‌ها به دلیل شیوع کرونا و همچنین وجود فصل سرما باید کارهایی را برای جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر اگزما انجام دهیم.

او گفت: اگزما‌ بیماری شایع است که در خانم‌های خانه دار که با انواع شوینده‌ها در ارتباط هستند، بیشتر دیده می شود. البته کودکانی که فوتبال یا والیبال بازی می‌کنند و با خاک سر و کار دارند با گذشت زمان به این عارضه مبتلا می شوند. طبق تحقیقات، شست‌وشوی مداوم دستها باعث خشکی سطح پوست می شود و گاهی با خارش و عفونت همراه است.

نیک بخت بیان کرد: با توجه به اینکه شست‌وشو جزو کار‌های ضروری در دوران کرونا محسوب می شود، باید بعد از شست‌وشو و خشک کردن دست حتما با یک کرم مرطوب کننده معلومی رطوبت لازم را به دست هایمان برسانیم تا جلوی شیوع اگزما را بگیریم.

او گفت: به دلیل استفاده طولانی مدت از ماسک احتمال بروز خشکی پوست و کیست‌های میلیا که کیست عرق هم گفته می‌شود، وجود دارد بنابراین باید بعد از شست‌وشوی دست و یا صورت از کرم مرطوب کننده، استفاده کنیم.




Copy Right 2013 Artmis.ORG