1403/01/10 17:34


301770
تاریخ انتشار: 1399/08/20 02:01
شرکت های داروسازی «فایزر» و «بایانتک» اعلام کردند که کارایی واکسن تولیدی آنها برای بیماری «کووید ۱۹» در تحقیقات اولیه ۹۰ درصد بوده است.

 

شرکت های داروسازی «فایزر» و «بایانتک» روز دوشنبه اعلام کردند که کارایی واکسن تولیدی آنها برای بیماری «کووید ۱۹» در تحقیقات اولیه ۹۰ درصد بوده است.

به گزارش یورونیوز؛ بنا به اعلام این دو شرکت داروسازی میزان کارایی این واکسن با مقایسه تعداد مبتلایان در گروه کنترل با شمار افرادی که پس از تزریق واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده اند به دست آمده است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که ایمنی در برابر ویروس کرونا هفت روز پس از دومین تزریق و ۲۸ روز پس از اولین تزریق ایجاد می شود.

در بیانیه مدیرعامل شرکت فایزر درباره واکسن تولیدی آمده است: «ما بر این باور هستیم که با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز بدترین همه گیری جهانی در بیش از یک قرن اخیر اکنون گامی مهم برای جهان در راستای مبارزه با بیماری "کووید ۱۹" برداشته شده است.»

شرکت های «فایزر» و «بایانتک» اعلام کرده اند که ۵۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی خود را طی سال جاری میلادی در جهان عرضه خواهند کرد. به گفته این دو شرکت داروسازی در سال ۲۰۲۱ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نمونه از واکسن تولیدی آنها در سطح جهان عرضه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به انتشار خبر تولید واکسنی با کارایی «۹۰ درصدی» در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در صفحه توئیتر خود نوشت: «ارزش سهام خیلی بالا رفته است. واکسن به زودی عرضه می شود. کارایی آن ۹۰ درصد گزارش شده است. خیلی خبر خوبی است.»

انتشار خبر دستیابی دو شرکت داروسازی به واکسنی با کارایی «۹۰ درصد» باعث شد تا ارزش سهام در بورس های اروپایی افزایش یابد. ارزش شاخص های اصلی سهام در بازارهای پاریس، فرانکفورت، لندن و میلان بیش از پنج درصد افزایش یافته است. بورس های اروپایی در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه نیز شاهد افزایش ارزش سهام به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.

از سوی دیگر بهای هر اونس طلا نیز به دنبال انتشار خبر دستیابی به واکسنی با کارایی «۹۰ درصدی» علیه کرونا با افت چهار درصدی به ۱۸۶۷ دلار رسید. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا بیش از ۸۰ دلار کاهش یافته است. این در حالی است که بهای هر بشکه نفت سبک وست تگزاس اینترمیدیت نیز با رشد ۱۰ درصدی به ۴۰ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش ۹ درصدی بیش از ۴۳ دلار معامله شد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG