1403/02/06 01:46


301837
تاریخ انتشار: 1399/08/30 00:39
ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری استقرار دفتر امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری استقرار دفتر امور خارجه در کهگیلویهمحمد جواد ظریف وزیر امور خارجه از پیگیری استقرار دفتر امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

محمد جواد ظریف در دیدار و با پاسخ به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد که خواهان استقرار دفتردگی وزارت امور خارجه در این استان بود، افزود: علیرغم شرایط خاص استقلال دفتر در استان‌ها، به واسطه ظرفیت، استعدادها، پیگیری‌ها و آمادگی جدی مسئولان استان، سریعاً تفاهم نامه دوجانبه بین وزارت امور خارجه و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تنظیم و نهایی خواهد شد تا متناسب با شرایط استان اقدام شایسته‌ای در این بخش شکل بگیرد.
ظریف با بیان اینکه کوچک‌تر از آنم که پیامی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشم، خاطرنشان کرد: خدمت مردم استان غیور و انقلابی عرض سلام دارم و از هر اقدامی که بتوانم برای پیشرفت استان انجام دهم، کوتاهی و دریغ نخواهم کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وجود ظرفیت‌های ارزشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: برای توسعه و پیشرفت استانی با این ظرفیت‌های کم نظیر، هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. به معاونت‌های مربوطه دستور جدی داده تا در این رابطه همکاری لازم و مؤثر داشته باشند.

همچنین در این دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، آب و خاک، کشاورزی، تولیدات باغی، گیاهان دارویی، جنگل‌ها و محیط زیست، آثار و تاریخی و ظرفیت چشمگیر و کم نظیر گردشگری ارائه کرد.
حسین کلانتری از آمادگی استان کهگیلویه و بویراحمد برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی، تورهای گردشگری و توریست‌های خارجی در پسا کرونا و آمادگی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در راستای فعالیت گسترده در این حوزه‌ها خبر داد و گفت: موقعیت خاص استان در دسترسی به ۶ استان مهم کشور و همچنین امکان دسترسی نزدیک به دریا از دیگر ظرفیت‌های استان است.




Copy Right 2013 Artmis.ORG