1403/01/31 08:36


302056
تاریخ انتشار: 1399/10/14 03:21
توییت مهم ظریف درباره توطئه اسرائیل برای جنگ میان ایران و آمریکا/هاشمی‌طبا: مردم را در خماری می‌گذارند! / هشدار صریح سردار حاجی‌زاده به کشورهای حاشیه خلیج فارس

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

آمار زندگی های مشترکی که به یک سال نرسیدند!

در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۳ طلاق ثبت شده است که زوجین کمتر از یک سال زندگی مشترک را در کنار یکدیگر تجربه کرده بودند و کمترین میزان طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج با ثبت هزار و ۱۵۱ طلاق مربوط به بازه زمانی ۲۱ تا ۲۹ سال و بازه زمانی ۲۷ تا ۲۸ سال با ثبت هزار و ۱۷۸ طلاق بوده است.بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۹۸، ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق در کل کشور ثبت شده است که در بین این آمار‌ها ۷ هزار و ۲۶۴ زوج بیش از ۲۹ سال زندگی مشترک را در کنار یکدیگر تجربه کرده بودند.بر اساس آمارها بیشترین میزان طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج با ثبت ۱۵ هزار و ۶۵ طلاق متعلق به بازه زمانی ۱ تا ۲ سال زندگی مشترک و ثبت ۱۳ هزار و ۷۲۶ طلاق در ۲ تا ۳ سال زندگی مشترک بوده است.

واکنش هاشمی‌طبا به اظهارنظرها درباره خرید واکسن کرونا؛ مردم را در خماری می‌گذارند

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین از کلی‌گویی و اظهارات متناقض مسئولان در این باره انتقاد کرد و گفت: دوستان درباره دست‌اندازهای خرید واکسن صریح صحبت نمی‌کنند. استنباط من این است که در مساله واکسن کرونا از اساس موضوع FATF مطرح نبوده و مشکل تحریم‌هاست؛ یعنی مشکلات مساله فراتر از شرایط ناشی از تصویب یا عدم تصویب FATF است.او ادامه داد: چنان‌که از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی برمی‌آید، بحث واکسن تنها به FATF مرتبط نبود و کانال ارسال ارز جای دیگری بوده است؛ یعنی ظاهراً از طریق بانک‌های ما نبوده است و مساله به تحریم‌ها مربوط بود.هاشمی‌طبا افزود: اگر خودمان می‌خواستیم مستقیم عمل کنیم، به هر حال مساله FATF مانع بود، اما با توجه به اینکه می‌گویند کار از طریق بانک‌های کره‌ای صورت گرفته یا می‌گیرد، بنابراین از اساس به نظر نمی‌آید مساله FATF تاثیری گذاشته باشد؛ اما اینکه از بانک دیگری حواله کرده‌اند یا می‌خواهند این کار را بکنند روشن نیست؛ چراکه صریح صحبت نمی‌کنند و مقطعی و متناقض حرف‌هایی می‌زنند و مردم را در خماری می‌گذارند.

باهنر: سردار سلیمانی به من گفتند به درد جبهه جنگ نمی‌خوری

محمد رضا باهنر با ذکر خاطره ای از شهید سردار سلیمانی یاداور شد: من زمانی معاون استاندار کرمان بودم و ایشان فرمانده لشگر ثارالله بود. یکبار به ایشان گفتم که من می خواهم به جبهه بروم و گفتند می خواهی به جبهه بروی چه کار کنی؟ گفتم می آیم که مثل بسیجی ها بجنگم. گفتند شما به درد جبهه جنگ نمی خوری و همینکه معاون سیاسی استاندار هستی بیشتر به درد ما می خوری چون تو از نظر لجستیک و پشتیبانی کمک بیشتری می کنی. من گاهی به شوخی می گویم اگر من به جبهه نرفته ام و نجنگیده ام مقصر آن حاج قاسم بود که می گفتند اگر همین جا باشی بیشتر به ما کمک می کنی.

توییت مهم ظریف درباره توطئه صهیونیست‌ها برای حمله ترامپ به ایران

وزیر خارجه در توییت تازه ای به ترامپ نسبت به توطئه اسرائیل برای حمله به امریکایی ها جهت به راه انداختن جنگ با تهران هشدار داد.ظریف در توییتر نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند- تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.وی تاکید کرد: ترامپ، مراقب تله باش.ظریف خاطرنشان کرد: هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.

راز محبوبیت سردار سلیمانی در بین چپ و راست سیاست

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رفتار و منش سردار سلیمانی برگرفته از نگاه به رهبر معظم انقلاب بود، گفت: با منش حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی را متحد تر خواهیم داشت.آیت الله عبدالکریم فرحانی در گفت وگویی با بیان این که اخلاص شهید سلیمانی دوست و دشمن را به تحسین واداشت، گفت: سردار سلیمانی با وجود این که به بهترین شکل ارزش های نظام و انقلاب و منویات رهبر انقلاب را تبیین می کرد، اما هیچ گاه به کسی جسارت و اهانت و هتک حرمت نکرد.این عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص محبوبیت خاص سردار سلیمانی نزد افکار عمومی هم گفت: کسی که با اخلاص قدم بردارد، خدای متعال قلوب مردم را تسخیر نفس و نیت او می کند.

آخرین وضعیت FATF در مجمع تشخیص

عضو مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید مجمع هنوز جلسه‌ای درباره FATF تشکیل نداده است.در حالی که سوم دی‌ماه، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود، مجید انصاری عضو این مجمع می‌گوید که هنوز کار خاصی در ارتباط با این لایحه در مجمع انجام نشده و احتمالاً فعلاً مساله در دست بررسی در دبیرخانه است.آملی لاریجانی روز سوم دی‌ماه گفته بود: «حسب ارجاع مقام معظم رهبری در پی درخواست رئیس‌جمهور محترم، نخستین جلسه مشترک کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع روز سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) در مجمع تشخیص برگزار شد و این جلسات و بعد هم جلسات صحن مجمع تا حصول نتیجه نهایی و دستیابی به آنچه مصلحت مردم و نظام اسلامی است ادامه خواهد یافت.»

هشدار صریح سردار حاجی‌زاده به کشورهای حاشیه خلیج فارس

حاجی‌زاده گفت: ما برای جواب آمریکایی‌ها آماده بودیم و همه توان موشکی‌مان پای کار بود و اگر آنها پاسخ می‌دادند، همه پایگاه‌هایشان از اردن تا عراق و خلیج فارس و همه ناوهایشان حتی در اقیانوس هند را می‌زدیم.وی درخصوص همکاری برخی کشورهای منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی، به آنها توصیه کرد مسیر و سیاست خود را اصلاح کنند و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هیچ کجا امنیت نیاوردند و در اینجا هم اگر اتفاقی رخ دهد و جنگی صورت بگیرد، برای ما پایگاه آمریکا با کشور میزبانش تفاوتی ندارد و طبیعتاً بیشترین آسیب را همین کشورهای عربی منطقه می‌بینند.فرمانده نیروی هوافضای سپاه درخصوص توان موشکی و برخی تلاش‌ها برای محدود کردن آن نیز گفت: این توان موشکی قابل مذاکره نیست و غلط می‌کند کسی بخواهد در این زمین مذاکره کند. اجازه مذاکره درباره توان موشکی به هیچ مسئولی داده نمی‌شود و این خط قرمز است.

افزایش قابل توجه تماس بیماران قلبی و تنفسی با اورژانس در پی تشدید آلودگی هوای تهران

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تعداد بیماران قلبی و تنفسی نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۰ و ۸.۵ درصد افزایش یافته است. مجتبی خالدی سخنگو اورژانس در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش از ظهر امروز شاخص آلودگی هوا در قسمت‌های جنوبی شهر تهران به عدد ۱۹۳ رسیده است و آلایندگی ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون افزایش یافت. وی افزود: متأسفانه در محدوده ظهر امروز در منطقه ۱۰ و ۲ شهرداری هم میزان ذرات معلق افزایش یافت و امروز روز سومی بود که آلودگی هوا شدت یافته است. سخنگوی اورژانس گفت: در روز گذشته ۵۲۴ بیمار قلبی و همچنین ۲۲۴ بیمار تنفسی در تهران با اورژانس تماس داشته و به بیمارستان منتقل شده‌اند در حالی که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته در تعداد بیماران قلبی ۱۰ درصد و در بیماران تنفسی ۸.۵ درصد رشد را شاهد هستیم. وی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که فردا هم در پایتخت همین شرایط را داشته باشیم و توصیه ما به تمام سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی و خانم‌های باردار این است که ترددهای خود را کاهش دهند و مصرف مایعات را افزایش دهند و داروهای خود را مصرف کنند. مجتبی خالدی افزود: توصیه می‌کنیم اگر این بیماران درد قفسه سینه و یا تنگی نفس داشتند با اورژانس تهران تماس بگیرند.

مسیح‌مهاجری: برخی می‌خواهند با «فروش» شهادت حاج قاسم ریاست جمهوری «بخرند»

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله تازه ترین شماره این روزنامه نوشت: در سال‌های آخر عمر سردار سلیمانی، شایع شده بود که او قصد دارد کاندیدای ریاست جمهوری شود. همین موضوع از او پرسیده شد، سردار در جواب این سؤال که آیا شما می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید؟ گفت: من می‌خواهم شهید شوم. او ادامه داد: حالا در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در وجودش هوسی غیر از خدمت به مردم راه نیافته بود و شهادت در این راه را بر دست یافتن به بالاترین جایگاه اجرائی کشور ترجیح می‌داد، بعضی از همرزمانش، درصدد برآمده‌اند «شهادت» را به مثابه کالائی قابل معامله به بازار سیاست که آلوده‌ترین بازار است ببرند و با فروش آن متاع دنیائی ریاست جمهوری بخرند. عده‌ای نیز به آنها کمک می‌کنند و کوچه قانون برایشان باز می‌کنند. این، یعنی عده‌ای برخلاف سینه‌ای که برای شهید سلیمانی می‌زنند، هنوز نفهمیده‌اند او چرا وصیت کرد روی قبرش چیزی غیر از «سرباز قاسم سلیمانی» ننویسند.

علی اکبر صالحی: روحیه عدم همراهی با ایران در وزارت خارجه عراق بالاست

دکتر علی اکبر صالحی وزیر خارجه سابق ایران در کتاب خاطرات خود به موضوعی اشاره کرده که رفتار اخیر عراق در رای ممتنع آن در ماجرای تلاش امریکا برای احیا کمیته تحریم ها علیه ایران را توضیح می دهد. در بخشی از کتاب صالحی تحت عنوان «در گذر تاریخ» آمده است: «وزارت امور خارجه عراق همان وزارت خارجه با افکار خودشان است و روحیه عدم همراهی در آن قوی است و شاکله آن هنوز درست نشده است. مسئولین عراقی در برخی از مجامع عربی و بین‌المللی به گونه‌ای خجولانه صحبت می‌کنند که آدم حیران می‌ماند یعنی به نوعی صحبت می‌کنند که نه سیخ بسوزد نه کباب. البته این اواخر بهتر شده‌اند.

توییت مهم ظریف درباره توطئه اسرائیل برای جنگ میان ایران و آمریکا

دکتر ظریف در توییت تازه ای به ترامپ نسبت به توطئه اسرائیل برای حمله  به امریکایی ها جهت به راه انداختن جنگ با تهران هشدار داد. وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند- تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.وی تاکید کرد: ترامپ، مراقب تله باش. ظریف خاطرنشان کرد: هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG