1403/01/30 18:02


302311
تاریخ انتشار: 1399/12/03 23:49
یادداشت/حمدالله مبشری
تجربه های تلخ گذشته نشان داد که اولین ناکار آمدی دولتها در همه استانها از اختلاف در ستادها انتخاباتی و قدرت طلبی ادمهای تکراری شکل گرفت و دولتها هر چقدر تلاش کنند،اختلافات به ظاهر فعالان درون مجموعه چوب لای چرخ مسولین میگذارند وعزل؛نصب های تکراری باعث ناکارآمدی و تکرار؛ پشت تکرارو همه چیز به ضرر مردم تمام میشود

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

حمدالله مبشری فرماندار و مدیرکل سیاسی و انتخابات در دولت محمود احمدی نژاد نوشت:
من راه تو را بسته؛توراه مرابسته*
امید رهایی نیست!وقتی همه دیواریم*
آغازی تکراری
سکوت و آغاز؛ دو پژواک نامتقارن میان احزاب شبه سیاسی در ایران همواره باعث عقبگرد و محاق مطالبات مردم میگردد! آغازحاکمیت برخی دولت ها، همراه با تبختر و سکوت مرگبار ورشکستگان به تقصیر؛همواره آغازی تکراری است!!!واین فریبکاری احزاب سیاسی هر هشت سال یکبار تکرار میشود!!
 کمترین آسیب جهت گیری این احزاب سیاسی دگر دیسی همراه شرایط سخت زندگی  مردم ایران است!
جبهه ای به ظاهر باشعار ولایت مداری!!و آن دیگری متهم به ولایت گریزی!قریب به چهل سال پدیده قرن شدند!!
تفکیک این دو از هم نامعلوم و ادغام ناممکن!! ظاهرا هر دو مولودانقلابند؛ یکی خود را خلف صالح،دیگری را ناخلف!!آن دگر ریختن اشک تمساح در غربت دوری و مهجوری ایران!!
در این بین حال روز مردمی را میبینی که هر روز در آغاز راه هستند؛ و مرتب در جستجوی مدینه فاضله!گهی فریب شعار ناخلف و وآنگهی گرفتارخوش خط خالها!! و همواره حالشان ناخوش است!!همه به ظاهر درتلاشند؛ ولی ذکر احادیث؛روایات وحتی آیات(بدون عمل)؛مکرر مشکلات را افزون وانگاه از سر استیصال انگشت اتهام به بیرون از مرزها اشاره میرود !!واین درد بی درمانی خرمن عمر ملت را سوخت که حاصل آن افسردگی و مرگ تدریجی شد!!
 *واماحال؛روز اسلام *
اسلام ذاتا با افکار جزمی اندیشی میانه خوبی نداشت؛واز طرفی اندیشمندان دینی جرم اندیشی یا استبداد دینی را مولود استبداد سیاسی میدانند.
هم بستری این دو جبهه باعث گردید،که استبداد سیاسی با تیر نامریی همواره جبهه حق را در تنزل نگه دارد!واین تاریخ تکراری و تراژدی غم انگیز همچنان ادامه دارد!! امروزایران از سایه ی سر این افکار دوقلو(استبداد دینی و استبداد سیاسی احزاب)که همه ریز چتر اشرافیت سیاسی در تقسیم غنایم مشغولند،سخت گرفتار است!!این برادران نامریی شبها دور همی؛روزها درسایتهابه نقد هم میپردازند!! ملت هم سرکارند!!روابط خانوادگی، منافع شخصی،تقسیم غنایم،خط قرمز انهاست!!صدای هرکدام در آید؛حقیقت ماجرا قابل رویت است که دعوا برای اسلام ومردم صرفا یک بهانه و موضوع لحاف ملا است !!!!واشریعتا،وا اسلاما، آغازی تکراری که مسبوق به سابقه تاریخی است!! این است راز غربت دوری و مهجوری اسلام!!و ملتی گرفتار!!!
🏵دراین نوشته کوتاه قصد ورود وقضاوت دولتها را ندارم افکار عمومی خود بهترین داور است.چرا که با نگاه کوتاه به دولتهایقوتها؛ضعفها قابل تحلیل است؛معیشت، بیکاری، تورم، مشکلات فرهنگی را در کنار نوع نگاه،مردمی بودن،
زندگی شخصی مسولین؛ بهترین فاکتورهای قضاوت میباشد!!قصاوت را به عهده مردم و خوانندگان محترم میگذاریم!!!
🏵*انتخابات و سیاه نمایی ادمهای تکراری*🏵
 در جمهوری اسلامی انتخابات مظهر قدرت یک ملت میباشدکه با اراده آنها و شکل گیری نهادهای مدنی باید شاهدبالندگی  یک ملت باشیم. اما جهت گیری قدرتمندان در خیلی موارد تا کنون اینگونه نبود!!بعضا نگاه این آدمها به مردم مانند نگاه کسی است که در حال سکرات است، وتمام گذشته خود را فراموش وباکوک کردن خبرهای غیبی سعی در هیپنوتیزم کردن  مردم دارند!!
درزمان انتخابات همه به فکر ملت هستندو شعارهای به ظاهر خوب نواخته میشود؛متاسفانه آنقدر برای مردم گرفتاری ایجاد کردند که قدرت تحلیل واندیشه آنها به کمترین درجه تنزل رسید!!
تجربه گذشته در انتخاب مردم بهترین نمونه مثال زدنی است!!
سالی که نکوست از بهارش پیداست تصمیم گیران و تصمیم سازان در همان ابتدایی راه به قدرت می اندیشند،بذر رقابت منفی وپنهان در در شکل گیری ستادها انتخاباتی معلوم است!!آن ادمهای تکراری در اولین رقابت درون گروهی خود،دعوا بر سر رییس ستادی درست میکنند! وایجاد ستادها موازی کمترین نتیجه آن میباشد!! ابتدا
 حاج آقاها سعی میکنند همه را قیچی کنند تا نگاه جزم اندیشان به آنها ختم شود!!
در جبهه مقابل(استبداد سیاسی) تلاشها به سمت تکنوکراتها و دگراندیشان رقم میخورد!! انها در این بین مردم را گله ای گوسفند فرض میکنند(البته از منظر آنها)وخود چوپان و قیم مردم'! سعی دارند مردم  را از سیم خاردار و یا میدان مین عبور دهند واز تله و قتلگاه نجاتشان دهند!
غافل از آنکه پس از عبور از میدان مین، با تله انفجاری مسولین اشرافی و ظاهر؛صلات گرفتار مرگ تدریجی میشوند!تجربه های تلخ گذشته نشان داد که اولین ناکار آمدی دولتها در همه استانها از اختلاف در ستادها انتخاباتی و قدرت طلبی ادمهای تکراری شکل گرفت و دولتها هر چقدر تلاش کنند،اختلافات به ظاهر فعالان درون مجموعه چوب لای چرخ مسولین میگذارند وعزل؛نصب های تکراری باعث ناکارآمدی و تکرار؛ پشت تکرارو همه چیز به ضرر مردم تمام میشود!!
نمونه عملکرد قیم مآبانه اشرافیت سیاسی حدادعادل است که آن سخنان را در مورد خادم ملت با اطمینان از رد صلاحیتش اعلام نمود!! ودر واقع نشان دادن دربلاهت تمام آب به آسیاب جبهه رقیب خود ریخت!! متاسفانه این اقای بقولی رییس شورای سیاست گذاری ایتلاف اصولگرایان کشور میباشد!!وبا این خبط تاریخی کاری کرد که خیل فراوان از نیروهای انقلابی و جوانان بر علیه او رای به جبهه رقیبشان دهنده تجربه تلخ انتخابات 96 تکرار شود!! صد حیف که از قبل امثالهم رهبری هزینه های فراوانی را باید پرداخت کنند!!
وظیفه مردم و جوانان در انتخاب 1400
انتخابات 1400 متفاوت ترین انتخاب در طول عمر انقلاب اسلامی میباشد.باید در گام دوم انقلاب از مشکلات چند دهه گذشته عبور کنیم،واین ممکن نیست مگر اینکه مردم و جوانان انتخاب درست کنند!!باید نسل اولیهای تکراری را از دور خارج کنند،و نسل فرهیخته و جوان عملا سکان مدیریت کشور را در همه عرصه ها بعهده بگیرند. واین ممکن نیست مگر مردم درست انتخاب کنند و کار را به اهلش سپرده و کارگزاران تکراری و اشرافیت سیاسی از صحنه مدیریت اجرای و حتی در سایه کنار زده شوند!! امیدوارم درانتخابات پیش رو رویکرد مردم هوشمندانه و از رفتارتلخ گذشته عبرت گیرند.ومسیر رای وحضور خود را از دو جبهه امتحان پس داده و اشرافیت سیاسی جدا کنند تا شاهد تحولات جدیدی در روند اجرایی کشور باشیم و در گام دوم انقلاب اعتماد از دست رفته مردم را بدست آوریم و شاهد رشد و شکوفای در همه عرصه بطور متوازن باشیم،  انشاءالله  بدرود مبشری

برچسب ها:
حمدالله مبشری ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG