1403/01/09 16:57


303573
تاریخ انتشار: 1400/06/23 23:03
رييس سازمان برنامه و بودجه گفت:
دكتر سيد مسعود ميركاظمي با انتقاد از خلق پول طي سال‌هاي گذشته اظهار داشت: تا كي بايد خلق پول صورت­ گيرد كه جز تورم افسار گسيخته و آسيب جدي كه به معيشت مردم وارد كرده، نتيجه­ اي نداشته است. بنابراين به جد بايد تلاش شود تا خلق پول كه ساده­ ترين راه است ريشه­ كن شود و براي تحقق پروژه­‌ها بايد مديران در استان‌ها به خلق منابع رو بياورند
به گزارش پایگاه خبری عصرجهان از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه، چهارمين جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ كشور با حضور رئيس سازمان برنامه و بودجه، اعضاي ستاد و رؤساي سازمان مديريت و برنامه­ ريزي استان­ها كه به­ صورت آنلاين شركت كرده بودند برگزار شد.
دكتر سيد مسعود ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصادمحوري اساس كار است، بايد از پروژه­­ محوري فاصله بگيريم و با تمركز بر برنامه به نتيجه برسيم. 
وي با اشاره به اين­كه ادامه روند فعلي اقتصاد، روند مطلوبي نيست تصريح كرد: منابع پايدار و غيرپايدار مصرف شده، بدهي‌هايي به اسم تحقق برنامه‌ها بر كشور تحميل شده است و اوراق قرضه ­هايي كه دولت، هر سال بايد بازپرداخت كند جز افزايش تورم و فشار اقتصادي بر افراد ضعيف جامعه و كاهش درآمد مردم و عدم تحقق برنامه نتيجه‌اي دربر نداشته است.

رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: بايد سهم استان­ها در هر بخش براي رشد اقتصادي مشخص و اين مسئله تا سطح شهرستان­ها توسط سازمان­هاي استاني استخراج و تدوين شود.
دكتر ميركاظمي با بيان اين­كه تمام هم و غم ما اين است كه به بخش توليد شتاب داده شود، خاطر نشان كرد: طبق روال گذشته اگر برنامه اقتصادي پيش برود هزينه جبران ناپذيري بر كشور وارد مي‌‌شود لذا توجه به رشد اقتصادي و افزايش بهره‌وري مورد توجه همه برنامه ­ريزان، تصميم­ گيران و تصميم­ سازان قرار گيرد.
رييس سازمان برنامه و بودجه با تاكيد بر اين­كه ما كشور ثروتمندي هستيم افزود: سازمان برنامه و بودجه با مشاركت استا‌ن‌ها براي تحقق رشد اقتصادي و افزايش بهره وري، برنامه‌ريزي را در دستور كار داشته باشد تا شاخص سطح زندگي مردم بهبود پيدا كند چرا كه مردم ما شايسته زندگي بهتري هستند.
وي با انتقاد از خلق پول طي سال‌هاي گذشته اظهار داشت: تا كي بايد خلق پول صورت­ گيرد كه جز تورم افسار گسيخته و آسيب جدي كه به معيشت مردم وارد كرده، نتيجه­ اي نداشته است. بنابراين به جد بايد تلاش شود تا خلق پول كه ساده­ ترين راه است ريشه­ كن شود و براي تحقق پروژه­‌ها بايد مديران در استان‌ها به خلق منابع رو بياورند.
 
 
 
 
 



Copy Right 2013 Artmis.ORG