1403/02/01 07:57


303733
تاریخ انتشار: 1400/07/10 22:23
آمار ابتلای زائران اربعین به کرونا نگران کننده است / فعال اصولگرا: صبوری در کار رسانه‌ای را از دشمن باید یاد بگیریم / تعداد کم مراجعه مردم مشهد به مراکز واکسیناسیون / هشدار میرسلیم درباره یک شبکه مخوف / سلیمی: کسی از زیر زمین خانه مسئولان دولت روحانی خبر دارد؟

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

آمار ابتلای زائران اربعین به کرونا نگران کننده است

علی زینی‌وند استاندار کرمان: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود، زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند. سازمان حج و زیارت فهرست افرادی که در مراسم اربعین شرکت کردند،باید به علوم پزشکی ارائه دهد و از همه تست گرفته شود، مدیران و کارمندانی که کربلا رفتند بدون ارائه تست منفی به محل کار برنگردند. تعطیلی های اخیر و بازگشت زائران اربعین برای ما زنگ خطری برای افزایش شیوع کروناست./ایرنا

تعداد کم مراجعه مردم مشهد به مراکز واکسیناسیون

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است. تا دو برابر میزانی که روزانه واکسن تزریق می‌کنیم، ظرفیت تزریق وجود دارد و باید مردم را برای انجام واکسیناسیون اقناع کرد./ایسنا

عراقچی پُست جدید گرفت

با حکم سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، سید عباس عراقچی به سمت دبیری شورا منصوب شد.سید کمال خرازی در این حکم از عراقچی خواسته است «تا نسبت به بازسازی دبیرخانه و توسعه نقش آن در تبیین سیاست‌های نظام و تنویر افکار عمومی جهانیان و تحقق منافع کشورمان» اقدام کند. عراقچی که در حال حاضر مشاور وزیر امور خارجه نیز هست، پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله سفارت در فنلاند و ژاپن، معاونت حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و نیز معاونت سیاسی این وزارتخانه را بر عهده داشته است.خرازی همچنین از محمدباقر خرمشاد، دبیر سابق شورای راهبردی روابط خارجی در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

سلیمی: کسی از زیر زمین خانه مسئولان دولت روحانی خبر دارد ؟

نماینده مجلس در توئیتی به پیدا شدن ماینر در سازمان بورس در کنایه ای نوشت: کسی از زیر زمین خانه مسئولان دولت روحانی خبر دارد ؟علیرضا سلیمی در توئیتی با اشاره به کشف ماینر در سازمان بورس نوشت: سازمان ‎بورس یا کارگاه قاچاق برق! پیدا شدن ‎ماینر غیر مجاز در سازمان بورس، یک نمونه از تدبیر دولت روحانی بود. آیا کسی از زیر زمین خانه سایر مسئولان دولت روحانی خبر دارد؟

هشدار میرسلیم درباره یک شبکه مخوف

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: ادامه واردات کالاهای خارجی، منجر به کاهش تولیدات داخلی، رکود فعالیت‌های مولد کارخانه‌ها، بیکار شدن کارگران و تشدید رکود می‌شود.سید مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای، اظهار داشت: این ابلاغیه پیرو درخواست سازندگان داخلی لوازم خانگی صادر شده است، سازندگان ایرانی در سال‌های اخیر کوشش فراوانی برای جوابگویی به نیازهای مردم انجام داده‌اند و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده‌اند.وی ادامه داد: کیفیت محصولات آنها ممکن است در زمینه‌هایی ضعیف‌تر از محصولات مشابه کره‌ای باشد، لیکن باید به این نکته بسیار مهم توجه کرد که بهبود کیفیت بدون تحقیق و توسعه به دست نمی‌آید و سازندگان ایرانی اگر بخواهند هزینه تحقیق و توسعه را پرداخت کنند از قابلیت رقابت خارج می‌شوند مگر اینکه شمارگان تولید آنها افزایش یابد.عضو کمیسیون اصل نودم افزود: در مقابل رقیبی مانند سازندگان کره‌ای که تاکنون در تسخیر بازارهای مصرف در دنیا موفق بوده و ضمناً اقدامات توسعه‌ای گسترده‌ای انجام داده‌اند و با اجازه دادن به واردات تهاتری کالاهای کره‌ای، حتی اگر بازار شکنی صورت نگیرد، سازندگان داخلی هیچ‌گاه نخواهند توانست شمارگان تولید خود را به حدی برسانند که فعالیت‌های بسیار مهم توسعه‌ای و ارتقای کیفیت، از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد و مانع رقابت پذیری نشود.

ورود سومین نفتکش ایرانی حامل سوخت برای لبنان به خلیج سوئز

سایت اطلاع رسانی تانکر تراکرز که اخبار مربوط به حمل و نقل و ذخیره نفت خام در نقاط مختلف دنیا را دنبال و منتشر می کند با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که سومین محموله سوختی ایران به مقصد لبنان وارد خلیج سوئز شده است.بنابر اعلام تانکر تراکرز، این نفتکش که Fortune نام دارد، حامل گازوئیل یا بنزین است که از طریق بندر بانیاس در سوریه برای تحویل به حزب الله لبنان راهی سوریه است و اکنون از دریای سرخ وارد خلیج سوئز شده است.پیش از این نیز دو نفتکش دیگر از ایران به همین طریق سوخت مازوت به لبنان صادر کرده بودند.

امیری‌فر: در دوران رئیسی طیف‌های تازه‌ای متولد می‌شوند

عباس امیری‌فر درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «بعید می‌ دانم که در آینده شاهد بازگشت عرصه سیاسی به سمت سنتی‌ها باشیم؛ چه در جبهه اصلاح‌طلبی و چه در جبهه اصولگرایی. این یک واقعیت است که جامعه تأثیر مهمی بر سیاست می‌گذارد و در شرایطی که اقتضائات جامعه تغییر کرده، بازگشت به عقب غیرممکن است».او ادامه داد: «اکنون نیروهای سنتی نیز یا سنشان بالاست یا آنکه دیگر حوصله سیاست‌ورزی ندارند یا دار فانی را وداع گفته‌اند. من تصور می‌کنم اتفاقا در دولت آقای رئیسی شاهد ظهور طیف‌های جدیدی باشیم؛ طیف‌هایی که خوانشی متفاوت از آنچه در تمام این‌سال‌ها در دو جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گفته شده است و یک پوست‌اندازی مهمی در چیدمان نیروهای سیاسی رخ می‌دهد».این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا آن طیف‌های جدید را می‌توان جریان سوم نامید، بیان کرد: «لزوما نمی‌شود گفت یک جریان جدید که بتوانیم جریان سوم قلمدادش کنیم، به‌وجود می‌آید. به نظرم همین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان البته با نیروهای جدید به سمت عرصه‌های جدیدی از سیاست‌ورزی و با شعارها و اهدافی تازه می‌روند. روزگاری به یاد داریم که راست‌ها و چپ‌ها حضور داشتند؛ همان راست و چپ‌ها شدند اصولگرایان و اصلاح‌طلبان. اکنون هم همین‌طور است و ممکن است از دلِ همین جناح‌ها طیف‌های تازه‌ای با نام‌های جدیدی به وجود آیند. مثلا به یاد داریم از پس دولت مرحوم هاشمی حزب کارگزاران متولد شد که به نوعی شدند راست مدرن.حالا هم زمزمه‌ای به گوش می‌رسد که طیف‌هایی تازه به وجود آیند.»

نماینده مجلس: به بهانه سوءاستفاده دشمن نمی توان که نقد را تعطیل کرد

کمال حسین پور در توئیتی نوشت: ‌آثار و پیامدهای سازنده و سودمندِ نقد، برکسی پوشیده نیست. انصاف، مرز بین نقدِ سازنده و تخریب است. نمی توان به بهانه سوء استفاده دشمن، نقد سازنده و درون گفتمانی را تعطیل کرد.رسانه های معاند بدانند مردم ایران عزیز مصمم تر از قبل پایبند و دلبسته نظام اسلامی و انقلابند.

فعال اصولگرا: صبوری در کار رسانه‌ای را از دشمن باید یاد بگیریم

بیژن مقدم، فعال رسانه ای اصولگرا با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به تهدیدات فضای مجازی، گفت: هر پدیده و ابزاری اعم از ساده یا پیچیده، در کنار فرصت، تهدیدهایی را هم دارد ولی این به معنای عدم استفاده از آن ابزارها نیست، لذا نگاه رهبر انقلاب به فضای مجازی بیشتر ایجابی و تشویق‌کننده برای حضور است و به همین دلیل فرمودند اینجا، میدان جهاد است و با روحیه جهادی باید در آن حضور یافت و بر فراگیری الفبای حضور در این فضا که هم مسائل اخلاقی و هم مسائل تخصصی و فنی است، تأکید دارند.این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: جبهه مقابل ما در عین حال که رویکرد و رفتار براندازانه خودش را کنار نگذاشته اما به دلیل ناکامی در عمل از آن عدول کرده است، لذا تمرکز استراتژیک خود را بر روی حوزه فضای مجازی و رسانه گذاشته و ویژگی مهم آنها در این عملیات رسانه‌ای، صبوری فراوان برای گرفتن نتیجه است و ما هم باید این صبر را از آنها یاد بگیریم.وی افزود: در این جنگ وسیع رسانه‌ای همانطور که ما کشته، اسیر، پناهنده دادیم و بخشی از جامعه از آن متأثر شده، ما نیز ارزش‌های انقلاب اسلامی را در منطقه و جهان توسعه دادیم و در قلب بخش‌هایی از مردم جهان نفوذ کردیم و ترس را در دل دشمنان ایجاد کردیم.

واکنش نشریه سپاه به اظهارات اخیر الهام علی اف

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: پیام رزمایش اخیر برای سران صهیونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با هرگونه تحرکات خارجی در محیط پیرامونی خود که ممکن است امنیت ملی و تمامیت ارضی‌اش را خدشه‌دار کند، مماشات نمی‌کند.نشریه اخبار داخلی سپاه در شماره امروز خود ضمن اشاره به برگزاری مانور ایران در شمال غربی کشور نوشت: برگزاری رزمایش‌های نظامی ایران در مرزهای شمال غربی کشور به‌طورکلی دارای اهداف مشخص و از قبل برنامه‌ریزی‌شده است. در این زمینه دو هدف کلی قابل‌ شناسایی است: نخست، رونمایی از جدیدترین توانمندی‌های قدرت سخت و آخرین دستاوردهای تکنیکی و تاکتیکی در حوزه نظامی و دوم، نمایش قدرت و اقتدار ملی. در کنار اهداف مذکور، رزمایش‌های اخیر یک پیام بسیار مهم و استراتژیکی برای برخی بازیگران منطقه‌ای و در رأس آن‌ها برای رژیم صهیونیستی دارد. پیام رزمایش اخیر برای سران صهیونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با هرگونه تحرکات خارجی در محیط پیرامونی خود که ممکن است امنیت ملی و تمامیت ارضی‌اش را خدشه‌دار کند، مماشات نمی‌کند. اینکه رئیس‌جمهور آذربایجان و برخی مقامات دولت باکو و حتی بعضی محافل رسانه‌ای و سیاسی وابسته به دولت ترکیه تلاش می‌کنند تا اهداف اصلی این رزمایش را به آذربایجان و ترکیه ربط دهند، انحراف از اصل ماجرا بوده و عمدتاً باهدف ایجاد کشمکش‌های سیاسی و تنش‌زا بین ایران با باکو و آنکاراست. سیاست تهران در خصوص این دو کشور که بعضاً تحت القائات دیگران مرتکب برخی اشتباهات می‌شوند، کاملاً مشخص بوده و مبتنی بر رعایت حسن هم‌جواری و توسعه مناسبات دوجانبه و مقابله با تهدیدات مشترک است. از نظر تهران، اظهارات مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز اخیر علی‌اف و پیش‌تر اظهارات ضدایرانی برخی نمایندگان مجلس آذربایجان ناشی از سطحی‌نگری است که عمدتاً از تل‌آویو نشات می‌گیرد. وقتی جلال اوغلو، رهبر حزب دموکرات آذربایجان، در پاسخ به رزمایش‌های اخیر ایران اعلام می‌کند: «به‌محض آن‌که ایران علیه ما اقدام کند، نیروهای پاکستانی در تهران خواهند بود! ایران باید از چنین اقداماتی اجتناب کند!»، کاملاً معلوم است که رژیم صهیونیستی به‌ خوبی پیام رزمایش نظامی اخیر ایران را قبل از برگزاری دریافته است!

روحانی نمی‌خواهد زیر دست آملی‌لاریجانی باشد

محمد عطریانفر، عضو شاخص حزب کارگزاران، معتقد است روحانی احتمالا خودش علاقه‌ای به حضور در مجمع تشخیصی که ریاست آن با آملی‌لاریجانی است ندارد. از زمانی که آقای صادق لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص منصوب شده است، سهسال بیشتر نمی‌گذرد. برآورد من این است اگر جایگاه حقوقی موقعیت ریاست مجمع خالی بود چه بسا از ناحیه رهبری این موقعیت برای آقای روحانی پیشنهاد و مد نظر قرار می‌گرفت و آنگاه آقای روحانی آن موقعیت را برای خود مناسب می‌دانست و می‌پذیرفت.به نظر نمی‌آید آقای روحانی به عنوان عضو مجمع اگر قرار باشد زیر دست آقای صادق‌لاریجانی بنشیند، چندان اقبالی نسبت به این امر نشان دهد. پیش‌بینی و حدس من این است که ایشان چنین ابراز تمایلی را نشان نداده و به همین احتمال از ناحیه رهبری هم اقدامی صورت نگرفته است.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG