1403/01/31 01:25


303816
تاریخ انتشار: 1400/07/21 19:16
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با اشاره به اینکه زباله شهرستان بهمئی در وضعیت فعلی تهدید علیه بهداشتی عمومی مردم این شهر است، افزود: وضعیت موجود به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و در صورت قصور مسؤولان، اقدامات قضایی انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، عبد الله حبیبی منش دادستان شهرستان بهمئی با اعلام این خبر گفت: وضعیت زباله های لیکک مورد قبول مردم و مقام قضایی نیست و در بحث حقوق عامه با مقام یا فردی تعارفی نداریم.

حبیبی منش در مورد وضعیت نامناسب مکان جمع آوری زباله ها و خطرات ناشی از آن برای محیط زیست و روستاهای اطراف گفت :
متاسفانه زباله ها بدون هیچ گونه مدیریتی در کنار جاده ی ورودی به محل و در زمین های زراعی و منابع طبیعی و مراتع اطراف رها شده است که اثرات بسیار مخربی بر محیط زیست اطراف شهر داشته و بسیار جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه زباله شهرستان بهمئی در وضعیت فعلی تهدید علیه بهداشتی عمومی مردم این شهر است، افزود: وضعیت موجود به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و در صورت قصور مسؤولان، اقدامات قضایی انجام می‌شود.

وی افزود : این محل تقریبا در دو کیلومتری شهرستان واقع شده است و عشایر و روستاهای اطراف به شدت از این وضعیت گلایه مند و نگران هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه تصاویر ضبط شده توسط مردم مستقیما به مقام قضایی رسیده و جای هیچ‌گونه اغماضی وجود نداشته و مردم از ما پاسخ مناسبی درخواست دارند.

حبیبی منش گفت: با حضور اعضای شوراي اسلامي شهر لیکک و سرپرست شهرداری در همان محل مصوب شد که ظرف ۴۸ ساعت زباله های رها شده و محل دفن زباله ها ساماندهی شود و شهرداری نظارت کامل بر نحوه ی بارگیری تا تخلیه داشته باشد و زباله های پخش شده در زمین های اطراف توسط شهرداری و سازمانهای مردم نهاد و اهالی محل ظرف سه هفته جمع آوری گردد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گفت: رصد مستمر تا تعیین تکلیف قطعی زباله های شهرستان، دفن اصولی و بهداشتی پسماندها با تایید و نظارت محیط زیست و مخصوصا زباله‌های بیمارستانی، فنس کشی که از مطالبات شهروندان می باشد ادامه دارد و قطعا دادستان با قدرت با متخلفین طبق قانون و اینکه این زباله ها تهدید علیه بهداشتی عمومی است برخورد خواهد کرد.
بازرسی های مجدد از محل مذکور حکایت از برخی فوری اقدامات دارد منتها مطلوب و کامل نیست و می بایست وفق مصوبات صورت گرفته اقدام گردد .

خبرنگار/سامان خوبی زاده




Copy Right 2013 Artmis.ORG