1403/02/05 09:52


303824
تاریخ انتشار: 1400/07/23 23:15
روایت زاکانی از حضور سردار همدانی در حوادث سال ۸۸/ امام جمعه کرج: کسی جربزه‌ حرف زدن برای دفاع از بیت‌المال را ندارد و همه منتظر من هستند؟/ نماینده مجلس: خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده حداقل تا سال ۱۴۰۲ ادامه دارد

*عصرجهان*- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

روایت زاکانی از حضور سردار همدانی در حوادث سال ۸۸
زاکانی در آیین بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی تصریح کرد: فرماندهان ما در خط مقدم جبهه و پیش از ما حرکت می کردند و بیانشان این بود که بیایید و این یعنی خود خطر کرده و در میدان بلا حاضر بودند که در آن میدان این شهید سعید(شهید همدانی) درخشیده است و بعد از آن هم در دوران جهاد اکبر لحظه‌ای از مسیر درست خارج نشد و می‌توان گفت خود به میزانی تبدیل شده بود. وی افزود: در جمع فرماندهان در توطئه سال ۸۸ در نامه به رئیس جمهور اسم شهید همدانی می درخشد و زمانی که خیلی ها متوجه نبودند که چه اتفاقی در کف تهران در حال رخ دادن است، چشمان این فرمانده باز بود و آگاهانه هشدار می داد. در آن فتنه خیلی ها دچار تردید شدند، افرادی دچار تردید شدند که در گذشته خود بزرگی کرده بودند اما در آن ایام دچار تردید شده بودند. زاکانی بیان کرد: شهید همدانی در مرکزیتی که تمامی اتفاقات ضریب بالایی به خود می گیرد مسئولیت فرماندهی سپاه محمد رسول الله(ص) را بر عهده داشت و توانستیم فتنه بزرگ سال ۸۸ را پشت سر بگذاریم و می توانم بگویم در واقع هشت ماه مجاهدت و حضور در صحنه را همراه با بسیجیان و متن مردم داشت.

ادعای علی‌اف: ارمنستان به مدت ۳۰ سال با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرد
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است. خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) گزارش داد علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

پاشینیان ادعای علی‌اف را تکذیب کرد

نخست‌وزیر ارمنستان اتهامات تازه رئیس جمهور آذربایجان علیه ایران و ارمنستان را تکذیب کرد. نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، ادعاهای اخیر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را تکذیب کرد. علی‌اف امروز در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب یک کنفرانس ویدئویی ادعا کرده بود: "ارمنستان به مدت 30 سال با تبانی ایران از مناطق اشغالی قبلی آذربایجان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کرد."نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در این باره گفت: می‌خواهم خاطرنشان کنم که ما بطور بسیار تنگاتنگ با نهادهای انتظامی ایران همکاری کرده و به شکل بسیار موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنیم. من همچنین می‌توانم ارقامی را ارائه کنم که به خوبی میزان ناکام گذاشتن عملیات قاچاق مواد مخدر و کشف و ضبط مواد مخدر را نشان می دهند.بر اساس برآوردهای او، حجم مواد مخدر کشف شده سه تا چهار برابر و حتی بیشتر شده است.پاشینیان افزود: این نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی داشته و به طور موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می کنند.


امام جمعه کرج: کسی جربزه‌ حرف زدن برای دفاع از بیت‌المال را ندارد و همه منتظر من هستند؟
امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به روایتی از امام محمدباقر علیه‌السلام درباره بیت‌المال، عنوان کرد: در کافی امام باقر علیه‌السلام از رسول خدا نقل کرد که ایشان فرمودند: پنج کس‌اند که من و هر پیامبر مستجاب‌الدعوه ای، آنان را لعنت کرده است: … (پنجمی این است که) و کسی که اموال عمومی را، به خود منحصر سازد و تصرف در آن را به نفع خود حلال شمارد. حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه دوستان مواظب باشند در هر مسندی از کوچک تا بزرگ، افرادی که بیت‌المال در اختیارشان است آن را تیول خودشان ندانند، گفت: امیرالمؤمنین جمعه به جمعه بیت‌المال را جارو می‌زد دو رکعت نماز می‌خواند و بعد از نماز انبیا، ملائکه و شهدا را شاهد می‌گرفت که علی ذره‌ای از بیت‌المال را پیش خودش نگه نداشت و امام رضا علیه‌السلام از ویژه سازان بیت‌المال مسلمین برائت جست. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: واقعاً اگر خلافی در شهر صورت گیرد باید منتظر حرف من باشید؟ کسی جربزه‌دار برای حرف زن و دفاع از بیت‌المال وجود ندارد؟ حتماً باید منتظر شوند تا جمعه‌ای شود و من اینجا صحبتی کنم! بقیه هم باید حرف بزنند. بقیه هم باید راه بیفتند. اگر خلافی را می‌بینید، نگویید شما هم شریک هستید. به بنده هم اگر لازم شد باید تذکر دهید اگر تخلفی می‌کنم. کسی مصون از این قصه نیست. مواظب این جریانات باشید. بیت‌المال و هر چیزی که مربوط به عموم جامعه است مواظب باشید که تیول عده‌ای نشود.

امام جمعه اهواز: آب نداریم باید دعای باران بخوانیم
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: آب پشت سدهای خوزستان غیر قابل بهره برداری است و باید برای بارش باران در نماز جمعه دعای طلب باران بخوانیم. حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر در خصوص مسئله خشکسالی بیان کرد: از هفته جاری در تمام نمازهای جمعه باید دعای طلب باران بخوانیم و عاجزانه از خداوند طلب باران رحمت الهی کنیم چون آب پشت سدهای استان غیر قابل بهره برداری است. وی اضافه کرد: در آستانه بارندگی باید به مسئله بالازدگی فاضلاب نیز توجه شود و مسئولان خود را برای لایروبی آماده کنند.

پزشکیان: مصوبات استانی احمدی‌نژاد ۱۰۰ سال دیگر هم اجرا نمی‌شوند چه برسد به رئیسی
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفرهای استانی رئیس‌جمهور و در پاسخ به اینکه «این سفرها چه فایده‌ای برای مردم داشته یا می‌تواند داشته باشد؟»، گفت: اینکه به عنوان یک مسئول به میان مردم می‌روند تا از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی‌ها باشند فی‌نفسه قابل تقدیر است. اما اینکه این سفرها می‌تواند اثربخش و مفید باشد یا نه؟ به ساختار مدیریتی ما برمی‌گردد و همچنین به نوع مدیریتی که می‌خواهیم در آنجا اعمال کنیم مرتبط است.پزشکیان در رابطه با مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور که از زمان احمدی‌نژاد باب شد، خاطرنشان کرد: گاهی این مصوبات غیرعلمی است، مصوبات زمان احمدی نژاد ۱۰۰ سال دیگر هم خیلی‌هایشان ممکن است اجرا نشوند چه برسد به این‌ها.

وزیر بهداشت: کشورهایی که قدرت ندارد نابغه‌های ما را می‌برند تا برای خود قدرت ایجاد کنند
بهرام عین‌اللهی در مراسم تقدیر از برترین‌های کنکور علوم تجربی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که در متجمع سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است». خداوند این قدرت، یعنی هوش و دانش آن را در اختیار ما قرار داده تا از آن برای آینده کشور استفاده کنیم. با پشتکار و هوش شما جوانان که تداوم پیدا خواهد کرد، به آینده کشور امیدوارم می‌شوم. ایران به واسطه هوش شما جوانان بسیار بهتر از آمریکا خواهد بود. وی یادآور شد: ایجاد هویت و تعلق به کشور مسئله مهمی است. اگر به این نقطه رسیده‌ایم به دلیل ایرانی بودن است و این هویت باید در خون ما باقی بماند. دشمن می‌خواهد هویت ایرانی و افتخار آن را از ما بگیرد و ما را وابسته به خود کند. مشکلی که امروزه با آن مواجه هستیم فرار مغزها است که ظلم به یک ملت محسوب می‌شود. کشورهایی که قدرت ندارند، نابغه‌های کشورهای در حال توسعه را به کشور خود برده و در آنجا پرورش می‌دهند تا برای خود قدرت ایجاد کنند، در حالی که اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند نابغه‌های خود را حفظ کنند، سایر کشورها نمی‌توانند قدرت را از آن خود کنند.

نماینده مجلس: خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده حداقل تا سال ۱۴۰۲ ادامه دارد
رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به جمیع شرایط کنونی حداقل تا سال ۱۴۰۲ نمی‌توان ۱۲هزار مگاوات برقی که کمبود داریم را جبران کرد بنابراین خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد داشت. پرویز محمدنژاد قاضی محله، رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره اظهارت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیر علنی مجلس مبنی بر وجود حدود ۱۱ هزار مگاوات تراز منفی برق در کشور و امکان جبران این کمبود با برنامه‌ریزی، گفت: ابتدا باید بگویم این کمبود ۱۲ هزار مگاوات است نه ۱۱ هزار مگاوات، دوم اینکه اگرچه رئیس سازمان برنامه بودجه گفته است؛ طی یک برنامه‌ریزی، درصدد افزایش تولید برق بین ۲۰ تا ۳۰ هزار مگاوات هستند، اما این عدد بزرگی است که به راحتی در اجرا نمی‌توان به آن رسید و جبرانش در این بازه زمانی امکان‌پذیر نیست چراکه مجموعه نیروگاهی که می‌توان تا پایان سال وارد مدار کرد نهایتا ۳ هزار مگاوات است بنابراین حتی درصورت بسیج کردن تمام امکانات مالی با ۱۲ هزار مگاوات فاصله بسیاری خواهیم داشت لذا آقای میرکاظمی باید در این اظهارنظر تجدیدنظر کند.

روایت تماس لاریجانی و رئیسی و استعفای او
منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس دهم درباره علت استعفای لاریجانی از سمت خود در توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: «سابقه موضوع را باید نگاه کنیم. بعد از برجام دولت آقای روحانی تمایلی به کار کردن با شرق و به خصوص چین نداشت. برآورد خودشان این بود که با غربی‌ها می‌توانند کار را به صورت اقتصادی و صنعتی جلو ببرند و این باعث شد بسیاری از کار‌ها و حوزه‌هایی که می‌شد با شرق و چین انجام شود، در دولت روحانی جلو نرفت. ما کم‌ترین بهره برداری توسعه اقتصادی برای کشورمان را از سبد چین برداشت کردیم. در سفری که رییس جمهور چین به ایران داشتند وقتی مقام معظم رهبری بحث توافقنامه طولانی مدت و راهبردی را با ایشان مطرح کردند، مشکلات را ارزیابی کردند و دیدند که دولت روحانی تمایل سیاسی برای همکاری با شرق و چین را ندارند بنابراین تدبیر هوشمندانه‌ای را انجام دادند و رییس مجلس وقت یعنی دکتر لاریجانی را برای این کار انتخاب کردند.»وی ادامه داد: «دکتر لاریجانی هم محبت کردند در چندین مرحله پیش نویسی تهیه و دو طرف باهم گفت و گو کردند. در نهایت در سفر اخیر وزیر خارجه چین به ایران این توافقنامه امضا شد. در این فاصله هم آقای لاریجانی بر اساس مفاد توافق 25 ساله چین که یک موافقت نامه همه جانبه است، تعداد قابل توجهی کمیته اجرایی سازماندهی کردند که برآورد‌های خوبی هم به همراه داشتند و بعضی از آن کمیته‌ها توانستند کار را جلو ببرند. دولت که تغییر کرد، آقای لاریجانی حرف‌شان این بود که دولت روحانی تمایل نداشت با شرق همکاری کند اما این دولت گویا می‌خواهد کار کند و اگر تمایل به کار دارند بهتر است که خودشان آن را پیش برند. لذا ایشان با اقای رییسی تماس گرفتند و گفتند اگر تمایل دارید ما کار را به شما منتقل کنیم و شما ادامه دهید. بر این اساس هم آقای رییسی گفتند که معاون اول کار را تحویل می‌گیرد و جلو می‌برد.»




Copy Right 2013 Artmis.ORG